Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Мистецтво Стародавнього Китаю




Релігія і мистецтво Стародавнього Китаю

До раннього, «архаїчного» періоду історії Китаю відносять формування космологічної моделі, що визначила своєрідне «самосприйняття» китайської цивілізації.
Відповідно до цієї моделі світовий простір розподіляється по сторонах світу: схід, захід, південь, північ і центр (чжун). Головними тимчасовими координатами в цій моделі служать пори року, при цьому середина літа особливо виділяється як якась вісь річного циклу, його Центр.

До космологічним уявленням перегукується і концепція Жіночого (Інь) і Чоловічого (Янь) почав. Жіноче начало співвідносилося з північно-східної та північно-західною частинами світу і асоціювалося з, відповідними їм в китайській системі символів, взимку, водою, місяцем. Чоловіче начало співвідносилося з південно-західного та південно-східним напрямками і пов'язувалося з літом, деревом, сонцем.
Важливою складовою давньокитайських релігійних уявлень - заупокійний культ. Головний акцент при цьому робився не на «матеріальному оформленні» смерті - похованні, а на збереженні зв'язку між живими і померлим, що виражалося в постійній турботі про душі предків: ритуалах і жертвоприношеннях.

 

 

Кажучи про художні традиції Стародавнього Китаю, не можна обійти увагою тему музики. У іньську епоху в Китаї оформився особливий «музичний комплекс», що об'єднував у собі гру на музичних інструментах, спів і танець. Китайська музична культура мала цілим набором музичних інструментів, які поділялися на вісім видів залежно від матеріалів, що використовувалися при виготовленні. Найвище місце в ієрархії музичних інструментів відводилося ударним, виготовленим з каменю та бронзи, оскільки їх звук ототожнювався з ударами грому.

Крім того, музика, спів і танець служили способом демонстрації людських можливостей і внутрішніх якостей. Архітектура в Китаї не знала того розмаху, який відрізняв зодчество Стародавнього Єгипту і Месопотамії. Основним будівельним матеріалом служило дерево - матеріал менш міцний і довговічний, ніж камінь. в результаті, споруди Стародавнього Китаю відомі нам тільки лише за планами, древнім зображенням і реконструкціям.

Характерним для Китаю є слабо виражене конструктивне і масштабне відмінність між культовими і житловими спорудами. Будь-який архітектурний ансамбль незалежно від призначення, складався з набору будівель квадратної або прямокутної форми (форма землі), обнесених стіною і зорієнтованих по осі з північ-південь. Палацові комплекси китайських правителів займали великі території, іноді рівні території невеликого міста, при цьому найбільш високими спорудами були надбрамні вежі - лоу, висотою в три поверхи.

Будівництво гробниць і їх прикраса не мало в Китаї такого розмаху, як у Єгипті. Найдавніші скульптури, які прикрашали гробниці ханьської епохи зображували фантастичних крилатих левів. Пізніше з'являються зображення крилатого коня і єдинорога. Перші зразки антропоморфної скульптури так само ставляться до кінця правління династії Хань - це зображення воїнів і чиновників у траурному вбранні.
У I-II століттях складаються три типи поховань: прикрашені кам'яними рельєфами, викладені декоративною керамічною плиткою і прикрашені розписами по сухій штукатурці. Сюжети частини зображень подібні з сюжетами єгипетських гробниць - тут так само зустрічаються сцени повсякденної праці, бенкетів, полювання, виїзду княжого або імператорського кортежу.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 4120; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.