Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Cognitive processes

not a simple installation of some associative links between stimuli or situation and the response of the body, but also an assessment of the relationship on the basis of past experience and the possible consequences.

· Latent learning

· Sample selection

· Learning, based on the concept of space, order of stimuli, number.

 

Лекція 4.

Тема: Навчання.

1. Загальні закономірності навчання у тварин.

2. Зобов'язати і факультативно навчання.

3. Неассоціатівное та асоціативного навчання і пізнавальні процеси у тварин.

 

1. Загальні закономірності навчання у тварин.

Загалом, навчання набуває нового, або зміни та зміцнення, існуючі знання, поведінки, навички, цінності, або переваги і може включати в себе синтез різних видів інформації.

В етології, навчання - це адаптивне зміна індивідуального поведінки внаслідок попереднього досвіду.

Навчання в тварин різних систематичних груп має якісні відмінності. Проте, є деякі загальні закономірності, які були вперше сформульовані зоопсихологи - біхевіористи:

1. Торндайк закон ефекту,

2. принцип найменших зусиль Скіннера,

3. закон інстинктивної упередженості придбаного поведінки (Меріан і Келлер Бреланд);

 

1. Едвард Лі Торндайк (Едвард Лі Торндайк) Торндайк був піонером не тільки в біхевіоризму і у вивченні навчання, але і за допомогою тварин в психології експериментів. Торндайк зміг створити теорію навчання на основі його досліджень з тваринами. Його докторська дисертація, " Animal Intelligence: експериментальне дослідження асоціативного процесів в тварин", був першим у психології, де предмети були нелюди. Торндайк був зацікавлений у чи може жовтня навчитися завдання через імітацію чи спостереження. Щоб перевірити це, Торндайк створений коробки головоломки.

Теорія Торндайка навчання:

Навчання є поступовим.

Навчання відбувається автоматично.

Всі тварини дізнатися те ж саме.

Закон ефекту, якщо асоціація супроводжується " задоволення станом справ ", він буде зміцнюватися і якщо це супроводжується " дратує стан справ " це буде ослаблена.

Закон Торндайка вправ складається з двох частин; закон використання і закон вживання.

• Закон використання - тим частіше асоціація використовується тим сильніше вона стає.

• Закон невживання - більш асоціації не використовується слабкіше вона стає.

Закон Новизна -самий останній відповідь, швидше за все, повториться.

2.The принцип найменших зусиль з Скіннера.

Тварини прагнуть отримати винагороду в найшвидший і найзручніший спосіб.

3. Закон інстинктивної упередженості придбаного поведінки (Меріан і Келлер Бреланд). " Дізнався поведінка зміщується в бік інстинктивних коли необхідна підвищена вроджених інстинктів тваринного, подібної умовної реакції. " Закон арматури недостатньо, щоб подолати вроджені тенденції до певних типів поведінки.

 

2.Obligate і факультативно навчання.

Принцип - необхідність тієї чи іншої реакції вчиться виживати в стандартних умовах.

Зобов'язати (обов'язково) навчання - набір навичок, необхідних для виживання людей.

Факультативні (необов'язково або не потрібно) навчання - навички, які з'являються у деяких людей у відповідь на певних умовах.

 

3. Неассоціатівное та асоціативного навчання і пізнавальні процеси у тварин. Зоріна С. та І. Полєтаєва, підбиваючи результати дослідження попередників, запропонувати класифікацію форм індивідуальної пристосувальної діяльності тварин:

1. Неассоціатівное навчання відноситься до "щодо постійна зміна в силі відповідь на єдиний стимул через повторюваного впливу цього стимулу.

• Звикання

У психології, звикання є прикладом не - асоціативного навчання, в якому відбувається поступове зменшення поведінкових ймовірності відгуку з повторення стимулу. Тварина спочатку реагує на стимул, але якщо вона не є ні корисним, ні шкідливим тварина знижує подальші відповіді.

• Підвищення чутливості

Підвищення чутливості є прикладом не - асоціативного навчання, в якій прогресивний посилення відповіді наступним чином повторних введень з стимулу

2. асоціативного навчання

Асоціативного навчання є процес, при якому зв'язок між двома стимулами або поведінки і стимулом стало відомо. Дві форми асоціативного навчання є класичними і оперантного кондиціонування.

• Класичні рефлекси кондиціонування (Сигнал - Стимул)

• кондиціонування інструмент рефлекси (Дію сигнал тварин - Стимул)

3. когнітивні процеси

не просте установка деяких асоціативних зв'язків між стимулами чи ситуації та відповіді організму, але і оцінка відносин на основі минулого досвіду і можливі наслідки.

• Прихована навчання

• Відбір вибірки

• Навчання, засноване на концепції простору, порядок подразників, число.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Associative learning | The verb
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-12; Просмотров: 480; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.