Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ответы для самопроверки




Вопросы для подготовки к дифференцированному зачету

ПОДГОТОВКА К ДИФФЕРЕНЦИРОВАННОМУ ЗАЧЕТУ

1. What is marketing?

2. What are marketing operations?

3. Why is marketing research very important?

4. What is the way of marketing research?

5. What factors do the marketers pay attention at?

6. What are the demographic factors?

7. What are the psychographic factors?

8. What are the fundamental principles for a marketer?

9. What are the principle controllable factors that provide the most effective choice for the consumer?

10. What is the most controllable of them?

11. What have all products and services?

12. What are the stages of product life cycle?

13. What are the main forces of any market?

14. What does it mean “market of sellers”?

15. What does it mean “market of buyers”?

16. What is “balance of the market”?

17. What is а company?

18. What does the term “management” refer?

19. What is a manager?

20. What are the main functions of management?

 

1.Marketing is all the business activities connected with the movement of goods and services from producers to consumers.

 

2. Marketing operations are product planning, market research, buying, selling, pricing, storage and so on

3. Marketing research is very important because it helps to predict what the people will want to buy.

 

4. The way of marketing research is market segmentation.

 

5. The marketers pay attention at the demographic and the psychographic factors.

 

6. The demographic factors are age, income, educational background, occupation, size of family, type of home, neighborhood e

 

7. The psychographic factors are the customer’s opinions and hobbies, vocation sports, favorite sport etc.

 

8. The fundamental principles for a marketer are to understand the customer, to understand the group which the customer or his business belongs, to create the choice, to communicate this choice.

 

9. The principle controllable factors that provide the most effective choice for the consumer are the four “P”-s: product, place, price and promotion.

 

10. The most controllable of them is a product.

 

11. All products and services have the product life cycle

 

12. The stages of product life cycle are introduction, growth, maturity and decline.

 

13 The main forces of any market are the forces demand and supply.

 

14. “Market of sellers” means that demand is higher than supply.

 

15. “Market of buyers” means that demand is less than supply.

 

16. “Balance of the market” means that demand is equal supply.

 

17. A company is an association of persons officially formed to the purpose of some business.

 

18. The term “management” refers to those people who are responsible for making and carrying out decisions

 

19. A manager is a person who directly supervises people in organization.

 

20. The main functions of management are decision making, planning, organizing, staffing, leading and controlling.

 

ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ОБУЧЕНИЯ

 

Изучение учебной дисциплины обеспечивается следующими информационными источниками:

Основные источники:

 

1. Голицынский Ю.Б. Грамматика. Сборник упражнений. – СПБ: КАРО, 2009.

2. Агабекян И.П. Английский язык для ссузов: учебное пособие. – М.: ТК Велби, Издательство Проспект, 2006

3. Голованёв В.В. Английский для экономистов. Учебное пособие для студентов ВУЗов – Минск. ТетраСистемс, 2006.

4. Л.К. Раицкая. Macmillan Guide to Economics. - Макмиллан, Оксфорд, 2011.

( книга для студентов, книга для преподавателя, CD)

5. Карпова Т.А. Английский для колледжей. Учебное пособие. – М.: Издательско – торговая корпорация “Дашков и ко”, 2005

6. Michael Duckworth, Rebecca Turner. Business Result (upper-intermediate).

SB. - OXFORD University Press, 2008 ( книга для студентов, книга для преподавателя, CD)

 

Дополнительные источники:

 

1. Агапова Г.Г, Аганов Н.Ю Business English. – М.: Дрофа, 2003

2. Андрюшкин А.П Деловой английский язык. - СПБ: Норинт, 2002

3. Амбражейчик А. 2000 русских и 2000 английских идиом, фразеологиумов и устойчивых словосочетаний. – Мн.: ООО”Понеури”, 2003

4. Кунин А.В Англо – русский фразеологический словарь -4-е изд., стереотип. – М.: рус. Яз., 2003

5. Николенко Т. Тексты по грамматике английского языка – М.: Айтрис-пресс, 2005

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 329; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.