Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Інтернет-залежність як професійна деформація особистості




Деформація особистості професійна - зміна якостей особистості (стереотипів сприйняття, ціннісних орієнтацій, характеру, способівспілкування і поведінки), які наступають під впливом тривалого виконання професійної діяльності. Внаслідок нерозривної єдності свідомості і специфічної діяльності формується професійний тип особистості. Найбільший вплив професійна деформація надає на особистісні особливості представників тих професій, робота яких пов'язана з людьми (чиновники, керівники, працівники з кадрів, педагоги, психологи). Крайня форма професійної деформації особистості в них виражається у формальному, суто функціональному відношенні до людей. Високий рівень професійної деформації також спостерігається у медичних працівників, військовослужбовців і співробітників спецслужб.

В останні роки Інтернет (як і комп'ютери взагалі) набуває все більш домінуючий характер, як на кількісному, так і в якісному рівні.Кількість користувачів Інтернет як у світі в цілому, так і в кожній країні окремо зростає щодня. Причому, якщо простежити залежність від часу, то вона носить експонентний вигляд. Це обумовлено в основному двома причинами: закономірний зростання споживачів, долучатимуться до нового винаходу, виражений як раз експоненціально; і друге, швидке розширення ринку і, як наслідок, падіння вартості підключення.

У якісному ж плані нова «зараза» поглинає все більше сфер життя суспільства і людини окремо. Це і засоби масової інформації, і комерція, і політика, і індустрія розваг, і туризм, і похід за покупками і багато іншого.

Але що більш актуально Інтернет захопив святу святих, одне з перших і основних умінь людини - міжособистісне спілкування. Колисьсаме спілкування людей стало найсильнішим поштовхом до розвитку цивілізації, зараз воно прагне перейти на суттєво новий рівень. Але чи стане це новим великим кроком прогресу чи навпаки - призведе до деградації людської цивілізації?

Розвиток Інтернет до можливості взаємодії «людина-комп'ютер» додало можливість комунікації «людина-комп'ютер-людина».Мережа стала посередником з особливими властивостями, а в мережевій віртуальної реальності виникли «віртуальні спільноти», - світи, сформовані Інтернет - спілкуванням і володіють специфічними психологічними властивостями

Узагальнюючи дослідження Інтернет-і гейм-адикції (залежності від мережевих дій і від ігор на комп'ютері), можна виділити наступні ознаки залежності:

1. Людина не може контролювати час, проведений за комп'ютером. Обіцяє зменшити його і вийти з програми і не в силах це зробити (як правило, дуже сердиться на тих, хто його відволікає від комп'ютера).

2. Бреше щодо часу, якого він провів за комп'ютером, або зменшуючи оцінку тривалості роботи, або приховуючи, якого роду заняттями він був захоплений (наприклад, говорить, що п'ять годин поспіль писав дисертацію в той час, як насправді весь цей час він грав у мережеву гру або базікав по мережі Інтернет).

3. Страждає від негативних наслідків від часу, проведеного за комп'ютером (до їх числа можуть увійти як розпочаті важливі справи в реальному житті, так і головні болі).

4. Переоцінює роль комп'ютера у своєму житті, закриваючи очі на породжувані їм проблеми і відмовляючись від критичних оцінок; глухий до думки оточуючих на цю тему.

5. Відчуває змішане почуття ейфорії і провини за роботу з комп'ютером - або через надмірного часу, проведеного за «віртуальними» заняттями, або за причини ненормального (від просто роздратованого до психопатологічного) поведінки при спілкуванні з комп'ютером.

6. Чи відчуває депресію або тривогу, коли щось втручається в його плани посидіти за комп'ютером (наприклад, перешкоджає грі, скорочує термін роботи в мережі або перериває можливість роботи).

7. Занурений у віртуальну активність, будучи поза доступу до комп'ютера (наприклад, думає про те, як пройти на наступний рівень комп'ютерної гри, переживає мережевий роман чи смакує, як він спрограммірует новий вірус)

8. Використовує комп'ютер як віддушину у хвилини смутку або пригніченості, як спосіб сховатися від проблем або уникнути почуття неадекватності в реальному житті.

9. Переживає фінансові проблеми з зв'язку з комп'ютерною активністю (наприклад, витрачає занадто багато грошей на комп'ютерні ігри або оплату роботи в мережі Інтернет).

Віртуальну залежність породжує не комп'ютер, а та чи інша форма дезадаптації до реального життя. У цьому випадку людина і без комп'ютерної віртуальної реальності знайде собі уявний світ, у який можна втекти від взаємодії з реальним життям - чи то ізоляція,наркотики, асоціальні групи або щось ще. А якщо буде можливість «піти» в кіберпростір, він скористається нею. Тим більше, що остання можливість останнім часом найбільш доступна і, на перший погляд, найменш порочна і небезпечна щодо попередніх альтернатив. Але останній аргумент не такий вже й однозначна.

Головною небезпекою тут стає те, що реальний простір почне займати місце всередині віртуального простору, прагнучи помінятися з ним місцями. А це вже дуже небезпечно, і вже зараз відомі випадки шизофренії серед запеклих ігроманів в США і Канаді.

Все вище перераховане, безумовно, відбивається на професійній діяльності людини. Фахівці, які мають доступ до мережі, частіше створюють лише видимість роботи, а насправді більшу частину робочого часу вони витрачають на такі соціальні мережі як «Вконтакте» і «Однокласники», або на ігри онлайн, що, звичайно ж, зменшує їх продуктивність праці.

Якщо звернути увагу на саму мову (наприклад, у тих же чатах), то можна відзначити такі особливості: стислість, розірваність висловлювань, по більшій частині, відсутність чітких, структурованих, закінчених діалогів або смислових одиниць.

Як правило, у чатах люди ведуть діалог з декількома співрозмовниками одночасно, в результаті вся мова справляє враження своєрідної словесної окрошки. Цей ефект спостерігається в звичайних умовах або у дітей, як наслідок їх синкретичного і паралогіческоемислення, або при захворюванні та порушенні процесу мислення. Ефект цей настільки очевидний навіть неспеціалісту в області психопатології, що протокол чат-бесіди цілком доречно, може бути порівняний з "фрагментом абсурдистської п'єси або протоколомзасідання пацієнтів буйної палати в психіатричній клініці" [А. Носик, 1998]. Все це, безумовно, призводить до збіднення мовлення працівника (та й звичайної людини).

Слід зазначити, що інтернет може нести собою і позитивні трансформації, але наше завдання полягало в тому, щоб показати всі негативні сторони, тому що мова йшла про професійної деформації особистості.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-08-31; Просмотров: 379; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.