Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Історія квілінгу




 

Вважається, що мистецтво квілінгу (англ. quilling від слова quill — «пташине перо») виникло наприкінці ХІV — початку ХV століття в середньовічній Європі, де монахині закручували позолочені смужки паперу на кінчику пташиного пера і створювали вишукані медальони. Навіть при детальному огляді ці вироби здавалися золотими. За допомогою цієї техніки обрамляли ікони, оздоблювали обкладинки книжок, внутрішнє вбрання храмів. Нажаль, папір — недовговічний матеріал, тому до наших днів зберіглася лише невелика кількість середньовічних шедеврів.

Сьогодні квілінг є дуже популярним видом мистецтва у багатьох країнах світу. В Англії в 1983 році був створений «Квілінг Союз Англії». В Південній Кореї існує ціла Асоціація аматорів паперової пластики.

Квілінг або паперова філігрань є формою мистецтва, яке має довгу історію. Термін "квілінг " виник фактично завдяки розщепленому пташиному перу, як інструменту, за допомогою якого художник згортав паперові смуги, створюючи різдвяні орнаменти, картини, тривимірні фігури і інші вироби. Дрібні паперові форми клеїлися на листівки, лінійні малюнки і рвані обкладинки книг в якості прикрас.

Взагалі, історію паперової філіграні важко відстежити. Проте, можна знайти деякі відомості про зародження і розвиток квілінгу та матеріалів для нього.

Якщо врахувати схильність до творчості як одну з основних рис людської природи, найймовірніше, що мистецтво скручування, складання, гофрирування паперу і нарізка паперових смуг виникло відразу ж з винаходом паперу. У зв'язку з тим, що папір був винайдений на Сході близько 105 р. до н.е., безліч азіатських культур продемонстрували дивовижну витонченість і творчий підхід в мистецтві паперової філіграні. Це мистецтво з'явилося і процвітало в Далекосхідному регіоні набагато раніше, ніж в Західній Європі.

Оскільки дорогоцінні метали вже використовувалися для створення складної металевої філіграні, резонно припустити, що деякий творець, подумавши, застосував аналогічні методи до паперу. Але у зв'язку з тим, що папір важко зберегти віками, самі ранні приклади паперової філіграні, що збереглися, датуються 15 - 17 віками.

За традицією, створення основних форм нового мистецтва починалося в релігійних громадах. Увесь період середньовіччя і частково ренесансу, що почався в 16 столітті, релігійні громади були визнаними центрами науки і навчання, не лише на заході, але і у всьому світі. Релігійні громади, храми і монастирі служили хранителями і сховищами знань. Оскільки рукописи у той час виступали посередниками в релігійних взаємовідносинах, копіювання і збереження ранніх рукописів і просвіта було найважливішим завданням релігійних громад. Природно, що туди поставлялися папір і пергамент, щоб підтримувати цю літературну роботу. Швидше за все, середньовічні європейці використали позолочені края листів паперу, що виготовляється для друку Біблій. В той час, коли листи були виготовлені, підшиті до книг, обережно пофарбовані у чані з золотою фарбою, їх акуратно підрізували, а смуги, що залишалися, черниці використовували для квілінгу. Більшість інформаційних джерел підтверджують, що самі ранні форми візерунків квілінгу використовувалися для прикраси предметів культу, таких як ікони, і можливо алькови і ніші в каплицях і церквах. На даний момент існує безліч старовинних предметів релігійного культу з паперовою філігранню, але найбільша їх кількість, представлена на фотографіях, була створена в 19 - початку 20 ст. Зацікавлені користувачі можуть розглянути тут унікальні приклади. Принаймні, частина з предметів, датується 16 ст. Мабуть численні релігійні та інші вироби, прикрашені паперовою філігранню, створені раніше 19 в, знаходяться в приватних колекціях і не доступні для громадського перегляду і фотографування, або доступ до фотографій таких виробів через Інтернет обмежений. На вироби, прикрашені паперовою філігранню, можна випадково наштовхнутися, розглядаючи пропозиції знаменитих аукціонних будинків.

Особи, що цікавляться, подорожуючі по Європі, можуть запросити у будь-якому історично важливому монастирі або церкві інформацію про роботи з паперової філіграні. Відвідувачі знаменитої Сикстинської Капели у Ватикані, можуть побачити знімки паперової філіграні, представлені в музеї Ватикану. Також гільдія квиллинга у Великобританії опублікувала список місць в Європі, де кожен може побачити антикварну паперову філігрань.

У 17 - 18 ст. паперова філігрань втратила своє релігійне призначення, але такі риси мистецтва, як обмежений доступ до паперу і тривалість за часом, обмежили зайняття квілінгом здебільшого багатими, благородними або королівськими сімействами. Жінки з вищого суспільства, що шукають розваг, заповнювали довгі години між світськими зустрічами різним художнім зайняттям, яке включало і паперову філігрань, численні зразки якої були опубліковані в періодичних виданнях для жінок.

Леді Вікторіанської епохи завжди мали під рукою інструмент для скручування - капелюшні шпильки. На додаток до контурного виду робіт з квілінгу, об'єктами для прикраси були настінні канделябри, чайні столики на колесах, меблі, дошки для скриббиджа і декоративні урни. Загальним мотивом цих робіт були сімейні герби, разом з кольорами, бордюрами і складними гірляндами. Паперова філігрань включала так звану паперову мозаїку і мозаїчні зображення.

Пізніше це мистецтво відправилося в американські колонії разом з поселенцями, декілька настінних канделябрів того часу(18 ст.) збереглося до наших днів. Сучасні дослідники часто наполягають, що паперова філігрань дістала назву "квілінг" в колоніях, оскільки папір скручувався за допомогою гусячого пера, вигостреного для листа, проте, вивчаючи фотографії квілінгу американського походження, можна побачити, що діаметр центрів спіралей вужчий, ніж діаметр гусячого пера.

Спочатку були припущення, що використовувалося пір'я меншого діаметру, попри те, що таке пір'я крихкіше і з ними важче працювати. Можливо, що для своєї роботи жінки з американських колоній використали голки дикобраза в якості інструменту для скручування квілінгу.

Це припущення здається вірогіднішим, оскільки голки дикобраза використовувалися в нанизуванні бісеру, що було традиційним американським ремеслом, і можливо, послужили в якості доступнішої заміни металевих котушок і інструментів, які, швидше за все, імпортувалися з Англії.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 4952; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.