КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Перелік питань до екзамену1. Що таке світогляд? 2. Якою є структура світогляду? 3. Які функції виконує світогляд? 4. В чому полягає сутність міфологічного, релігійного і філософського світоглядів? 5. Якими були соціально-економічні умови формування філософії? 6. Що собою являли духовні джерела філософії? 7. В чому специфіка філософського знання? 8. Що є об’єктом та предметом філософського пізнання? 9. Якими є складові або галузі філософського знання? 10. В чому полягають функції філософії? 11. Що таке історія філософії та якими є принципи її періодизації? 12. В чому особливості філософії давньої Індії і Китаю? 13. Якими були передумови і джерела виникнення античної філософії? 14. Чому Фалеса, Анаксімандра, Анаксімена, Геракліта називають філософами природи? 15. Хто з античних філософів і яким чином переорієнтував філософію з пізнання природи на пізнання людини? 16. Які філософські проблеми вирішувалися піфагорійською школою? 17. В чому полягає сутність атомістичного вчення Демокріта? 18. Чому Платон і Арістотель вважаються засновниками класичної філософії? 19. Назвіть визначальні риси чи ознаки античної філософії. 20. Назвіть основні періоди в розвитку античної філософії. 21. Назвіть джерела виникнення середньовічної філософії. 22. Що таке патристика і схоластика в середньовічній філософії? 23. В чому полягає проблема віри і розуму в середньовічній філософії? 24. В чому полягає сутність суперечки про природу універсалій (номіналізм та реалізм), яка має місце в схоластичній філософії? 25. В чому полягає сутність гуманістичного напрямку у філософії Відродження? 26. В чому полягає сутність натурфілософії Відродження? 27. Які методи пізнання обґрунтовувалися у філософії Нового часу? 28. В чому полягає сутність емпіричного і раціоналістичного напрямку в теорії пізнання Нового часу? 29. В чому полягає пантеїзм і механіцизм філософії Нового часу? 30. Визначте ключові моменти французької філософії ХVІІІ ст. 31. Назвіть основних представників німецької класичної філософії і що притаманно їх вченням? 32. На якій підставі І. Кант зробив висновок про непізнаваність світу? 33. Які, за Гегелем, основні етапи розвитку абсолютної ідеї? 34. В чому полягає антропологізм матеріалістичної філософії Л. Фейєрбаха? 35. Якими були передумови виникнення марксистської філософії? 36. Що послужило теоретичними джерелами філософії марксизму? 37. Якими є характерні риси, принципи та сутність марксистської філософії? 38. Якими є основні напрямки, течії та школи неомарксизму? 39. Хто є засновником позитивістського напрямку в філософії і що означає принцип позитивізму? 40. Якими були етапи в розвитку позитивізму і в чому їх сутність? 41. В чому полягає сутність таких складових вчень “філософії життя“ як: філософія волі до влади Ф. Ніцше; академічна школа філософії життя В.Дільтея, Г.Зіммеля і О.Шпенглера; школа творчої еволюції А.Бергсона? 42. Що означає категорія “екзистенціалізм”? 43. В чому сутність філософії екзистенціалізму? 44. В чому полягає сутність філософської герменевтики? 45. В чому полягає сутність феноменології? 46. В чому полягає сутність фрейдизму і неофрейдизму? 47. Що являють собою сучасні релігійно-філософські вчення? 48. Якими були культурно-історичні особливості та витоки української філософії? 49. Що собою являє філософська думка часів Київської Русі? 50. Яким чином формувалося підґрунтя професійної української філософії в ХV-ХVІІ ст. (тобто в період українського Відродження та Барокко)? 51. Якими є філософські погляди Г. Сковороди? 52. Якою є роль і значення діяльність представників українського періоду Просвітництва й Романтизму в розповсюдженні філософських знань і формуванні вітчизняної філософської думки? 53. Особливості формування та сутність філософії української національної ідеї другої половини ХІХ – початку ХХ ст.? 54. Якими є основні характерні риси сучасної філософської думки в Україні? 55. Яким було ставлення до проблеми буття в епоху античності, середньовіччя Нового часу? 56. Як розглядалося буття в німецький класичній філософії? 