Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Cardinal numerals




Количественные числительные

Артикли не употребляются

Артикли не употребляются:

  1. с именами собственными: Peter, Kate, Natasha…
  2. перед нарицательными существительными с определением, выраженным притяжательным и указательным местоимением или количественным числительным: My pen is bad. That man is nice. Page 7 is clean.
  3. если существительное является обращением:Children! Be quiet!
  4. перед названиями дней недели, месяцев и времен года:

Spring has come at last. July is a summer month. We don’t go to school on Sunday.

  1. перед существительными breakfast, dinner, supper, lunch:

I have breakfast at 7 o’clock.

1. Put “a”, “an” or “the” into the gaps if they are required.

1. It`s in ____ Midland Street.

2. I had ____ sandwich for ____ lunch today.

3. We flew to____ Dublin airport in ____ Ireland.

4. It was ____ long flight, but eventually we arrived in ____USA.

5. I`m flying to learn ____ Japanese. I`m having ____ lesson tomorrow.

6. He made ____ angry speech against ____ government.

7. She is ____ famous actress and she is appearing in ____ popular TV series.

8. They live in ____ Paris in ____ area near to____ River Seine.

9. They`ve bought ____ small flat in ____ Park street.

10. I want to put some money into my bank account, so I`m going to ___ bank this afternoon.

2. Complete this conversation by putting in “a”, “an” or “the” if they’re required.

Mike: Is Maria a student at your college?

Rosie: No, she’s ____ old friend of mine. We were at school together.

Mike: What does he do now?

Rosie: She’s ____ computer programmer. She’s not English, You know. She comes from ____ Brazil, but she’s living in ____ USA at the moment.

Mike: Has she got____job there?

Rosie: Yes, she`s working for ____ big company there.

Mike: Do you write ____ letters to each other?

Rosie: Yes, and I had ____ long letter from her yesterday.

Mike: What did she say in ____letter?

Rosie: She said that she was living in ____ nice apartment in ____ centre of ____ Chicago.

3. Complete the story by putting “a”, “an” or “the” in the gaps.

Yesterday I was sitting on the6 o`clock train when I saw____ strange man walking along the platform. He came into the carriage of ____ train where I was sitting, and he sat in the seat opposite mine. He opened ____ newspaper and started reading it. On ____ front page of ____ bank robber. The words under ____ picture were: “Wanted by the police”. It was ____ same man!

1 – ten 11-eleven 21-twenty-one 40-forty
2 – two 12-twelve 22-twenty-two 50-fifty
3 – three 13-thirteen 23-twenty-three 60-sixty
4 – four 14-fourteen 24-twenty-four 70-seventy
5 – five 15-fifteen 25-twenty-five 80-eighty
6 – six 16-sixteen 26-twenty-six 90-ninety
7 – seven 17-seventeen 27-twenty-seven 100- a (one) hundred
8 – eight 18-eighteen 28-twenty-eight  
9 – nine 19-nineteen 29-twenty-nine  
10 – ten 20-twenty 30-thirty  

101-a (one) hundred and one 1.000-a (one) thousand 1.000.000.000- a billion

200- two hundred 1.000.000- a million

Особенности образования количественных числительных:

1. От 13 до 19 количественные числительные образуются путем прибавления суффикса

-teen: four-four teen. Некоторые различия имеют в написаний числительные 13, 15 и 18:

three- thirteen, five-fifteen, eight- eighteen.

2. От 20 до 90 обозначающие десятки, образуются путем прибавления суффикса –ty:

six-six ty. Некоторые отклонения имеются у числительных в написаний 20,30,50,80:

two-twenty, three-thirty, four-forty, five-fifty, eight-eighty.

3.Между десятками и единицами на письме ставится дефис: twenty-one, fifty-six.

4. Между сотнями и десятками, между сотнями и единицами всегда ставится союз and:

358 – three hundred and fifty-eight.

5. Числительные hundred,billion, million, thousand не принимают окончания –s во множественном числе: 200 books- two hundred books.

1. Read and translate:

three teachers two workers five artists

four institutes six students two English families

eight pages fifteen students twenty-five pens

2. Write the numerals using letters: e.g. 2-two

1. This room is number 2. 2.That room is number 3. 3. My flat is number 4. 4. Is your flat number 6? No, it isn’t; it’s number 5. 5. Where are classrooms number 5, 6 and 7? 6. On what page is text 3? 7. We have 2 flats.8. We have 13 exercises. 9. It’s page 75. 10. Open your boon on page 9.

3. Write the numerals using letters:

1+2=3 15+65=80 45+13=58

13+10=23 20+15=35 45+40=95

50+50=100 900+100=1000 68+32=100




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 1310; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.