Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Діловий одяг

Сучасна мода і строгий діловий етикет - як поєднати приємне з корисним? У чому суть ділового іміджу? Зібраність, пунктуальність, суворість, консерватизм, стабільність, благополуччя, достаток, стриманість, оперативність, акуратність. Погодьтеся, ці якості властиві кожній діловій людині, незалежно від галузі бізнесу, в якій вона працює. Яким же чином перекласти ці поняття на мову одягу, аксесуарів, зачіски та інших елементів зовнішності?

Більшість нас ніколи не замислювалися над тим, хто така “ділова людина”. Попросіть кого-небудь з Ваших знайомих дати точне і повне визначення цьому поняттю, і Ви побачите, що більшості запитаних важко буде відповісти на це, здавалося б, просте питання.

Але якщо Ви запитаєте про те, як повинна виглядати ділова людина, то здебільшого відповідь починатиметься так: “Це людина в костюмі”. Звичайно, будуть названі і ввічливість, і охайний, стрункий вигляд, і багато інших чинників. Але головним, невід'ємним атрибутом її зовнішності практично одностайно і без затримки буде названий костюм.

І це дійсно так. Найпоширеніший і найвизначніший на сьогодні одяг справжніх бізнесменів – це, поза сумнівом, костюм. Можна з упевненістю сказати, що він став “робочим одягом” ділової людини. У ньому ділові люди сідають за стіл переговорів, наносять візити, в ньому прийнято ходити в ресторан, і так далі – всього не перерахувати!

Можна сказати, що костюм – це “візитна картка” людини. Адже перш за все дивляться, як людина одягнена. Дуже часто перше враження надовго залишається в пам'яті людей, з якими ми знайомимося. Тому нехтувати своїм зовнішнім виглядом – не допустимо. Вам важко буде змінювати той образ, який створився у людини при першому знайомстві з Вами. Наприклад, акуратність і підтягнутість в одязі дуже часто асоціюються з організованістю в роботі, з умінням цінувати свій і чужий час. І, навпаки, розхлябаність – синонім метушливості, забудькуватості, тобто якостей, які в спілкуванні з людьми прийнято розцінювати негативно.

Адже неправильно підібрана краватка або сорочка (навіть якщо вузол краватки пов'язаний бездоганно, а сорочка чудово випрасувана) здатні внести різнобій в загальний стиль костюма, і одяг виглядатиме хаотично. Варто над цим задуматися!

Тут необхідно зробити деякий відступ для того, щоб пояснити, як правильно носити костюм і певні критерії його підбирання.

Зверніть увагу, що в нашій країні тривалий час носіння краватки або костюма вважалося прерогативою великих урядовців і вищих керівників. (Якщо костюм одягала звичайна людина, то це вважалося мало непристойним; нерідко їх презирливо називали “інтелігент”, “буржуй”.

Навіть зараз, коли костюми носять відносно велика кількість людей, нерідко вживаються зменшувально-пестливі форми слів “костюм” і “краватка”. Дуже часто можна почути іронічне – в “костюмчику”, не менш рідкісний оберт – “ти сьогодні при краватці”.

Подібне ставлення до костюма було сформоване кількома поколіннями, які стави­лися до цього виду одягу з недовірою, а часто просто його ніколи не носили. Потреби в костюмі не виникало, життя до цього не примушувало, а “ходити при краватці” з власної ініціативи не мало ніякого сенсу.

Сформувалася думка про те, ніби костюм – “ненашенський” одяг, і тому практично повністю виявилась відсутньою література про те, як потрібно правильно носити костюм, визначили в нашій країні справді дивовижне ставлення до костюмів і до принципів їх шкарпетки. Краватка одягається будь-яка (лише б була), часто під настрій; спортивне взуття в поєднанні з піджаком – явище нерідке; костюм без краватки – в цьому деякі навіть бачать особливий шик. На сорочці при цьому розстібаються два верхні ґудзики – вва­жається, що це вид відпочиваючої і розслабленої людини. Загалом, всього не перелічити.

Ламаючи помилкові стереотипи, хотілося б розглянути всі аспекти і правила носіння костюма, починаючи з елементарних і загальних принципів і закінчуючи стандартами, прийнятими зараз в більшості розвинених країн. Окремо необхідно розкрити питання про моду і про те, як вона впливає на такий досить консервативний тип одягу, як костюм.