57. Якими є сучасні філософські погляди на буття? 58. Які ви знаєте форми буття і в чому їх характерні властивості? 59. Що таке матерія? Чи розглядається вона як субстанція? 60. В чому полягає сутність матеріалістичного світогляду? Якими є його історичні форми? 61. Якою є матеріалістична структура світу? 62. Що таке простір і час? Якими є їх властивості? 63. Що таке системність та рух? Якими є їх властивості? 64. В чому полягає сутність буття як ідеї? 65. Якими є історичні форми та види ідеалізму? 66. Як ви розумієте співвідношення ідея та ідеал? В чому полягає проблема ідеального? 67. В чому полягає проблема співвідношення матеріального та ідеального у філософії? 68. Які ви знаєте критичні концепції матеріалізму і ідеалізму? 69. Що таке діалектика? Як змінювався зміст поняття діалектика у процесі історичного розвитку філософії? 70. У чому полягає різниця історичних форм діалектики? 71. Що таке діалектико-матеріалістична концепція розвитку? 72. Що таке принцип? Назвіть основні принципи діалектики. 73. Що таке зв'язок, закон, закономірність? 74. Які є загальні закони розвитку? Яким є їх зміст? 75. Чи будь-яке поняття є категорією? 76. Які ви знаєте категорії діалектики? Яким є їх зміст? 77. В чому особливість філософських категорій порівняно с категоріями конкретних наук? 78. Чому метафізика, догматизм, релятивізм, софістика, еклектика вважаються традиційними або класичними альтернативами діалектиці? 79. Чому “трагічна діалектика“, “діалектична теологія“, “негативна діалектика“ вважаються некласичними концепціями розвитку? 80. В чому полягає зміст синергетичної концепції розвитку? 81. Що означають поняття “розвиток“; “прогресивний“ і “регресивний“ розвиток; “поворотний“ і “безповоротний“ розвиток; “революційний“ і “еволюційний“ розвиток? 82. В чому суть і якими є принципи діалектичного мислення? 83. Яка роль діалектики і синергетики щодо пізнавальної і практичної діяльності людей? 84. Які ви знаєте основні риси панівного розуміння людини в епоху античності, середньовіччя і Нового часу? 85. Які сучасні концепції людини вам відомі? 86. Що таке антропосоціогенез? 87. У чому полягає сутність та призначення людини? 88. У чому полягає значення міркувань про смерть? 89. Що означають поняття “людина“, “індивід“, “особистість“? 90. Чому колективність, праця, мова і свідомість є основними чинниками становлення особистості? 91. Що таке “соціалізація“? 92. З яких елементів в процесі соціалізації утворюється структура особистості? 93. Що таке дія, діяльність, практика? 94. В чому полягає соціально-діяльна сутність людини? 95. Чому творчість є вищим виявом життєдіяльності людини? 96. В чому полягає філософська концепція творчості? 97. Які є види творчої діяльності людей і в чому їх сутність? 98. Що таке воля як філософське поняття? 99. В чому полягає сутність свободи? 100. Що таке свавілля (сваволя) і як воно зв’язане з волею і свободою? 101. Якою була філософська думка про свідомість в різні історичні епохи? 102. Якими були передумови виникнення свідомості? 103. Що таке свідомість, якою є її природа? 104. Якою є структура свідомості? 105. В чому полягає проблема несвідомого? 106. Які функції виконує свідомість? 107. Яким за змістом є співвідношення між свідомістю і мисленням? 108. Яким є співвідношення понять “свідомість“, “душа“, “дух“? 109. Що таке духовний світ людини? 110. Що таке суспільна свідомість і якою є її структура? 111. Що таке духовний світ особи і духовне життя суспільства? 112. Що таке гносеологія і її місце у філософії? 113. Що таке знання та пізнання? 114. Як у сучасній гносеології визначається суб’єкт, об’єкт та предмет пізнання? 115. В чому полягає сутність діалектики чуттєвого та раціонального? 116. У яких формах і якими методами здійснюється чуттєве, раціональне і наукове пізнання? 117. Що таке наука? Які її види і функції? 118. Що є істина? Які її критерії? 119. Яку роль відіграє інтуїція у пізнанні? 120. Якими були уявлення про суспільство в історії філософської думки? 