Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Оцінка вартості помилок

Принципи роботи з вимогами до програмного забезпечення. Проблематика проектування.

Особливості створення програмного продукту

Технологія розробки програмних продуктів

Згідно статистичних досліджень групи Стендіша (Standish Group), в США щорічно витрачається більше 250 млрд. доларів на розробку додатків інформаційних технологій в рамках приблизно 175000 проектів. Причому 31 % проектів буде зупинено до завершення. Затрати на 52,7 % проектів складуть 189 % від початкової оцінки вартості. Американські компанії та управлінські організації потратять 81 млрд. доларів на програмні проекти, які так і не будуть завершені. Ці ж організації заплатять додатково 59 млрд. доларів за програмні проекти, які завершаться, але значно перевищать заплановано відведений на них час.

Першим кроком на шляху розв’язання будь-якої проблеми є усвідомлення основних причин її виникнення. У звіті групи Стендіша вказано три ключових фактори, які найбільш часто зустрічаються і створюють проблеми при проектуванні програмного забезпечення:

· нестача початкової інформації від клієнта – 13 % всіх проектів;

· неповні вимоги і специфікації – 12 % проектів;

· зміна вимог і специфікацій – 12 % всіх проектів.

Звичайно проект може потерпіти невдачу через нереалістично складеного графіку чи неправильно розподіленого часу (4 % проектів), нераціональний підбір персоналу і виділення ресурсів (6 %), невідповідність технологічних навиків (7 %), а також по іншим причинам. Якщо вважати, що наведені цифри представляють реальний стан в галузі, то по крайній мірі, невдачі третьої частини проектів пояснюються причинами, безпосередньо пов’язаними зі збором і документуванням вимог, а також з управлінням ними.

Не дивлячись на те що більшість проектів дійсно перевищують відведений час і бюджет, виявилось, що біля 9 % проектів крупних компаній були завершені вчасно і в межах бюджету; аналогічного успіху вдалось досягнути у 16 % проектів малих компаній. Виникає очевидне запитання: «Які основні фактори успіху в цих проектах?» Згідно проведеного дослідження трьома найбільш важливими факторами були:

· підключення до розробки користувача – 16 % всіх успішних проектів;

· підтримка зі сторони виконавчого керівництва – 14 % всіх успішних проектів;

· чітка постановка вимог – 12 % всіх успішних проектів.

Дві інші основні проблеми, які згадуються майже в половині звітів, виявились:

· специфікації вимог;

· управління вимогами клієнта.

 


Недавно ряд компаній провели дослідження оцінки вартості помилок, що виникають на різних етапах створення програм. Кожна фірма діяла незалежно, але результати були приблизно однакові: якщо вартість зусиль, необхідних для знаходження і виправлення помилок на стадії написання коду, прийняти за одиницю, то вартість знаходження і виправлення помилок на стадії розробки вимог буде в 5–10 разів менша, а вартість знаходження і виправлення помилок на стадії супроводження – в 20 разів більша.

 

0,1–0,2 Час розробки вимог

0,5 Проектування

1 Кодування

2 Тестування компонент

5 Впровадження

20 Підтримка і обслуговування

 

Звідки береться така висока вартість помилок? До моменту знаходження помилки у вимогах група розробників вже могла потратити час та зусилля на створення проекту по цим помилковим вимогам. У результаті проект, ймовірно, прийдеться відкинути чи переглянути.

Істинна природа помилки може бути замаскована; при проведенні тестування і перевірок на даній стадії всі думають, що мають справу з помилками проектування, і значний час і зусилля можуть бути потрачені даремно.

В залежності від того, де і коли при роботі над проектом розробки програмного додатку був знайдений дефект, ціна його може відрізнятися в 50-100 разів. Причина цього в тому, що для його виправлення прийдеться затратити ресурси на деякі (або всі) нижче перераховані дії.

1. Повторна специфікація.

2. Повторне проектування.

3. Повторне кодування.

4. Повторне тестування.

5. Заміна замовлення – сповістити клієнтам та операторам про необхідність замінити дефектну версію виправленою.

6. Внесення виправлень – виявити і ліквідувати всі неточності, викликані неправильним функціонуванням помилково специфікованої системи, що може вимагати виплати певних сум обуреним клієнтам, повторного виконання певних обчислювальних задач на ЕОМ і т.п.

7. Списання тієї частини роботи (коду, частин проекту і т.п.), яка виконувалась, але виявилась непотрібною, коли виявилось, що все це створювалось на основі невірних вимог.

8. Відкликання дефектних версій вбудованого програмного забезпечення і відповідної документації. Якщо прийняти до уваги, що програмне забезпечення вбудовується в різні вироби – від годинників і мікрохвильових пічок до автомобілів, – така заміна може зачепити як самі вироби, так і вбудоване в них програмне забезпечення.

9. Виплати по гарантійним зобов’язанням.

10. Відповідальність за виріб, якщо клієнт через суд вимагає відшкодування збитків, завданого неякісним програмним продуктом.

11. Затрати на обслуговування – представник компанії повинен відвідати клієнта, щоб встановити нову версію програмного забезпечення.

12. Створення документації.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Пакети прикладних програм | Послідовність роботи з вимогами. Аналіз проблеми
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1100; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.