Не дивуйтеся, якщо певні наведені тут істини здадуться вам азбучними – адже є люди, які цього не знають!

Норми, яких необхідно дотримуватися, розміщуються ніби у порядку “усклад­нення” – від найпростіших правил, які стосуються в цілому до всього костюма, до його деталей – краватки, сорочки і т.д. Для того, щоб легше було користуватися цим розділом книги як повсякденним посібником, вони пронумеровані.

Більшість цих правил стосуються костюмів, які носяться повсякденно, в робочій обстановці. Те, що пропонує мода, часто може не співпадати з цими постулатами, а іноді і прямо суперечити їм. До розмови про моду ділових костюмів ми ще повернемося і відзначимо найістотніші моменти. Поки необхідно лише зазначити, що діловий костюм – річ дуже консервативна. Загалом мода в більшості своїй стосується таких “відгалужень”, як, наприклад, спортивні піджаки, парадні костюми.

Одягнувшись за запропонованими правилами, Ви ніколи не програватимете в зов­нішньому вигляді тим, хто одягнений “по моді”.

Правило 1. Ніколи не одягайте одночасно костюм і спортивне взуття. Річ у тому, що це речі, несумісні за своїм призначенням. Взуття для занять спортом не може бути ви­користане разом з одягом, в якому ніхто і ніколи спортом не займається. Відбувається поєднання речей, що не поєднуються.

Правило 2. Одягнувши костюм, не беріть сумку спортивного типу. Бажано носити папери і необхідні речі в дипломаті, портфелі або папці. Якщо все ж таки виникла необхідність, виберіть однотонну сумку, без яскравих малюнків і наклейок, бажано темного кольору.

Правило 3. Якщо Ви одягли костюм, завжди одягайте і краватку. Краватка до костюма необхідна. Діловий костюм без краватки не носиться. Виняток з цього правила – піджаки спортивного крою, які можуть бути одягнуті навіть на футболку. Але такі піджаки прак­тично не використовуються в діловому спілкуванні. Абсолютно неприпустимо носити дво­бортні піджаки без краватки. Це все одно, що одягнуть підтяжки без штанів.

Правило 4. Сорочка, що одягається з костюмом, повинна мати довгі рукави. Носити сорочки з короткими рукавами в діловій обстановці не рекомендується, оскільки вважається елегантним, якщо манжети сорочки видно з-під рукавів піджака приблизно на 1,5–2 сантиметри. Краще всього підібрати сорочку, на якій немає нагрудних кишень. Якщо це неможливо, то принаймні бажано, щоб кишеня була простою, без клапана, який застібається на ґудзик. І, звичайно, на ньому не повинно бути ніякого малюнка, вишивки або узору, який прийнятний в простій сорочці, але недопустимий в сорочці, що одягається з костюмом.

Правило 5. Не допускайте, щоб затяжний кінець краватки не виглядав, виступаючи через її лицьову частину. Найкращий варіант для того, щоб кінець не був видний – просмикнути його в петельку, що майже завжди є на зворотному боці лицьової частини краватки. Можна також акуратно просмикнути його в сорочку між ґудзиками. В цьому випадку потрібно переконатися, що сорочка не настовбурчується на цьому проміжку.

Часто буває, що краватка дуже великої довжини, і затягнутий кінець виходить з-під лицьової частини знизу. Цього також не слід допускати, варто прибрати його в сорочку.

Правило 6. Не слід виділятися своїм одягом в робочий час.

Це одне з основних правил. У повсякденному спілкуванні непомітний костюм вва­жається хорошим тоном.

Можна виділити кілька пунктів, які складають це правило.

А. Не носіть дуже світлі костюми. Найпоширеніші кольори костюмів для кожного випадку – темно-синій і темно-сірий.

Б. Не одягайте строкаті або темні сорочки.

В. Підбирайте краватки не дуже яскраві та з яскравими узорами.

Г. Носіть шкарпетки темного кольору.

Правило 7. Якщо Ви не знаєте, які черевики або сорочку вибрати, то віддайте перевагу білій сорочці і чорним черевикам. Дотримуючись цього правила, Ви не помилитеся у виборі колірної гами. Чорне взуття і білу сорочку у принципі можна носити з костюмами будь-якого кольору. Якщо у Вас є якісь сумніви в правильності вибору, знайте: дотри­муючись цього правила, Ви завжди будете у виграші.

