Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Питання до екзамену. 1. Суcпільно-культурний розвиток України на межі ХІХ – ХХ ст

ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ РАННЬОГО МОДЕРНІЗМУ

1. Суcпільно-культурний розвиток України на межі ХІХ – ХХ ст.

2. Нові тенденції в українській літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття: відхід від етнографічно-побутової заангажованості, європеїзація, психологізм.

3. Нові тенденції в українській літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття. Модернізм як напрям: передумови появи, філософське підґрунтя.

4. Модернізм як напрям. Його основні риси. Філософське підґрунтя. Етапи розвитку.

5. Основні риси модернізму. Етапи розвитку напряму.

6. Особливості українського модернізму.

7. Два покоління в українській літературі межі ХІХ – ХХ століть. Ідейно-естетичні позиції «батьків» і «дітей». Іван Франко про літературну ситуацію (статті «З останніх десятиліть ХІХ віку» і «Старе й нове в сучасній українській літературі»).

8. Літературна дискусія щодо модернізму.

9. Особливості літературно-мистецького життя України на межі ХІХ – ХХ століть. Стан українського книговидання в умовах заборон.

10. Українська поезія на межі ХІХ – ХХ століть (загальна характеристика).

11. Українська драматургія на межі ХІХ – ХХ століть (загальна характеристика).

12. Українська проза на межі ХІХ – ХХ століть (загальна характеристика).

13. Сутність неоромантики як течії модернізму (риси ілюструвати прикладами з творів).

14. Духовний ідеал Івана Франка. Еволюція поглядів зрілого Івана Франка.

15. «Раціо» чи «емоціо»: аполонівська настанова Франкової душі.

16. Збірка «Зів’яле листя» Івана Франка. Риси модернізму (неоромантики) в збірці. Аналіз поезій «Тричі мені являлася любов», «Безмежнеє поле в сніжному завою...», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні...» та ін. «Легенда про вічне життя»: змістовий зв’язок твору з поезіями збірки «Зів’яле листя».

17. Пролог «Великі роковини»: ідея створення, композиція, образ козака Невмираки, актуальність твору.

18. Новела І. Франка «Сойчине крило»: особливості композиції, образи, символіка твору, риси модернізму (неоромантики) в новелі.

19. Повість І. Франка «Перехресні стежки»: образна система, проблематика, головна ідея твору.

20. Соціально-психологічна драма І. Франка «Украдене щастя»: фольклорна основа твору, соціально-психологічний конфлікт у п’єсі, майстерність зображення трагічної долі героїв.

21. Поеми Івана Франка «Смерть Каїна», «Похорон»: образна система, філософські ідеї, символи.

22. Філософська та національна проблематика поеми Івана Франка «Мойсей». Ідея прологу до поеми. Образ Мойсея. Символіка.

23. Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Три періоди творчості. Поетичні збірки «На крилах пісень», «Думи і мрії», «Відгуки».

24. Духовно-естетична еволюція Лесі Українки. Неоромантизм як основа естетичної позиції поетки.

25. Волюнтаризм Лесі Українки. Утвердження незламності духу людини,культу волі, мужності, саможертовності, оптимізму в поезіях “Хто вам сказав, що я слабка...”, «Contra spem spero!», «Епілог», «Мріє, не зрадь».

26. Релігійність Лесі Українки. Утвердження духовної цінності почуття любові у віршах інтимної лірики. Аналіз віршів “Ви щасливі, пречистії зорі...”, «Не дорікати слово я дала...», «Хотіла б я тебе, мов плющ обняти...», “Уста говорять: “Він навіки згинув!..”., «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Квіток, квіток…», поезії в прозі “Твої листи завжди пахнуть зов’ялими трояндами...”

27. Утвердження високої місії мистецтва в суспільстві. Аналіз віршів Лесі Українки «Поет під час облоги», «Слово, чому ти не твердая криця», «Де поділися ви, голоснії слова».

28. Громадянська лірика Лесі Українки (ідея патріотизму у віршах “І все-таки до тебе думка лине...”, “І ти колись боролась, мов Ізраїль...”, “Сторононько рідна! коханий мій краю!..”). Поєднання патріотичних мотивів із співчуттям до болю інших народів у поезії “Дим”.

29. Філософська лірика Лесі Українки (аналіз поезії “To be or not to be?..”).

30. Особливості пейзажної лірики Лесі Українки (аналіз віршів «Хвиля», «Стояла я і слухала весну...», «Нічка тиха і темна була»).

31. Драматургія Лесі Українки. Жанрово-тематичне багатство, особливості поетики.

32. Драма Лесі Українки «Блакитна троянда»: проблематика, система образів, символіка.

33. Прикмети неоромантики та неокласицизму у творчості Лесі Українки. Аналіз драм «У пущі», «Оргія», «Камінний господар».

34. Драма Лесі Українки “Одержима”: біблійна основа твору, утвердження високої одержимості духу ліричної героїні в особі Міріам, риси неоромантики у творі.

