Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Неокласи­цизм. Друга половина XVIII – 20-ті pоки XIX століття




Основні напрямки розвитку європейського мистецтва

Реалізм. Від почат­ку 30-х pоків XIX століття.

Романтизм. Кінець XVIII – перша половина XIX століття.

Основні напрямки розвитку європейської літератури

Особливості німецької класичної філософії

Загальна характеристика.

- Було змінено акценти з аналізу природи на дослідження людини, людського світу та історії.

- Представники німецької класичної філо­софії вперше усвідомили, що людина живе не у світі природи, а у світі культури.

- Зрозуміти значну кількість філософських проб­лем можна лише за умови розгляду людини як творця і водночас продукту культури.

- Німецькі філософи залишили рівень популярно­го викладу, який домінував раніше, і докладали зусиль, аби перетворити філософію на науку.

 

Порівняно з попередніми епоха­ми розвиток художнього процесу в Європі наприкінці XVIII – у пер­шій половини XIX століття відбувався досить своєрідно. Нові художні на­прямки складалися і досягали зрі­лості протягом короткого часу – не століття, як раніше, а десятиліття. Характерна риса епохи – спі­віснування художніх напрямків. Упродовж цього часу просвітниць­ка і класична традиції, романтизм, а згодом і реалізм підтримували сто­сунки, в яких боротьба і подолання поєднувалися із взаємовпливом.

Неокласи­цизм. Друга половина Х VІІІ – початок ХІХ століття.

- Звертався до античної спадщини як до норми та ідеального взірця.

- Був пов’язаний із Просвітництвом: праг­нув відображувати високі героїчні та мо­ральні ідеали.

- У творах провідне місце посідали складні етичні колізії.

Видатні представники: Д. Дідро, Вольтер, Ш.-Л. Монтеск’є, Ф. Шіллер, Й. В. Гете.

- Сформувався на основі усвідомлення об­меженості ідеології Просвітництва, іс­торичних уроків Французької революції кінця XVIII століття і наполеонівських війн.

- Творчість романтиків зверталася, зде­більшого, до минулого або до абстрактних мрій, роздумів про добро і зло.

- Романтики виступали як співці почуттів, які обожнювали уяву й зосереджували свої зусилля на спробах розкрити таємницю особистості, осягнути п духовний світ.

Видатні представники: В. Скотт, Дж. Байрон, В. Блейк, П. Шеллі, В. Гюґо, А. Міцкевич, Е. По, Е. Т. А. Гофман, Г. Мелвілл, А. Ламартін.

- Прагнення об’єктивно відображати важ­ливі сторони життя, відтворювати типові характери, конфлікти і обставини.

- Перевага надавалася проблемам „людини і суспільства”, життя „маленької людини”.

Видатні представники. Ч. Діккенс, У. Теккерей, В. Гюґо, О. де Бальзак, Стен­даль, П. Меріме, сест­ри Шарлотта й Емілі Бронте, Е. Гаскелл.

 

Ідейно-художній напрямок і стиль у європейському мистецтві, прихильники якого вважали класичні традиції мистецтва античності, Відродження і класи­цизму вищою ху­дожньою нормою, ідеалом та недосяжним взірцем.

Представники нео­класицизму вважа­ли життя стародав­ніх греків і римлян не лише ідеалом краси, а й моделлю світу, який вони намагалися побудувати.

Видатні представники:

Живопис: Н. Пуссен, К. Лоррен, Ж. Л. Давід, Ж. О. Енгр.

Скульптура: А. Канова, Г. Шадов, Б. Торвальдсен, Ж. Б. Пігаль, Е. М. Фальконе.

Архітектура: Ж. Ардуен-Мансар, Ж. Габріель, К. Леду, К. Рен.

Музика: Й. Гайдн, В. А. Моцарт, Л. Бетховен.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-10; Просмотров: 1054; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.