Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Структурне програмування

Тема 20. Конструювання програм

 

Традиційно конструювання програми пов’язано з створенням блок-схеми. Але фактично блок-схеми більш корисні при документовані ніж при проектуванні. Блок-схема корисна при описі структури програми та при поясненні її роботи. Тому на етапі проектування більш ефективні нові методи проектування програм. До них відносять:

1. Модульне програмування. Це метод при якому довгі програми розділяють на короткі, які називають модулями та можуть бути спроектовані, закодовані і відлагодженні окремо з застосуванням мінімальних відомостей про інші програми.

2. Проектування донизу. Це метод, при якому задача розділяється спочатку на декілька загальних підзадач, які потім, в свою чергу, деталізуються далі. Цей процес продовжується зверху до низу до тих пір, поки підзадачі не є поставленими в такому вигляді, що їх можна просто реалізувати на ЕОМ.

3. Структурне програмування. У відповідності до цього методу програми пишуть по спеціально розробленим правилам. Ці правила дозволяють використовувати тільки визначені типи програмних операторів.

В структурному програмуванні використовують тільки прості логічні структури. Якобіні довів, що будь-яка програма може бути написана з використанням тільки трьох структур:

1) послідовної, в якій команди або програми виконуються послідовно в тому порядку, в якому вони записані;

2) умовного типу IF-THEN-ELSE, тобто IF A THEN P1 ELSE P2, де А – логічний вираз, а Р1 та Р2 – програми, що складено з трьох канонічних структур.

Приклад IF x≠0 THEN y=1/x ELSE y =0

Ця конструкція забезпечує запобігання ділення на нуль та визначення y в тому випадку коли x=0.

 

 
 

 

 


Рис.20.1 Блок-схема розгалуження

 

 

3) циклічного типу DO – WHILE, тобто DO P WHILE A (виконувати Р поки А), де А – логічний вираз, Р – програма, що складається тільки з дозволених структурних елементів.

 

Програма називається структурованою, якщо вона описана з використанням трьох розглянутих структур. Якщо при виконанні програми Р1 рис.20.1 виникає помилка, то буде точно відомо, як ЕОМ попала в цю точку. На рис.20.3 наведено приклад неструктурованої програми.

 

 
 

 


Рис.20.2 Блок-схема циклу

 

 

Рис.20.2 Блок-схема неструктурованої програми

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Тема 19. Структура управління МП Intel 8080 | Метод витрати плюс прибуток
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 993; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.