121. Що таке суспільство і його основні характерні риси? 122. Поняття “суспільство“, “держава“ і “країна“ містять спільний елемент чи вони різні? 123. Що означає поняття “соціальне“? 124. З яких елементів на макро, мезо і мікро рівнях складається суспільство як соціальна система? 125. В яких сферах здійснюється життєдіяльність людей у суспільстві? 126. Що таке суспільно-економічна формація? 127. Що таке “цивілізація“, “культура“, “культурні цінності“? 128. Якою є формаційна концепція суспільства? 129. Що таке суспільний прогрес? 130. Якими є рушійні сили та чинники суспільного прогресу? 131. Якими є глобальні проблеми людства? Література Джерельна база: 1. Августин (святий). Сповідь. – К.: Основи, 1999. – 319 с. 2. Аветисьян А. Античные философы. – К.: Издательство киевского университета, 1955. – 312 с. 3. Антология мировой философии. В 4-х т. – М., 1969 4. Аристотель. Сочинения: В 4-х т. Т.1. – М.: Мысль, 1975 – 550с. (Работы: “Метафизика“, “О душе“). 5. Аристотель. Сочинения: В 4-х т. Т.4. М.: Мысль, 1983 – 830 с. (Работы: “Никомахова этика“, “Большая этика“, “Политика“). 6. Бердяев Н.А. Философия свободы: Смысл творчества.- М., Правда, 1989. – 607 с. 7. Бердяєв Н.А. Смысл истории. – М. 1990. 8. Беркли Дж. Трактат о началах человеческих знания //Антология мировой философии. – Т.2. – с. 507 – 530. 9. Бодрийяр Ж. В тени молчаливого большинства, или Конец социального. – Екатеринбург: Изд-во Уральского университета, 2000. – 95 с. 10. Бодрийяр Ж. Забыть Фуко. – Спб: Владимир Даль, 2000 – 91 с. 11. Бэкон Ф. Новый органон //Антология мировой философии. – Т.2. – М., 1970. – с. 192 – 222. 12. Вернадский В.И. Философские мысли натуралиста. – М.: Наука, 1998. 13. Гадамер Х.-Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики. М.: Прогресс, 1988. 14. Гегель Г.В.Ф. Энциклопедия философских наук. – М.: Мысль, 1974. 15. Гельвеций К. О человеке, его умственных способностях и воспитании //Соч. в 2-х т. – Т.2. – М., 1974 16. Гоббс Т. Левиафан //Избр. Произведения в 2-х томах. – Т.1. – М., 1964. – с.47 – 48. 17. Гомер. Іліада. – Харків: Фоліо, 2006. – 416 с. 18. Гомер. Одіссея. – Харків: Фоліо, 2006. – 574 с. 19. Грушевський М. Хто такі українці і чого вони хочуть. – К., 1991. 20. Гуссерль Э. Идеи к чистой феноменологии и феноменологической философии. – М., 1996. 21. Гуссерль Э. Кризис европейских наук и трансцендентальная феноменология. Введение в феноменологическую философию // Вопросы философии. – 1992. – № 7. с. 136 – 176. 22. Гуссерль Э. Философия как строгая наука. – Новочеркасск, 1994. 23. Данилевский Н. Европа и Россия. – М., 1992. 24. Декарт Р. Начала философии //Антология мировой философии. – Т.2. – М., 1970. – с. 231 – 295. 25. Делез Ж. Критическая философия Канта: учение о способностях. Бергсонизм. Спиноза. – М.: Per Se, 2000. – 351 с. 26. Деррида Ж. Письмо японскому другу //Вопросы философии. – 1992. - № 4., с. 53 – 57. 27. Деррида Ж., Малабу К. Узбічна доріжка (вибрані розділи)//Філософська думка. – 2002. – №6. – с. 85 – 104. 28. Дидро Д. Мысли к объяснению природы //Избранные философские произведения. – М., 1956. 29. Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях великих философов. – М., 1970. 30. Дільтей В. Виникнення герменевтики //Філософська і соціальна думка. – 1996. – № 3 – 4. 31. Донцов Д. Дух нашої давнини. – Дрогобич, 1991. 32. Камю А. Бунтующий человек. – М.: Политиздат, 1990. – 415 с. 33. Кант И. Критика практического разума // Кант И. Соч.: В 6-и т. – М.: Мысль, 1965. – Т.4.(1). – С. 311 – 501. 34. Кант И. Критика чистого разума // Кант И. Соч.: В 6-и т. – М.: Мысль, 1964. – Т.3. – 799 с. 35. Кондильяк Э. Логика, или начала искусства мыслить //Соч. в 3-х т. – Т.2. – М., 1982 36. Кондильяк Э. Опыт о происхождение человеческого знания //Соч. в 3-х т. – Т.2. – М., 1982 37. Кондильяк Э. Трактат о системах //Соч. в 3-х т. – Т.2. – М., 1982 38. Ламетри Ж.О. Человек – машина //Соч. – М., 1976 39. Лейбниц Г.В. Монадология. Соч. В 4-х т.–М.,1982. – Т.1. – с. 413 – 429. 40. Лейбниц Г.