35. Фольклорно-мiфологічна основа сюжету, філософська ідея, символіка образів, художні особливості драми-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”.

36. Національно-патріотична проблематика драматичної поеми Лесі Українки «Бояриня».

37. Драма Лесі Українки «Камінний господар»: власний «Дон Жуан» української літератури.

38. Трагедія непочутого пророцтва. Аналіз драми Лесі Українки «Касандра».

39. Символізм. Естетичні концепції Едгара По та Шарля Бодлера.

40. Початки символізму в українській літературі. Творчість Миколи Вороного – перша декларація ідей і форм символізму. Єдність краси природи і мистецтва у вірші Миколи Вороного “Блакитна Панна”, художні ознаки неоромантизму і символізму у творі. Поетика символізму у вірші «Інфанта».

41. Поети «Української хати» (Микола Вороний, Грицько Чупринка, Олександр Олесь). Особливості поезії «хатян».

42. Микола Вороний і український модернізм. Тематичне розмаїття та художнє новаторство лірики поета. Мотив необхідності для поета бути “цілим чоловіком”, заклик рівнятися на модерністські течії в новій літературі (аналіз вірша «Іванові Франкові»). Ідейно-художній аналіз поеми «Євшан-зілля».

43. Поява групи “Молода Муза”. Стосунки “Молодої Музи” з класичною українською літературою. Іван Франко і “молодомузівці”.

44. Суть мистецької концепції «Молодої Музи». Особливості поетики: символістські тенденції; культ поезії як краси; версифікаційне оновлення поезії; досконала метафорика; філософічність; песимізм у сприйманні світу.

45. Поезія літературної групи «Молода Муза». Основні художні принципи. Творчість Богдана Лепкого, Петра Карманського, Василя Пачовського. Аналіз поезій.

46. Олександр Олесь. Основні теми творчості, риси стилю, неоромантичні і символістські тенденції у творчості (на прикладі аналізу поезій митця).

47. Інтимна лірика Олександра Олеся. Музичність, звукова виразність поезій, майстерність у відтворенні настрою і почуття. Аналіз поезій “З журбою радість обнялась”, “Любов”, “Чари ночі”, “Тайни ночі”, “Сьогодні стрінемось...”, “Ти знов прийшла” та інші.

48. Творчість Олександра Олеся в епоху революції 1905 – 1907 років. Аналіз поезій «Айстри», «Три менти», «О слово рідне! Орле скутий!», «Яка краса: відродження країни!»

49. Творчість Олександра Олеся періоду еміграції. Тема ностальгії, голоду. Аналіз поезій (збірки «Чужиною», «Кому повім печаль мою», цикл «Голод»).

50. Українська символістська драма. Аналіз драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в казку» та поеми «Над Дніпром».

51. Ольга Кобилянська: віхи біографії. Основні теми, мотиви, жанри творчості.

52. Творчий вплив німецької літератури на формування мистецького світогляду Ольги Кобилянської. Входження в українську літературу. Основні теми, мотиви, жанри творчості.

53. Проблема статі у творчості Ольги Кобилянської. Аналіз новел «Valse melancolical», «Природа», «Некультурна», «Битва».

54. Ідея жіночої емансипації у творчості Ольги Кобилянської. Повість „Людина” (1891): історія написання твору, особливості композиції, система образів.

55. Ідея жіночої емансипації у творчості Ольги Кобилянської. Повість „Царівна” (1895): історія написання твору, особливості композиції, система образів.

56. Повість Ольги Кобилянської «В неділю рано зілля копала...» як вияв поетики неоромантизму.

57. Повість Ольги Кобилянської «Земля»: риси символізму у творі; проблематика твору (влада землі, село – місто, влада долі над людиною); земля як головний персонаж і джерело конфлікту твору; образна система.

58. Імпресіонізм як течія модернізму. Основні прикмети (ілюструвати прикладами з творів).

59. Життєвий і творчий шлях Михайла Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від реалізму до модернізму.

60. Проблематика тоталітарної влади і революційності в новелах Михайла Коцюбинського «Persona grata», «Невідомий», «Сміх», «Він іде», «Подарунок на іменини».

61. Глибина внутрішнього конфлікту в психологічних новелах Михайла Коцюбинського «Цвіт яблуні», «Intermezzo» (докладно проаналізувати, визначити основні прикмети імпресіонізму у творах).

62. Утвердження непереможної сили почуттів у новелах Михайла Коцюбинського «Сон» і «На камені». Конфлікт високого духу і сірої буденності.

63. Дослідження таємниці внутрішнього світу людини в новелах Михайла Коцюбинського «Дебют», «Лялечка», «Поєдинок».

64. Ознаки імпресіонізму в новелах Михайла Коцюбинського “На острові”, “Хвала життю”, “Під мінаретами”.

65. Повість Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»: історія написання, джерела, проблематика, образи.

66. Прикмети модернізму у творчості Гната Хоткевича. Збірка «Поезія в прозі» (1902 р.) як спроба оновлення жанрової системи.

