Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Музей воды (водно-информационный центр)




Смысловой тематический

выражает основную мысль текста выражает тему текста

(что говорится в тексте) (о чем говорится в тексте)

 

 

Один з найпопулярніших київських музеїв. Старовинна водонапірна башта на ліфті опускає нас під землю - і потрапляєш у казковий атракціон, де головна героїня - вода у всіх можливих проявах і видах. Величезні акваріуми, гігантський унітаз, моделі артезіанської свердловини та каналізаційного колектора - і як це все вміщається тут?

Башті - понад 140 років. Пам'ятка архітектури та історії - головна «поіліцей» киян кількох поколінь. Недарма окрема частина експозиції присвячена історії водопостачання Києва. І відразу ж - приклад нераціонально використання води - дізнаєшся, скільки води витікає з незакритий крана або протікає душа. Дуже корисна інформація, тим більше, що подається вона динамічно, і без нудної дидактики.

У музеї стаєш... співтворцем світу. Так, так, так і є. Ну де ще можна самому прокласти річкове русло? Ми потрапляємо в самий початок творіння: над нами гримить доісторичний грім, ллється дощ і шумлять перші гейзери, тануть денників і падають водоспади: ми бачимо, як вода змінює природу, несе життя, формує нашу планету, в кінцевому рахунку, наповнюючи нас з вами - адже ми на 70 % складаємося з води.

В акваріумі плавають величезні привітні японські риби. Стосуються губами рук, хлюпочуться, радуючи око. Величезні мильні бульбашки ми можемо видути самі - цей атракціон користується величезною популярністю. Як у казці, опиняєшся на мить у величезній мильній бульбашці з людський зріст. І цією секунди достатньо для повернення в дитинство...

 

2) Феодосійський музей грошей

Феодосія є одним з найдавніших міст України, в якому здавна карбувалися монети - історики налічують 14 періодів випуску металевих грошей. Монетний двір існував в античній Феодосії. У середні віки був генуезький монетний двір. Свою монету чеканили кримські татари, а останній кримський хан Шагін - Гірей у передмісті Феодосії створив новий монетний двір європейського зразка з обладнанням з Польщі. Після приєднання Криму до Російської імперії цей монетний двір використовували для виготовлення російських монет.

Гроші - це єдині «очевидці», які неупереджено розкривають економіку, фінанси, політичну ситуацію і розвиток науки, техніки і культури певної епохи.Колекціонування грошей в місті має давню історію. Так, нумізматом був Г. Галера, перший Феодосійський міський голова, який в 1811-1830 рр.. був директором міського Музею Старожитностей. Особлива роль у вивченні монет відводиться перша музею на півострові - Феодосійському Музею Старожитностей, що відкрився в 1810 р. Першим придбанням музею стала колекція феодосійського купця Джіварджі, що містить більше сотні мідних римських монет. У 1818 р. майбутній імператор Микола I подарував музею золоту монету царя Лисимаха і срібну монету Філіпа III Македонського. Надалі історія нумізматичного зібрання пов'язана з діяльністю О. Ф. Ретовского (1849-1925 рр..), Нумізмата, колекціонера, що завідував музеєм протягом 22 років. Саме при ньому Феодосія стала одним з провідних нумізматичних центрів Російської імперії. Його праці, в основному, стосуються чекана генуезької Кафи, актуальні і донині. Значна частина його нумізматичної колекції в подальшому була куплена Ермітажем, багато монет пішло за кордон, наприклад, в колекцію короля Італії Віктора - Еммануїла. У 1908р. збори Музею Старожитностей налічувало 12 золотих монет, 1004 срібних і 1042 мідних. Непоправної шкоди нумізматичному зборам музею завдала Друга світова війна.У повоєнні роки частина вивезених окупантами музейних експонатів, у тому числі і нумізматичних, була повернута. На жаль, після революції 1917 року і в радянський час в музеї не було нумізматів, здатних примножити і, головне, розробити експозицію, присвячену історії грошового обігу Феодосії.

3)Національний музей українського народного декоративного мистецтва

Цей музей - один з найбільших художніх музеїв України. Він також входить в комплекс музеїв на території Києво -Печерської лаври, займаючи займає колишні митрополичі покої і прилеглу домову Благовіщенську церкву.

Історія музею починається з 1899 р як одного з відділів створеного в тому році Міського музею старожитностей і мистецтв (нині це - Національний Художній музей України). В даний час музейну колекцію складають понад 75 тис. творів народного та професійного декоративного мистецтва України від ХV в. до наших днів.

В експозиції музею, яка займає площу 1500 кв. м., представлені всі види народного мистецтва України: килимарство і ткацтво, вишивка, кераміка, різьблення та розпис по дереву, художня обробка шкіри, рогу та металу, скло, фарфор, розпис писанок, народний живопис та іконопис. Гордість і прикраса колекції - зразки українського народного костюма ХІХ і початку ХХ ст. з усіх регіонів України.

