Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Компонентне програмування




Споріднені методології

Об' єктно - орієнтований аналіз, дизайн і проектування.

ТОП орієнтоване на розробку великих програмних комплексів, що розробляються командою програмістів (можливо, досить великий). Проектування системи в цілому, створення окремих компонент і їх об' єднання в кінцевий продукт при цьому часто виконується різними людьми, і немає жодного фахівця, який знав би про проект усе.

Об' єктно - орієнтоване проектування полягає в описі структури та поведінки проектованої системи, тобто, фактично, у відповіді на два основних питання:

· З яких частин складається система.

· У чому полягає відповідальність кожної з частин.

Виділення частин проводитися таким чином, щоб кожна мала мінімальний за обсягом і точно певний набір виконуваних функцій (обов' язків), і при цьому взаємодіяла з іншими частинами якомога менше.

Чимдалі уточнення призводить до виділення більш дрібних фрагментів опису. У міру деталізації опису та визначення відповідальності виявляються дані, які необхідно зберігати, наявність близьких по поведінці агентів, які стають кандидатами на реалізацію у вигляді класів із загальними предками. Після виділення компонентів і визначення інтерфейсів між ними реалізація шкірного компонента може проводитися практично незалежно від інших (зрозуміло, при дотриманні відповідної технологічної дисципліни).

Велике значення має правильна побудова ієрархії класів. Одна з відомих проблем великих систем, побудованих по ООП- технології - так звана проблема крихкості базового класу. Вона полягає в тому, що на пізніх етапах розробки, коли ієрархія класів побудована і на її основі розроблено велику кількість коду, виявляється важко або навіть неможливо внести якісь зміни в код базових класів ієрархії (від яких породжені всі або багато працюють в системі класи). Навіть якщо вносяться зміни не ткнутися інтерфейс базового класу, зміна його поведінки може непередбачуваним чином відбитися на класах-нащадках. У разі великої системи розробник базового класу просто не в змозі передбачити наслідки змін, він навіть не знає про ті, як саме базовий клас використовується і від яких особливостей його поведінки залежить коректність роботи класів - нащадків.

Компонентне програмування - наступний етап розвитку ТОП; прототип-й клас- орієнтоване програмування - різні підходи до створення програми, які можуть комбінуватися, що мають свої переваги і недоліки.

Компонентно- орієнтоване програмування - це своєрідна "надбудова" над ТОП, набір правив і обмежень, спрямованих на побудову великих розвиваються програмних систем з великою годиною життя. Програмна система в цій методології являє собою набір компонентів з добрі визначеними інтерфейсами. Зміни в існуючу систему вносяться шляхом створення нових компонентів на додаток або в якості заміни раніше існуючих. При створенні нових компонентів на основі раніше створених боронує використання спадкування реалізації - новий компонент може успадковувати лише інтерфейси базового. Таким чином компонентне програмування обходити проблему крихкості базового класу.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1372; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.