Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Інтэрв’ю-каментарый: аналітычнасць як падмурак публіцыстычнасці

Калі журналіст ставіць за мэту стварыць інтэрв’ю-каментар, значыць, на выхадзе ў адказах на яго пытанні павінна быць сфармулявана інфармацыя тлумачальнага кшталту, але, нагадаем, з вострым публіцыстычным ухілам, г. зн. адметна вылучаным асабова-сацыяльным стаўленнем да тэмы інтэрв’ю і самога журналіста, і яго рэспандэнта. І неабавязкова рэспандэнт павінен сам быць “публічна эмацыяналным”, “сацыяльна ўзбуджаным”, але яго адказы на пытанні публіцыста павінны востра, “сацыяльна эмацыянальна” кранаць і каменціраваць супрацьлегласці і сацыяльныя “нестыкоўкі” дня, гістарычнага моманту. У адказах публіцыстычнага інтэрв’ю і журналіст, і, тым больш абраны ім рэспандэнт павінны ў каментарах адлюстоўваць і увасабляць пэўную грамадскую думку або прапанаваць нейкія шляхі да яе фарміравання. Галоўнае, весці размову і, адпаведна, увагу-свядомасць аўдыторыі да разумення прычын і следстваў супрацьлегласцей, што склаліся зараз. І размова павінна быць эмацыянальна “усхваляванай”, “афарбаванай” сацыяльнай турботай усіх удзельнікаў інтэрв’ю-каментара.

Значыць, публіцыстычнае інтэрв’ю-каментар – жанр, у якім у форме пытанняў і адказаў тлумачацца, каменціруюцца прычыны і следствы падзеі, сацыяльнай супрацьлегласці ці “проста” сітуацыі з абавязковым выкарыстаннем тыпова публіцыстычнага кампанента – “трыбуннай” эмоцыі, апеляцыі да сацыяльных грамадскіх пачуццяў, што паскарае працэс сацыялізацыі і масавага ўкаранення ў грамадскую свядомасць факта сацыяльнай процілегласці або грамадскай напружанасці. Галоўнае, праз “сцыяльны неспакой” рэспандэнта, які тлумачыць падзейную інфармацыю, у публіцыстычным інтэрв’ю-каментары камбінавана спалучаюцца, сінтэзуюцца два тыпы жанравага ўтварэння: аналітычны і публіцыстычны. Іншымі словамі, на падставе факта і аналізу яго журналіст і за ім рэспадэнт (рэспандэнты) драматургічна разгортваюць інфармацыю ад умоўна простага і спакойнага (аналізу) да ўмоўна больш складанага і сацыяльна неспакойнага віду інфармацыйнага саўдзелу і камунікатыўнага кантакту з “трэцяй асобай”, г. зн. слухачом-гледачом, што і стварае публіцыстычны тып інтэрв’ю-каментара.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
 | Інтэрв’ю-партрэт: дыялагічная нарысавая форма зносін, аўтапартрэт рэспандэнта “пад кіраўніцтвам” журналіста
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-11; Просмотров: 368; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.