Раритетами музею є дерев'яний різьблений хрест у срібній оправі, виготовлений в 1576 р., глиняні кахлі ХV - ХVІІІ ст., Козацькі люльки та порохівниці ХVІІІ - ХІХ ст., Шовкові ткані пояси ХVІІІ в., Церковне шиття ХVІІІ ст., Вироби провідних порцелянових і фаянсових підприємств України ХVІІІ - ХІХ ст.

Крім цього, в музеї зберігається найбільша в Україні колекція картин всесвітньо відомої художниці Марії Приймаченко (1909-1997) - понад 500 композицій в неповторному, самобутньому стилі народного примітивізму. Не менш цінна і колекція другий видатної художниці - Катерини Білокур (1900-1961), що входить до золотого фонду українського мистецтва.

 

4) Коломиєвский музей "Писанка"

Єдиний у світі музей писанки представляє унікальну колекцію традиційної української мініатюрного живопису на великодній яйцях. Будівля музею виконано у формі величезної писанки висотою 13 м (2000 р.). Колекція налічує 10 тис. творів, що представляють традиції писанкового розпису всіх регіонів країни. Також представлені роботи майстрів з Росії, Польщі, Чехії, Румунії, Словаччини, країн Західної Європи та Америки. За традицією, відвідують музей перші особи держави залишають на писанках свої автографи. Проводяться майстер -класи з писанці. У сувенірній крамниці представлений широкий вибір оригінальних великодніх яєць ручної роботи, включаючи яйце страуса.

Музей володіє колекцією понад 6000 писанок, представлених з різних регіонів України, а також з Пакистану, Шрі-Ланки, Білорусі, Польщі, Чехії, Швеції, США, Канади, Франції та Індії. Крім того, в експозиції музею є писанки з підписами Президентів України Л.Кучми, В. Ющенко, багатьох видатних політичних діячів України.

5) Національний музей історії Великої Вітчизняної Війни 1941-1945 років

17 жовтня 1974 на честь 30 -річчя визволення України від гітлерівських загарбників на Печерську, у колишньому Кловському палаці, відбулося урочисте відкриття «Українського державного музею історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років». Тоді ж почалися роботи зі створення Меморіального комплексу " Український державний музей історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років", відкриття якого 9 травня 1981 стало важливою подією у житті країни. За розмірами і значенням колекцій музей є одним з найбільших в Україні. Його зібрання нараховують понад 300 тис. музейних предметів. З його експозиціями ознайомилися більше 24 млн. відвідувачів з 200 країн світу.

Одним з попередників сучасного музею, який розташовується в підставі монумента «Батьківщина-Мати«, стала республіканська виставка «Партизани України в боротьбі проти німецько-фашистських загарбників», відкрита в квітні 1946 року. З невідомих причин вона була закрита в 1950 році, а матеріали передані до фондосховищ Державного історичного музею, на базі якого в 1970 році все-таки була організована підготовча група зі створення музею історії війни.

 


 

5. Донатори української культури

Григорій Павлович Галаган

Найбільш яскравими проявами благодійної діяльності відомого українського

державного і громадського діяча та мецената другої половини ХІХ ст. Григорія Павловича

Галагана (1819–1888) було фінансування Колегії Павла Галагана, навчальних закладів у

Прилуцькому повіті Полтавської губернії, проукраїнських видань “Основа” і “Киевская

старина”, а також матеріальна і моральна підтримка українських вчених, літераторів, інших

представників творчої інтелігенції. Окремі її сторінки не знайшли достатнього відображення

в історичній науці або ж потребують певного уточнення чи переосмислення.

Важливим етапом у формуванні особистісних, моральних якостей Г. Галагана був

“італійський” період життя. В Італії він мав змогу спілкуватися з багатьма відомими,

непересічними людьми, що у кінцевому результаті позитивно вплинуло на світогляд

молодого землевласника. З-поміж інших назвемо художників “російської колонії” в Римі

та М. Гоголя. До числа перших належали відомий митець О. Іванов та його молодий колега

І. Шаповаленко. Талант і велика працелюбність останнього приваблювали до нього багатьох.

Так, у 1838 р. майбутній імператор Олександр ІІ зробив художнику замовлення – за 500 крб.

написати копію з пророка Ісаї роботи Рафаеля і просив прийняти в дарунок 1000 крб. [1,

52].