Правило 8. У зав'язаному стані краватка повинна торкатися нижнім кінцем пряжки ременя. Це правило допомагає виглядати максимально елегантно. Краватка, зав'язана дуже коро­тко, виглядає смішно, а дуже довга краватка вносить в костюм невідповідність. Отже, якщо Ви приділите трохи більше часу для того, щоб зав'язати краватку необхідної дов­жини, Ви виграєте набагато більше, ніж якщо залишите краватку такою, як вона з першого разу “зав'язалася”. Тому в подальшому при зав'язуванні краватки враховуйте це і прагніть наперед розрахувати довжину краватки.

Правило 9. Ширина краватки повинна відповідати ширині лацканів піджака. На цьому пра­вилі хотілося б зупинитися детальніше, щоб пояснити його зв'язок з модою. Річ у тому, що найбільш схильний до примх моди елемент ділового костюма – це краватка. Мода рідко змінює сам принцип краватки, але досить часто впливає на її колір і ширину.

До модних забарвлень краватки ми повернемося трохи згодом, а про його ширину необхідно поговорити зараз, оскільки це цілком пов'язано з нашим правилом.

Ширина краватки періодично змінюється на вимогу моди. Ця тенденція помітна досить виразно, якщо повернутися до нашого недавнього минулого.

Наприклад, дуже часто ми бачимо на вулицях літніх людей, одягнених в піджак (або костюм) і при краватці. Але при погляді на краватку на думку спадає порівняння з “лопатою”!

Так, з погляду сучасної моди ця краватка жахлива. Але ж був час, коли така краватка вважалася модною.

А піджак цієї людини, помітьте, здивування особливого не викликає. Його все-таки можна носити.

Або інший приклад. Пригадайте 1987 рік, коли на прилавках магазинів з'явилися вироби кооперативів, і серед них були краватки, що були тонкою смужкою завширшки три – три з половиною сантиметри. Ця краватка не зав'язувалася (вузол був склеєний) і кріпилася за допомогою резинки, що розтягується. Найбільше її використовувала молодь від 16 до 20 років. Глибоко впевнені, що це і є мода, молоді люди одягали класичний кос­тюм і цю краватку. Невідповідність між шириною краватки і лацканів піджака впадала в очі, але прагнення бути модним переважало.

Тому перед тим, як одягнуть костюм і вибрати краватку, зверніть увагу на те, щоб ширина краватки ні в якому разі не перевищувала ширини лацканів, і, відповідно, щоб краватка не була дуже вузькою. Річ у тому, що тут є ще один секрет: при вузькій краватці одвороти здаються трохи ширше, при надмірно широкій краватці одвороти візуально “звужуються”. Візьміть собі за правило враховувати цю просту відповідність.

 

Правило 10. Краватка повинна бути світлішою за костюм і темнішою за сорочку. Це також одне з основних правил. Найкраща кольорова гама досягається тоді, коли краватка за кольором гармонує з піджаком, але світліша за нього і темніша за сорочку. Наприклад, якщо Ви одягнете сірий костюм, то світло-сіра краватка і біла сорочка будуть дуже до­речними. Звичайно, існують винятки. Наприклад, Вам потрібно одягнути темно-синій костюм. Найкращим варіантом є, за класичними канонами, краватка темно-бордового кольору. Якщо у Вас немає її, але є, скажімо, біла, зелена, чорна і темно-блакитна, то кра­ще віддати перевагу краватці темно-блакитного кольору. Іноді таке доводиться робити і через обставини, коли “вибувають з ладу” піджак або штани костюма. До речі, спроба знайти схожі за кольором штани замість “встановлених” часто не вдається через те, що матеріали мають різну фактуру. Майже завжди це помітно, і виходить не костюм, а “коктейль”.

Для того, щоб дотримуватись цих правил, не потрібно прикладати багато зусиль – це досить просто. Але буває і так: людина знає всі ці правила, і костюм у неї прекрасний, але не має пристойного вигляду. Найчастіша причина такої ситуації – неправильно підібраний колір краватки, черевиків або сорочки. Для того, щоб уникнути цього, ми наводимо таблицю поєднання кольорів елементів костюма.

