Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Літургійні посуди




АРХИЄРЕЙСЬКІ РИЗИ

 

Єпископство це найвищий ступінь священство. Ризи єпис­копа зображають велич його гідности та уряду в Христовій Церкві. Єпископ уживає оці ризи:

(1) Мантія це довгий фіолетний плащ. Спереду на ньому є вишиті дві таблиці, що звуться скрижалами. Вони пригаду­ють, що архиєрей повинен пам'я­тати про старий і новий завіт, з яких повинен черпати навчання для своїх вірних. Мантія це сим­вол єпископської влади.

(2) Саккос це одіж подібна до дияконської дальматики. На образці вона зазначена числом 5. Саккос заступає єпископові фелон,тому й має таке саме символічнезначення, що й фелон. Колись грецькі царі носили саккос. Згодом царі відступили його грецьким патріярхам. З бігом часу всі східні єпископи дістали право носити саккос.

(3) Набедрник (зазначений числом 4) це чотирокутній платок, що звисає з пояса по правій стороні архиєрея. Набедрник представляє духовний меч і пригадує архиереям, що вони мають захищати свої духовні вівці перед напастями Христових ворогів і відбивати напади хибних навчань.

(4) Омофор (зазначений числом 2) це довгий, доволі ши­рокий пояс, що єпископ носить на раменах, хоч кінці омофора звисають удолину. Омофор це найважніша одіж єпископа. Омофор є зроблений із вовни. По словам Св. Ісидора він пред­ставляє заблудшу вівцю або взагалі цілий людський рід, що Христос немов добрий Пастир узяв на рамена, щоб привести до Свого небесного Вітця.

(5) Мітра (зазначена числом 7) пригадує терновий вінець, що жовніри наложили на голову Спасителя, і означає гідність єпископа як Христового заступника. Єпископи носять мітру при богослужбах від апостольських часів.

Єпископи теж уживають стихар (число 1) і нараквиці (число 3). Крім цього мають вони хрест на грудях (число 6). Хрест представляє віру та любов до Бога і ближнього, що горить у серці архиєрея. Уживають вони панагію цебто всесвятая. «Панагія це ковчежець, що має мощі Святих. Єпископ носить його на грудях. Панагія буває зверху прикрашена іконою Спасителя чи Богородиці. Архиєрей уживає жезл (число 8). Це своєрідна палиця, що означає владу єпископа і своїми вірними, бо він є їх першим духовним пастирем, якому допомагають парохи.

 

 

Церковні чи літургійні посуди це знаряддя, що священник уживає їх при служінні Божественної Літургії чи при інших богослужбах і розділюванні Святих Тайн. Заслуговують вони особливішу пошану. Не кожен мирянин може доторкатися них. Бувають вони благословенні чи посвячені. Які ж ці літургійні посуди?

(1) Чаша це золота чи принаймні позолочена посудина, що служить до приношення Евхаристийної Жертви Нового Завіту. Чаша представляє гріб Спа­сителя. Священник вливає до неї в часі Проскомидії ви­но та воду, що при освячен­ні перетворюється в Пресвя­ту Кров Спасителя.

(2) Дискос це мала, золо­та чи позолочена тарілка, що в Східньому обряді має підставку. Дискос служить при Літургії за посудину, на якій священник кладе Агнця і частиці, що в часі освячення пере­мінюються в Пресвяте Тіло Христове. Одні літургісти твердять, і дискос представляє ясла, де Пречиста Діва зложила новонародженого Спасителя, другі кажуть, що він зображає гріб, де учні поклали мертве Тіло свого Господа. Тоді священник і диякон зображали б Йосипа з Ариматеї і Никодима, що з хреста зняли мерлого Спасителя та поклали до гробу.

(3) Звізда, зложена з двох лучків, пригадує звізду, що ста­ла над печерою, в якій Спаситель світу прийшов на світ. Вона привела мудрців зо Сходу до Вифлеєму. Священник став­ляє звізду над дискосом. Зпід лучків звисає маленька звізда.

(4) Копіє це малий, своєрідний ніж, що служить до викроювання Агнця і частичок із просфори в часі проскомидії. Представляє спису, що нею Лонгин пробив Христове Серце, щоб справдити смерть Спасителя. Зараз же із пробитого боку вий­шла кров і вода.

(5) Лижечка служить до роздавання Св. Причастя. Зразу християни причащалися з чаші. Св. Іван Золотоустий зніс цей звичай і запровадив лижечку. Представляє вона розжа­рений вуголь, що ним серафим доторкнувся уст пророка Ісаї й очистив його з гріхів. Священник це згадує, кажучи: «Це доторкнулося моїх уст, і здійме мої беззаконня і очистить мої гріхи».

(6) Мирниця це посудина, що зберігає святе миро вживане на мированні, що часто приходить у наших богослуясбах.

(7) Дароносиця це мала посудина, в якій священник носить хворим Св. Причастя.

(8) Дарохраннтельниця це посудина подібна до чаші з верхньою покривкою, в якій зберігаються в церкві Святі Дари для почитання та хворих, як теж для виставлення Найсвятіших Тайн для публичного почитания вірних, от як підчас суплікації.

(9) Кадильниця з лодкою кадила, що священник і диякон уживають у часі богослужб, щоб обкаджувати престіл, Святі Дари, вірних і церкву. Це обкаджування взято зо Старого Завіту, де Господь виразно наказав уживати кадила: «І по­ставив (Мойсей) жертівника золотого в громадському наметі… і запалив на ньому запашне кадило, як заповів Господь Мой­сееві». (Втор. 40, 26-27). Церква впровадила кадило в богослужби, наслідуючи східніх мудрців, що принесли кадило ново­народженому Месії.

(10) Всеночник це знаряддя з ампулками на єлей, вино та пшеницю, що священник благословляє на Литії. По Литії чи Літургії священник роздає вірним освячений хліб. Це прига­дує давню перекуску, що вірні споживали по нічнім богослуженні перед утренею.

(11) Свічки вживалися в Старім Завіті перед Скинією. «Як запалює Арон лямпи між двома вечорами, мусить кадити». (Ісх. 30, 8). Свічки пригадують нам світло, що Христова на­ука принесла світові. Вказують теж на обов'язок християн хо­дити в Христовому світлі цебто придержуватися засад і приказів Євангелії в житті.

 

Односвічник пригадує нам єдинство Пресвятої Тройці. Двосвічник (дикіріон) вказує на дві природі в Ісусі. Трисвічник (трикіріон) пригадує три Боєі особи. Семисвічник нагадує сім дарів Св. Духа.

Крім свічок Східні Церква вживає лямпи, що пригадують нам чистоту наших жертов на Божу славу. Вічна лямпа, що горить перед Царськими Дверми, пригадує нам вічний вогонь, що на виразний Божий приказ мав завжди горіти на жертівнику. Сьогодні по наших церквах горить вічна лямпа перед Найсвятішими Тайнами на честь і славу Ісуса Христа, що пробуває в Пресвятій Тайні Евхаристії. Христос це правдиве світло, що просвічує кожну людину, що приходить на світ. (Ів. 1, 9).

 

Слава Богові і Пречистій Діві, Матері Неустанної Помочі, Покровительці Чина Отців Редемптористів!

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 323; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.