Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Discuss the efficiency of the Whitehall project using the following questions as a guide




Speech activities

Translate from Russian into English. Use your functional vocabulary.

Find the words in the text which have a similar meaning to the following.

Language focus

Functional vocabulary

assess v оценивать
continuous assessment зд. оценка текущей успеваемости
bully v задирать, затрагивать
bully n задира, забияка, хулиган
dole n пособие по безработице, подачка
be on the dole получать пособие
draw up v составлять, разрабатывать (документ)
overrate v переоценить, завысить
promote v способствовать, продвигать, переводить ученика в следующий класс
retain v удерживать, сохранять; зд. оставлять на второй год
suspend v приостанавливать, откладывать, временно отстранять от должности, занятий

 

truancy n манкирование службой, школой, прогул
truant adj ленивый, праздный, не выполняющий своих обязанностей
truant n прогульщик, лентяй
play truant (from classes) прогуливать уроки
undervalue v недооценивать
up to sсratch на должной высоте

 

 

 

1. Explain the meaning of the following words and phrases used in the text. Translate them into Russian/Belarusian.

– a Whitehall checklist;

– on the dole;

– Performance Indicators;

– up to scratch;

– the IQs (of the pupils).

 

 

– the practice by children of staying away from school;

– treating someone in a very unpleasant way by using strength or power;

– to think that something or someone are more important than they really are;

– to be registered as unemployed and receive money from the government;

– to be prevented from continuing to hold a particular job or position.

 

 

1. Проект нового школьного устава разрабатывался в течение трех лет.

2. Благодаря мерам, принятым дирекцией школы, количество прогулов значительно сократилось.

3. В этой семье преувеличивают значение денег и недооценивают важность знаний.

4. К сожалению, количество выпускников школ, которые не могут найти работу, а потому вынуждены получать социальные пособия, увеличивается с каждым годом.

5. Несколько прогульщиков и хулиганов были отстранены на время от занятий, а самые злостные (disruptive pupils) – исключены из школы.

 

 

 

1. To what extent do you agree with the Whitehall official that the Performance Indicators will help English schools to come up to scratch?

2. Would you describe the Performance Indicators as impartial and objective?

3. Which factors, do you think, are more/less important in showing the quality of the country’s schools? Why?

4. Are there any points not mentioned in the article that you think should be included into the checklist?

 

2. Read the supplementary texts Russian education in a new light, High-Stakes Games, 5 Times More Fld. Kids to Repeat 3rd Grade and discuss the following points.

 

· Did you find any similarities/differences between the problems that British/American and Russian/Belarusian teachers respectively are faced with?

· What in your opinion are the advantages of the “child-centred approach” in teaching?

· Do you agree with the statement that “the process of education is an imprint of the society we live in”? Give your reasons. What past experience (the school you went to, the books you’ve read, the films you’ve seen) makes you either support or disagree with this view?

· What from your point makes a good school?

 

3. Sum up what the Russian/Belarusian teachers say about the problems of conventional schooling and the ways of their solution. Add your own ideas.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2017-01-14; Просмотров: 377; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.