Восени 1842 р. з І. Шаповаленком познайомився Г. Галаган, який, закінчивши навчан-

ня у столичному університеті, приїхав до Італії. Сам не позбавлений літературного і худож-

нього таланту, він пройнявся глибокою повагою до художників: захоплюючись майстерністю

О. Іванова, вважав не менш талановитими молодих В. Штернберга, В. Серебрякова і того ж

І. Шаповаленка [2, 2]. Дружні стосунки з останнім Г. Галаган підтримував упродовж майже

30 років. Протягом цього періоду він надавав посильну матеріальну допомогу митцю, інколи

замовляючи у нього картини, а ще частіше пересилав гроші без жодних умов і виконаної

роботи [3, 27]. Стосовно матеріальної підтримки молодого художника з боку амбіційного

Г. Галагана існує думка, що така допомога була не постійною, а тому малоефективною.

Треба сказати, що частка істини у такому твердженні є. Але слід враховувати, що на початку

1840-х рр. Григорію Павловичу було 23–25 років: вік, коли не кожна молода людина

спроможна глибоко аналізувати перипетії життя, знаходити найоптимальніші варіанти

відповідей на далеко неоднозначні питання. Звичайно ж, молодого Г. Галагана тішило

усвідомлення власної величі, що підкріплювалось неабияким рівнем матеріального

достатку, рівнем освіченості і культури. Воно не дозволило уникнути певної зарозумілості

і повчальності у спілкуванні з людьми, які перебували на дещо нижчих щаблях соціальної

ієрархії.

Зваживши на вік, стає зрозумілим непостійний характер його благодійної діяльності

й відсутність чіткого бачення ролі мецената. Та допомога, яку він надавав художникам, а

згодом артистам, студентам, науковцям, була на перших порах скоріше епізодами у його

житті. Усвідомлення значимості меценатства для розвитку освіти і культури, водночас з

глибоким розумінням їх ролі у житті народу прийде до нього у більш зрілому віці. Звісно ж,

можна докоряти Г. Галагану за те, що він не завжди підтримував того ж І. Шапаваленка, але

без його, нехай і не постійної допомоги, талановитому художнику було б зовсім складно, а

то й неможливо займатися улюбленою справою.

Непересічність особистості Г. Галагана дозволяє, окрім іншого, простежити розвиток 275

громадської думки українського суспільства у другій половині ХІХ ст. До Григорія Павло-

вича як до людини освіченої, яка обстоювала національно-просвітницькі ідеї піднесення

культурного рівня народу та пробудження національної свідомості, й водночас великого

землевласника, звертались за допомогою багато діячів науки, освіти, культури. Зокрема,

його просили допомогти видрукувати збірку українських пісень М. Максимовича, видання

якої припинилось через нестачу коштів. Папір та друкування кожного тому коштували майже

300 крб., але незважаючи на відчутні витрати, Г. Галаган задовольнив прохання, оплативши

всі поліграфічні роботи [4, 446].

Наприкінці березня 1853 р. до мецената звернувся А. Рігельман з проханням допомог-

ти видати твори А. Метлицького, доповнивши окремі розділи збірки, а саме купальські,

зажнивні, осінні та колискові пісні [4, 448]. Г. Галаган з властивим йому естетичним

смаком запропонував видати пісні з нотами, на що А. Рігельман зауважив: “Ти вимірюєш на

аристократичну ногу. Користі для аристократів, які давно опухли до всього живого, не буде,

а люди середнього достатку купити не зможуть, бо дорого. А втім, ти видаєш тому і воля

твоя” [4, 451].

Відомо, що багато представників ліберального руху займались просвітницькою

діяльністю, вбачаючи у цьому можливість морального пробудження народу. Поділяючи таку

точку зору, Г. Галаган запропонував почати видання творів для народного читання та творів

П. Куліша [5, 188], але якщо перша пропозиція знайшла підтримку і схвалення української

інтелігенції як така, що “може вважатися зручним способом виховання”, то друга – викликала

невдоволення як “справа несуттєва” [6, 34]. Про це свідчить лист того ж А. Рігельмана, де

він досить різко вказує на необхідність утриматись від друкування творів П. Куліша: “Я б

не бажав, щоб його книга потрапила до рук простих людей. І кожен, хто любить спокій і

не збирається викликати потрясіння не побажає цього” [5, 190]. Варто відзначити, що такі

погляди поділяли чимало представників інтелігенції і багатих землевласників, заможних

людей інших верств. Всі вони неодноразово дорікали Г. Галагану за його “крайній лібералізм”

[7, 69].

До щедрого благодійника звертались не тільки за матеріальною допомогою, але й

за порадою. Так, А. Метлицький радився з ним щодо орфографії, формату і друку деяких

книжок, розмірковував над введенням нових букв [8, 450]. У свою чергу Г. Галаган не лишав-

ся осторонь проблем, що повсякденно хвилювали прогресивних діячів просвітницького

руху. Так, у листі від 21 грудня 1864 р. він радив М. Максимовичу припинити поки що

друкувати абетки для народних шкіл і пропонував подумати над можливістю придбання

інших навчальних посібників

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 476; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.054 сек.