Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Сансара




Дхарма

Веди

Будда

Атман

Ера сутр

Епічний етап

(VI— II ст. до н. є.)

Головні першоджерела.

епоси «Махабхарата»

та «Рамаяна»


(II ст. до н є — VII ст н є.)
Першоджерела- короткі
філософські трактати
«сутри», що аналізують І
окремі філософські 1
проблеми і


 


Складові Вед


ІТ Неортодоксальні Є* філософські системи


Ортодоксальні філософські системи


 


«Святе письмо» — релі­гійні гімни «Самхіти»

Трактування ритуалів —

«Брахмани», написані

брахманами

Книги лісових самітни­ків «Араньяки»

Філософські коментарі до Вед «Упанішади»


Буддизм

Джайнізм

Чарвака-локаята


Санкх'я

Йога

Ньяя

Вайшешика

Веданта

Міманса


         
 
   
 
 
 


', Назви Вед, що дімшлщдо нас 1

- Рігведа

— Самаведа

— Яджурведа

— Атхарваведа





Ахімса

Брахман

Майя

Манас Моїсша


Таблиця 2

ГОЛОВНІ КАТЕГОРІЇ ТА ПОНЯТТЯ ДО ТЕМИ

одне з головних понять релігійно-міфологічної системи індуїзму. У ведичній літературі (Упанішадах) означає суб'єктивну психологіч­ну першооснову буття, душу (як в індивідуальному, так і універсаль­ному значенні)

релігійно-етичний принцип (обов'язок) — незаподіяння зла живим істотам, характерне для індуїзму, буддизму, джайнізму

в індуїзмі одна з осіб, яка становить поряд з Вішну та Шивою боже­ственну трійцю (Тримурті)

санскритське слово, яке має два значення: 1) представник вищої вар ни та касти в Індії; 2) у релігійно-філософському вченні Веданти — безособова духовна першопричина, яка все створює, зберігає й по­вертає знову до самої себе

(від санскрит, «просвітлений» — гой, який отримав остаточну муд­рість світу). У буддизмі — істота, котра досягла в процесі багатьох перероджень абсолютної досконалості й здатності навчити цьому інших з метою отримання ними спасіння («великого звільнення»)

(від санскрит, «священне знання») — священні релігійно-філософські тексти, що писалися впродовж багатьох століть (II — початок І тис. до н.е.), складаються з чотирьох збірників (Рігведа, Самаведа, Яджурведа, Атхарваведа).

(від санскрит. — «закон», «релігія», «обов'язок») — одне з найваж­ливіших понять індуїстської та буддистської філософії. В індуїзмі дхарма— це істинна реальність, основа світу, онтологічна першо­причина буття. У буддизмі — це найменші неподільні духовні час­тинки, з яких складається потік індивідуальної свідомості

(від санскрит. — «дія», «обов'язок», «діяльність»). У релігійно-філо софських системах Стародавньої Індії — певна визначеність напе­ред людською життя (долі), мета якої — провести людину чере» випробовування, щоб вона шляхом самовдосконалення досягла найвищої мети морального розвитку — мокші

філософська категорія в індуїзмі та буддизмі, яка віддзеркалює причину ілюзорності світу, особлива сила Бога, за допомогою якої вічний, безкі­нечний брахман є багатогранним і змінним, тобто причиною, яка дає змогу побачити одиничне в загальному й загальне в одиничному

душа людини, яка виникає в процесі індивідуального житія. Манас перебуває в процесі постійного еволюційного розвитку, його харак­теристики залежать від результатів діяльності людини

найвищий моральний рівень досконалості, після досягнення якого призупиняється еволюція душі (припиняється вплив на неї карми)

(від санскрит. — «згасання») — центральне поняття релігійної фі­лософії буддизму та джайнізму, означає повне звільнення людської душі від безперервного потоку перевтілень, страждань (сансари) та злиття з духовною першоосновою світу

у релігійно-філософських системах Стародавньої Індії — уявлення про плинність усього живого, процес переходу однієї тілесної обо­лонки в іншу, ланцюг страждань у земному житті, кругообіг наро­дження та смерті, трансміграція душі (мстемпсихоза).


20





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 406; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.