В. Новые опыты о человеческом разуме. Соч. в 4-х.т. М., 1983. Т.2. 41. Ленин В.И. Карл Маркс // Полн. собр. соч. – Т. 26. 42. Ленин В.И. Материализм и эмпириокритицизм // Полн. собр. соч. – Т.18. – с. 13 – 32. 43. Ленин В.И. Три источника и три составных части марксизма // Полн. собр. соч. – Т. 23. 44. Локк Дж. Опыт о человеческом разумении //Соч. в 3-х томах.–М., 1985. 45. Маркс К. К критике политической экономии //Маркс К., Энгельс Ф. Соч. 2-е изд. Т.13. 46. Маркс К. Критика Готской программы //Маркс К., Энгельс Ф. Соч.–2-е изд. Т.19. 47. Маркс К. Тезы о Фейербахе // Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. – Т.3. с. 1– 4. 48. Маркс К. Экономическо-философские рукописи 1844 года // Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. Т.42. с. 86 – 99, 113 – 127. 49. Маркс К., Энгельс Ф. Немецкая идеология // Маркс К., Энгельс Ф. Избр. соч. в 9 т. – Т.2. с.19 – 41. 50. Мир философии. Книга для чтения. В 2-х Ч. – М., 1991. 51. Ніцше Ф. Так казав Заратустра. – К., Основи; Дніпро, 1993 – 415 с. 52. Ойзерман Т.И. Исторические судьбы плюрализма философских учений //Вопросы философии. – 1991. – №12. 53. Ойзерман Т.И. Проблемы историко-философской науки. 2-е изд. М., 1982. 54. Оккам У. Виды знания. Первичность познания единичных вещей. Об универсалиях //Антология мировой философии. – Т.1. Ч.2. – с.824 –862. 55. Ортега-и-Гассет Х. Вера и разум в сознании европейского средневековья //Человек. – 1992. – №2. 56. Платон. Государство //Платон. Соч.: В 3-х т. – М.: Мысль, 1971 т.3 Ч.1. – с. 89 – 454. 57. Платон. Діалоги. – К.: Основи, 1985. – 312 с. 58. Поппер К. Логика и рост научного знания. – М.: Прогресс, 1983. 59. Пригожин И., Стенгерс И. Время, хаос, квант. – М.: Прогресс, 1999. – 266с. 60. Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса. – М.: Прогресс, 1999. – 266 с. 61. Сартр Ж.-П. Сумерки богов. – М.: Политиздат, 1989. – 344 с. 62. Сковорода Г. Дослідження, розвідки, матеріали. – К., 1992. 63. Сорокин П. Человек, цивилизация, общество. – М., 1992. 64. Спиноза Б. Избранные произведения: В 2-х т. – М., 1957. 65. Тойнби А. Постижение истории. – М., 1992. 66. Уайтхед А.Н. Избранные работы по философии. – М., 1990 67. Фома Аквинский. Сумма теологии //Антология мировой философии. – Т. 1. Ч. 2. – с. 824 – 862. 68. Формация или цивилизация? Материалы “круглого стола“ //Вопросы философии. – 1989. - № 10. 69. Фрагменты ранних греческих философов – М.: Наука, 1989.–Ч.1.–575 с. 70. Франкфорт Г., Франкфорт Г.А., Уилсон Дж., Якобсен Г. В преддверии философии. Духовные искания древнего человека. – М., 1984. (перев. с англ.). 71. Фрейд З. Введение в психоанализ. Лекции. – М., 1989. 72. Фромм Э. Бегство от свободы. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с. 73. Фуко М. Воля к истине: по ту сторону знания, власти и сексуальности. Работы разных лет. – М.: Магистериум, Касталь, 1996. – 447 с. 74. Хабермас Ю. Понятие индивидуальности //Вопросы философии. – 1989. – №2 75. Хайдеггер М. Бытие и время. – М.: Ad Marginem, 1997. 76. Хайдеггер М. Что значит мыслить // Разговор на проселочной дороге. – М., 1991. – с. 134 – 145. 77. Хайдеггер М. Что такое – философия? //Вопросы философии. – 1993. – №8. с. 113 – 123. 78. Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. – К. – 1992. 79. Шпенглер О. Закат Европы. – М., 1989. 80. Энгельс Ф. Анти-Дюринг // Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. Т.20. 81. Энгельс Ф. Диалектика природы //Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. Т.20. 82. Энгельс Ф. Людвиг Фейербах и конец классической немецкой философии // Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. Т.21. 83. Энгельс Ф. Роль труда в процессе превращения обезьяны в человека //Маркс К., Энгельс Ф. Соч. – 2-е изд. Т. 20. 84. Юм Д. Трактат про природу людини. – К., 1995 85. Юркевич П. Вибране. – К., 1993. 86. Ясперс К. Смысл и назначение истории. – М.: Политиздат, 1991.
Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 393; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |