Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Учебно-методический комплекс. In GA there is no strict division of vowels into long and short




D). Intonation.

C). Accent.

B). Vowels.

In GA there is no strict division of vowels into long and short. According to D. Jones, all American vowels are long.

The distinction between monophthongs and diphthongs in GA is not very concrete. Some diphthongs have monophthongs as their phonemic variants, some monophthongs have diphthongs as their phonemic variants. Russian phoneticians distinguish five diphthongs in GA [ei, ai, oi, au, əu].

Glottal stop is made by GA speakers before initially stressed vowels (ex. in India).

The nasalization of GA vowels when they are preceded or followed by a nasal sonorant is called an American twang. It results from the lowering of the soft palate while the vowel is pronounced

 

In words of French origin GA tends to have stress on the final syllable, where RP has it on the initial one.

Some words have first syllable stress in GA whereas in RP the stress may be elsewhere.

Some compound words have stress on the first element in GA and in RP they retain it on the second element.

Polysyllabic words, ending in -ory, -ary, -mony, have tertiary stress in GA (ex. laboratory, dictionary, secretary, testimony).

 

GA intonation differs from RP intonation mainly in unemphatic, or emotionally neutral speech. The English speech for Americans sounds “affected” and “pretentious” or “sophisticated”. And for the English Americans sound “dull”, “monotonous”, “indifferent”. The monotony of GA intonation is explained by the following factors:

1) pitch characteristics (since pre-nuclear contour in RP is gradually descending in GA it is mid-level);

2) narrow range of the utterance (in GA the voice doesn’t fall to the bottom);

3) stow tempo;

4) complicated rhythmical structure of intonation (the unstressed syllables in RP gradually descend, the unstressed syllables in GA fall to a lower pitch, besides RP unstressed vowels are characterized by qualitative reduction, while GA sounds in unstressed syllables are lengthened).

GA general questions take a falling tone, in RP they are pronounced with the rising tone. The rising tone in GA general question is used to show politeness. Requests and leave-takings in RP are usually pronounced with a Rise, whereas in GA they may take a Fall-Rise.

 

 

 

Дисциплины Политология

 

 

Б.1. Гуманитарный, социальный и экономический цикл. Вариативная часть

 

Направление подготовки

030900 – «Юриспруденция»

Квалификация (степень) выпускника

Бакалавр

 

Форма обучения

очная, заочная, заочная-СФО

 

Разработчик УМК

 

кандидат политических наук, доцент Фадеев К.В. __________ «_____» ________________ 2014 г.

 

 

Уфа 2014


С О Д Е Р Ж А Н И Е

 

1. Место учебной дисциплины в структуре основной образовательной

программы 3

 

2. Цели освоения учебной дисциплины 3

 

3. Компетенции обучающегося, формируемые в результате освоения дисциплины 3

 

4. Рабочие программы 5

 

5. Образовательные технологии 19

 

6. Учебно-методическое и информационное обеспечение дисциплины 19

 

7. Материально-техническое обеспечение дисциплины 22

 

8. Методические рекомендации для преподавателя 23

 

9. Методические указания для студентов 28

 

10. Учебно-методическое обеспечение самостоятельной работы студентов 29

 

11. Контрольно-оценочные материалы 32

 

12. Рейтинг-план дисциплины 35

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-31; Просмотров: 363; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.