Одночасно необхідно зазначити, що термін “перехідна краватка” в таблиці 2.9. використаний для з’ясування краватки, яка за кольором гармонує з костюмом, але світліша за нього (див. Правило 10).

 

Таблиця 2.9.

Тон костюма Сорочка Краватка Черевики Шкарпетки
Сірий Біла, світло-блакитна Будь-якого кольору Чорні У тон краватки, чорні
Темно-сірий Біла, світло-рожева З переходом в інший колір, червоно-чорний. Чорні Чорні
Темно-синій Біла Темно-бордовий, в білу, блакитну і червону сму­жку Чорні Темно-бордові, темно-голубі
Чорний Біла Сріблясто-сірий, червоно-чорний Чорні Чорні, світло-сірі, темно-фіолетові
Темно-коричневий Біла, бежева, світло-рожева Зелено-коричневі смуги або узор, червоно-чорний, з переходом в інший колір Коричневі Коричневі, бордо
Світло-коричневий Біла, світло-рожева, світло-коричнева Зелений, бордо, з пере­ходом в інший колір Кавові Бордо, світло-ко­ри­чневі
Пісочний Світло-блакитна, рожева Темно-блакитний, строкатий Світло-коричневі Світло-блакитні, світло-коричневі
Темно-зелений Слонової кістки, світло-рожева Коричнева, червона і зелена смужки (узор) Темно-коричневі Темно-коричневі
Темно-блакитний Біла, слонової кістки Біла, блакитна і червона смужка, строкатий Темно-коричневі Сірі, бордо

 

 
 

Правило 11. Не допускайте несумісності узорів.

Дуже часто буває так, що тканина костюма має певний узор – смужку або клітку. Як же в цьому випадку підібрати сорочку і краватку щоб не помилитися? Дуже просто. У випадку, якщо костюм має, наприклад, смужки, то сорочка по забарвленню і фактурі повинна бути однотонною і “гладенького”, без будь-яких узорів, а краватка може мати смужку (але необов'язково). І, навпаки, якщо Ви одягнули “смугасту” сорочку, то краватка і піджак повинні бути однотонними. Правило полягає у тому, що два елементи костюма одягнені разом не можуть мати узор. На практиці це виглядає так: якщо Ви одягнете краватку в смужку, то сорочка, що є “наступним” елементом, не може бути смугастою, а піджак – може. Якщо Ви одягнете смугасту сорочку, то краватка і піджак – однотонні!

У сучасному діловому костюмі сорочки в смужку зазвичай не використовуються – вважається хорошим смаком однотонна, без будь-яких було узорів сорочка. Якщо ж на сорочці є узор, то він повинен бути дуже непомітним, утвореним фактурою матеріалу, а не колірною смугою. Узор також повинен бути не дуже великим, краще, наприклад, віддати перевагу тонкій смужці, ніж широкій. Сорочки в клітинку (незалежно від розміру узору) не використовуються ніколи.

Це одинадцять основних правил. Їх необхідно дотримуватися, щоб виглядати еле­гантно, “зі смаком”.

Також потрібно сказати декілька слів про костюми, які комбінуються зі штанів і піджака різних кольорів. Найбільш прийнятні 2 варіанти:

Темно-сірі штани, темно-синій піджак (часто так званий “клубний”) і сіро-бла­китна краватка. Туфлі потрібно одягнути чорні, сорочку – тільки білого кольору, без узорів, шкарпетки – чорні.

Сірий або світло-сірий піджак, чорні штани, сріблясто-чорна краватка, чорні туфлі і шкарпетки, біла сорочка.

Наведені поєднання – найпоширеніші і найпрактичніші. Вся решта спроб поєднан­ня різних за кольором піджака і брюк вимагає великого досвіду і смаку. Звичайно, слід звернути увагу на термін “строката краватка” – він кілька разів з'являвся в таблиці. Ці краватки ввійшли в моду недавно (1991 рік) і утворили досить стійку групу. Їх забарвлення є хаотичним нагромадженням кольорів, що неначе просто “розмазані” на краватці ши­рокими мазками. При погляді на неї створюється враження безладного змішування фарб. Зараз краватки такого забарвлення використовуються дуже широко. Але носити їх по­трібно, теж дотримуючись певних правил. Перш за все, краватку, забарвлення якої пе­реважно складається з яскравих, світлих тонів, можна одягнути з пісочним або світло-сірим костюмами.