67. Повість «Камінна душа» Гната Хоткевича: образи, проблематика, символи.

68. Основні риси експресіонізму як течії модернізму (ілюструвати прикладами з творів).

69. Віхи життєвого і творчого шляху Василя Стефаника («Се найвищий тріумф поетичної техніки» (І. Франко). Творча співдружність Василя Стефаника з Лесем Мартовичем та Марком Черемшиною («Покутська трійця»).

70. Два періоди творчості Василя Стефаника. Поезія в прозі «Моє слово» як художній маніфест, кредо письменника.

71. Проблема добра і зла, злочину і кари в новелах Василя Стефаника «Басараби», «Новина», «Лесева фамілія», «Злодій», «Гріх».

72. Концепція життя і смерті, сенсу страждання у творчості Василя Стефаника. Аналіз новел «Скін», «Палій», «Сама-саміська».

73. Новела Василя Стефаника «Камінний хрест» як втілення ідеї всезагального взаємозв’язку всього сущого.

74. Творчість Василя Стефаника другого періоду (збірка «Земля»), її антивоєнне спрямування, гуманістичний та патріотичний пафос, зображення наростання національно-визвольного руху в Галичині, боротьби Січових стрільців за незалежну соборну Україну. Аналіз новел «Марія», «Сини».

75. Поезія Володимира Самійленка. Гумор і сатира в доробку митця («Ельдорадо», «Пісня про віщого Василя», «На печі», «Патріота Іван»).

76. Мистецтво сатири у фантазії Володимира Самійленка «У Гайхан-бея». Гротеск як ознака поетики.

77. Творчість Архипа Тесленка. Повість «Страчене життя»: конфлікт, проблематика, образи.

78. Проблематика та образи оповідань та повістей Степана Васильченка. Повість «Талант» у контексті прози початку ХХ століття.

79. Проблематика та образи оповідань Леся Мартовича «Грішниця», «Хитрий Панько», «Смертельна справа», «Стрибожий дарунок».

80. Повість Леся Мартовича «Забобон»: конфлікт, проблематика, образи.

81. Риси модернізму у творчості Марка Черемшини. Аналіз новел «Карби», «Верховина», «Село вигибає», «Парасочка».

82. Новелістика Михайла Яцкова. Риси модернізму. Аналіз новел «Діточа грудь у скрипці», «Архітвір», «Дівчина на чорнім коні».

83. Сутність неореалізму. Прикмети течії у творчості Володимира Винниченка.

84. Володимир Винниченко. Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Публіцистичний твір Володимира Винниченка «Відродження нації».

85. Моральні та естетико-філософські ідеали Володимира Винниченка (трактат «Конкордизм – система будування щастя»). Три періоди творчості митця.

86. Моральні та естетико-філософські ідеали Володимира Винниченка. Щоденник Володимира Винниченка. Захоплення митця живописом.

87. Рання творчість Володимира Винниченка, її новаторство. Ідейно-стильові особливості збірки “Краса і сила”. Аналіз кількох оповідань на вибір.

88. Змалювання комічних сторін дійсності: різні лики малоросійства (аналіз оповідань Володимира Винниченка «Малорос-європеєць» та «Уміркований і щирий»).

89. Особливості малої прози Володимира Винниченка. Вияв поетики неореалізму в оповіданнях «Суд», «Салдатики», «Студент».

90. Імпресіоністична новела В. Винниченка «Момент». Проблема людина і мистецтво в новелі «Раб краси».

91. Творчість Володимира Винниченка про дітей. Цикл «Намисто»: «душевне очищення через трагедію», проблема оприявлення справжньої суті людини, характеристика Винниченкових маленьких бунтівників, розгортання психологічного сюжету в оповіданнях «Намиста».

92. Драматургія Володимира Винниченка: тематика, особливості поетики, проблематика. Аналіз драм «Дисгармонія», «Брехня». Популярність В. Винниченка-драматурга на світовій сцені.

93. Проблема «мистецтва для мистецтва» в драматургії Володимира Винниченка. Аналіз драми «Чорна Пантера і Білий Ведмідь».

94. Проблема гріха посутнього і наносного: аналіз драми Володимира Винниченка «Гріх».

95. Драма особиста і суспільна в п’єсі Володимира Винниченка «Між двох сил».

96. Проблема «нової» моралі, дітонародження, шлюбу в драмах В. Винниченка «Memento», «Закон».

97. Роман Володимира Винниченка «Чесність з собою»: конфлікт, проблематика, образи, новаторство митця.

98. Роман Володимира Винниченка «Записки Кирпатого Мефістофеля»: особливості композиції, проблематика, образна система, психологізм, символи.

99. Агатангел Кримський. Особливості стилю митця. Любовна та пейзажна лірика Агатангела Кримського (аналіз віршів).

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Питання до заліку. Поняття «новий регіоналізм» та його представники | Перелік Орієнтовних питань, що виносяться на екзамен
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 641; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.031 сек.