Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Петровська реформа костюма

Введення європейських звичаїв у життя дворянства, навчання російської молоді за кордоном та культурний обмін з європейськими країнами підготували умови для європеїзації російського дворянського костюма. Однак для її впровадження в життя потрібні були державні укази, що примушують силоміць, штрафами перемінити старі форми одягу і взуття, зачіску, косметику.

За указом Петра І в 1700 р. дворянам і городянам було заборонене носіння старого російського костюма і замість нього були встановлені наступні форми: для чоловіків - короткий прилягаючий каптан і камзол, кюлоти, довгі панчохи і черевики із пряжками, біла перука або напудрені волосся, голене лице; для жінок - широка каркасна спідниця, що щільно облягає ліф (корсаж) із глибоким декольте, перука і туфлі на високих підборах, яскрава декоративна косметика (рум'яна та білила).

Таким чином, основні форми європейського костюма - "плаття саксонського, німецького або французького" - замінили абсолютно несхожий з ними по конструктивному і декоративному рішенню давньоруський костюм, викликали до життя нові подання про красу, нові естетичні ідеали.

Перетворення Петра І збіглися з пануванням французької моди в Європі. Однак для Петровської епохи більше характерним був вплив голландського та німецького костюмів. Воно насамперед позначалося в більшій простоті тканин і оздобленні, орієнтації на смаки бюргерства.

 

Енергійна натура Петра, активне залучення їм дворянської молоді до різноманітної діяльності обумовили більше практичну та просту форму одягу. Судити про неї можна оглядаючи гардероб Петра І, представленому в колекції Ермітажу. У складі її багато предметів із сукна, вовни, лляних і бавовняних тканин. Наприклад, двобортний каптан із двостороннього темно-червоного і зеленого сукна, комір відкладний, широкі обшлаги пристебнуті до рукава трьома ґудзиками, обтягнутими парчею (рис. 13.1); плащ із двостороннього синього і малинового сукна (носився на обидві сторони), оброблений срібним галуном; літній каптан і штани із шовкового блакитного репсу на білій шовковій підкладці із квітковим візерунком, оброблені срібним мереживом і обплетеними срібною ниткою ґудзиками. Під каптан надівався камзол з невибіленого полотна, що вишитий гладдю сріблом, зі срібними ґудзиками, на підкладці з темно-блакитного шовку.

Європеїзація зовнішніх форм побуту і костюма, орієнтація на смаки Заходу зовсім не заважали Петру розвивати російське ремісниче виробництво, обмежуючи ввіз тканин і інших промислових товарів через границю.

При Петрові з'являються шовкові і полотняні мануфактури в Москві, Петербурзі, Ярославлі. Російські художники створюють для них декор з шовкових і золотих тканин.



Жіночих костюмів Петровської епохи не збереглося. У період царювання Єлизавети, дочки Петра, їх характеризує особлива пишність і багатство. Придворні дами носили низько декольтовані приталені плаття на каркасній основі (корсет і фіжми). В 1720 р.

з'являється плаття зі складкою Ватто.

Рис. 13.2

Коронаційне плаття імператриці Єлизавети (рис. 13.2) на корсеті і фіжмах було зшито зі срібного глазету (тонкої парчі) і прикрашено золотим позументом. На плечі надівалася мереживна мантія зі срібних ниток. Після смерті Єлизавети в її гардеробі залишилося до 15 тисяч таких же розкішних платтів.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
| Петровська реформа костюма

Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 116; Нарушение авторских прав?;


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



ПОИСК ПО САЙТУ:


Читайте также:



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2017) год. Не является автором материалов, а предоставляет студентам возможность бесплатного обучения и использования! Последнее добавление ‚аш ip: 54.159.90.0
Генерация страницы за: 0.093 сек.