З іншими, більш “показними” кольорами костюмів яскраву краватку краще не носи­ти. До них підбирати “строкату” краватку потрібно з великою обережністю –най­кращий варіант, коли основний фон – темний, а контрастні колірні плями лише небагато від­тіняють його.

Трохи детальніше хочеться зупинитися на, здавалося б, простому питанні – як носити костюм?

Ось кілька простих рад:

1. Світлі костюми носіть вдень, увечері ж віддавайте перевагу темним костюмам.

2. В офіційній обстановці піджак застебнутий. У застебнутому піджаці потрібно входити в квартиру до знайомих, до ресторану (особливо в присутності жінки), в кабінет на нараду, в театр. Піджак повинен бути застебнутий, якщо Ви виступаєте з доповіддю.

Повністю розстебнути ґудзики піджака можна під час вечері або сидячи в кріслах театру. Підіймаючись, необхідно застебнути на верхній (не на нижній!) ґудзик.

3. Тримайте вихідний (або, як його називають, “парадний”) костюм у повному по­рядку. Ретельно оглядайте його і при необхідності приведіть в порядок, не відкладаючи.

Це правило стосується взуття, запонок, шкарпеток. Все повинно бути під рукою, навіть якщо найближчим часом нічого не передбачається – випадок може з'явитися неспо­дівано. Не давайте йому застати Вас зненацька.

4. Часто секрет елегантності криється просто у тому, що костюм зручний, людина відчуває себе в ньому вільно і спокійно. Костюм не повинен “тиснути”, утрудняти рухи, заважати нахилятися або піднімати руку. Одним словом, якщо Ви постійно що-небудь обсмикуєте, підтягуєте і поправляєте, то Вам не вдасться виглядати елегантно. Вибираючи для себе костюм, звертайте на цей аспект досить уваги.

5. Намагаючись слідувати моді, пам'ятайте, що вона існує не для, повного наслідування, а для того, щоб в основних ознаках до неї пристосуватися. Іноді трапляється, що наслідування моді протилежне тому стилю, який Ви для себе обрали – сміливо відкидайте таку моду!

Наприклад, повні люди негарно виглядають в піджаках з високо піднятими лацканами. Якщо Ви така людина, а такі піджаки увійшли в моду, то це “зовсім не значить, що Вам необхідно обзавестися таким піджаком. Краще виглядати не модно, але добре, ніж модно – і погано.

6. Майте при собі дві носові хустки. Перша – “робоча” – знаходиться в кишені брюк; саме вона використовується за призначенням. Друга – завжди абсолютно чиста – у внутрішній кишені піджака. Вона призначена для того, щоб протерти окуляри, витягнути смітинку, що потрапила в око, і т. ін.

7) Краватка-метелик, що використовується на офіційних урочистостях або великі свята, одягається тільки до темних костюмів. Світлі костюми носять з метеликом дуже рідко. Краватки до вечірнього костюма краще всього підбирати з натурального або штуч­ного шовку.

8) Багато хто замислюється над тим, чи варто розв'язувати краватку, знімаючи її? Якщо краватка зроблена з недорогого матеріалу, то вузол можна не розв'язувати, а знімати краватку через голову, послабивши його. При такій методиці недорогі краватки довше зберігають свіжий вигляд.

Якщо краватка зшита якісно, то краще вузол розв'язувати. Тут все залежить від матеріалу, з якого зроблена краватка.

Поняття “жіночий діловий костюм” ввела незабутня Коко Шанель, єдиним розчерком дизайнерського пера, позба­вивши жінок корсетів, багатошарових спідниць і незліче­нних рюшиків-воланчиків, в яких не тільки працювати – жити було важко. За основу універсальної зброї бізнес-леді Шанель узяла класичний англійський костюм з вузь­кими лацканами, жорсткою лінією плеча і прямою спід­ницею нижче коліна.

Нинішня ділова мода більш демократична. На­приклад, під піджак вже не носять неодмінну шовкову блузу. Якщо виріз піджака неглибокий, його можна одяг­нути прямо на білизну. До того ж піджак набагато краще сидить на трикотажних майках, топах і водолазках.

