Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Поняття програми. Поняття про системи програмування. Поняття про інтерпретацію та компіляцію програми




БІЛЕТ №17

Програма — це упорядкований список команд, написаних мо­вою програмування і призначених для виконання на комп'ютері. Отже, процес роботи комп'ютера полягає у виконанні програми, тобто набору цілком певних команд, що надходять у цілком певнЬму порядку. Машинний код команди, що складається з ну­лів та одиниць, указує, яку саме дію має виконати ЦП. Отже, щоб задати комп'ютеру послідовність дій, які він має виконати, треба задати послідовність двійкових кодів відповідних команд. Програми в машинних кодах містять у собі тисячі команд. Писа­ти такі програми — дуже складна справа". Програмісту для цього раніше слід було пам'ятати не тільки комбінацію нулів та оди­ниць двійкового коду кожної команди, але й двійкові коди адрес даних, що використовуються під час виконання.

Разом з тим, для того щоб комп'ютер міг виконувати програ­му, її потрібно перекласти на машинну мову. Для такого пере­кладу використовують спеціальні програми-транслятори.

Транслятор — це програма, яка призначена для перекладу тексту програми' з однієї мови програмування на іншу мову. Процес перекладання називається трансляцією.

Розрізняють два типи трансляторів — компілятори та інтер­претатори.

Компілятор — це програма, що призначена для перекладу програми, яка написана деякою мовою, в програму в машинних кодах. До отриманого коду підключаються стандартні процеду­ри, використані програмістом. У результаті дістанемо файли працюючих програм з розширеннями.ехе чи.сот.

Процес такого перекладання називається компіляцією.

Компілятор створює кінцевий результат — програму в ма­шинних кодах, яка потім виконується. Скомпільований варіант програми можна зберігати на диску. Для повторного виконання

програми компілятор вже не потрібен. Досить завантажити з диска в пам'ять комп'ютера скомпільований перед цим варіант і виконати його. Крім того, компілятори під час своєї роботи ви­користовують і частину ресурсів комп'ютера. Тому всі прикладні й службові рами поставляються у відкомпільованому вигляді. Мови, для яких існують програми-компїлятори, — це компі­льовані мови Разсаі, С++, Оеірпі, РоЛгап та інші.

Існує інший спосіб поєднання процесів трансляції та вико­нання програми. Він називається інтерпретацією.

Інтерпретатор — це програма, яка призначена для поко-мандних трансляцій та виконання вихідної програми. Такий процес називається інтерпретацією.

У процесі трансляції відбувається перевірка вихідної програ­ми на відповідність правилам мови, яка використовується для її описування. Якщо в програмі знайдено помилки, транслятор ви­водить повідомлення про них на пристрій виведення (як прави­ло, на екран дисплея).

Інтерпретатор повідомляє про знайдені помилки після транс­ляції кожної команди програми. Це значною мірою полегшує процес пошуку та виправлення помилок у програмі, але суттєво збільшує час трансляції. Компілятор транслює програму набага­то швидше, ніж інтерпретатор, але повідомляє про знайдені ним помилки після завершення компіляції всієї програми. Знайти та виправити помилки у цьому випадку важче. Через це інтерпрета­тори розраховані, в основному, на мови, що призначені для нав­чання програмуванню, і використовуються програмістами-по-чатківцями. Найпростіша й найпоширеніша — це мова програ­мування Ваsіс. Іншими прикладами є і мови JavaSkript і VBSkript, які широко використовуються при створенні Web-сторінок, доступних через Інтернет.

Більшість мов програмування призначені для розробки складних пакетів програм і розраховані на компіляцію.

Як правило, програми-компілятори й інтерпретатори назива­ються так само, як і мови, для перекладу з яких вони призначені. Слова Паскаль, Ада, Сі можна сприймати і як назви мов, і як на­зви відповідних програм-трансляторів.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 3353; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.