Хоча спідниця все ще вважається звичайною час­тиною “благопристойного” дамського костюма, проте зараз вважається допустимим одягнути брюки. Для ді­лової обстановки краще віддати перевагу брюкам серед­ньої ширини, можливо, трохи укороченим з матової тка­нини, що не мнеться. Вас завжди виручать строгі чорні брюки рівної ширини по всій дов­жині. Вони підходять абсолютно до всього, практичні в дощову пору року і ніколи не викликають критичних поглядів.

Жіночий костюм 90-х років – приталений жакет з вузькою короткою спідницею – залишився у минулому. Початок тисячоліття знаменує вільний силует. Природно, на роботі без піджака не обійтися, але його можна замінити залежно від обставин жилетом або трикотажним кардиганом. А ось один лише костюм вже не обов'язковий. Під жакет можна одягнуть трикотажне плаття або светр з брюками.

Середня довжина “ділової” спідниці – до середини колін. Проте на практиці вона мало кому личить. Тому вибирайте довжину або до щиколотки, або трохи вище коліна. Просто пам'ятайте, що недопустимі крайнощі: екстремальне міні та вечірній шлейф.

У всьому світі, навіть у будь-яку cпеку, вважається неприпустимим з'явитися в офісі без колготок. В арсеналі наших ділових жінок тепер з'явилися нещільні колготки для літньої жари товщиною всього 7-10 ден, багато хто як і раніше і без шкоди кар'єрі обходяться влітку без них.

Що стосується взуття, на сьогодні можна трохи відійти від традиційних темних човників на невисокому – 5 см і менше – підборі. Високі та стрункі жінки в офісі чудово виглядають на високих підборах. Тим більше, якщо це не човники на шпильках, а гарне напівзакрите взуття. А ось жінки маленького зросту на високих підборах виглядають вульгарно. Але і тим, і іншим слід уникати моделей на пробковій підошві або великій платформі. Взуття без задників – теж неприпустима крайність.

Найвідповідальнішим вважається нейтральний тон ділового костюма. Проте не забувайте, що колір – найсильніший психологічний чинник. Непомітне так і залишається непоміченим. Якщо ж вам необхідно виділитися з натовпу, наприклад, на співбесіді, зупиніться на яскравіших (але помірних!) тонах. Ще один нюанс: кольори холодного спектру злегка відштовхують, а теплого – викликають прихильність до себе.

Проте і в наші дні існують численні “табу” ділової моди, порушувати які не слід:

Недопустимий дуже сексуальний одяг: спідниці і брюки, що надто облягають тіло, декольте, “ризиковані” розрізи, відкриті животи і плечі. Підкресліть свою жіночість інакше.

Ніяких дешевих дрібничок, трохи менше великих прикрас-підробок. До речі, виблискувати величезними діамантами теж не варто. Відмінний смак підкреслять непомітні прикраси, а солідне матеріальне становище (що для успішної кар'єри часто важливе) - дорогий, але строгий годинник. Будьте обачні і з іншими аксесуарами: шарфиками, хустками, поясами та ін. Вони можуть, як прикрасити, так і безнадійно зіпсувати зовнішній вигляд.

Навіть у спекотні літні дні квітчасті або дуже яскраві тканини виглядатимуть, найменш, дивно. На важливі заходи одягайте тільки однотонні речі. Краще вибирайте складні кольори: наприклад, не чисто сірий, а сіро-блакитний, сіро-рожевий, бузковий, сіро-перламутровий. У повсякденній обстановці доречний непомітний рослинний узор, дрібний геометричний малюнок або жакардова тканина. Фактура тканини — саме те, що зможе прикрасити суворий фасон і непомітний колір. Це букле, не щільні меланжеві, твідові тканини,

Якщо бюджет обмежений, майте в діловому гардеробі всього один-два, але відмінної якості й бездоганного крою костюми, які можна поєднувати між собою

Зрозуміло, не скрізь межі дозволеного однакові. Тому, перш за все, необхідно з’ясувати, як зазвичай одягатися конкретно у вашому закладі. Можливо, місцевий “кодекс” буде набагато менш суворим або, навпаки, мати свої нез'ясовані нюанси: у будь-якому випадку необхідно пристосуватись до прийнятих стандартів. І пам'ятайте: кращий діловий костюм для жінки - той, про який вона забуває на весь робочий день.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Історія походження візитних карток | Бізнес-подарунки
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-03; Просмотров: 633; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.041 сек.