Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Страница Dialogs

На странице Dialogs представлены компоненты для вызова стандартных диалогов Windows. Внешний вид диалогов зависит от используемой версии Windows. Объекты, представленные на данной странице невидимы во время выполнения и вызов диалогов происходит программно, например:

if OpenDialog1.Execute then Image1.Picture.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);

Диалоги Windows в порядке появления на странице Dialogs:

- OpenDialog; выбрать файл

- SaveDialog; сохранить файл

- FontDialog; настроить шрифт

- ColorDialog; выбор цвета

- PrintDialog; печать

- PrinterSetupDialog; настройка принтера

- FindDialog; поиск строки

- ReplaceDialog; поиск с заменой


 

Тема уроку: Форми опису алгоритмів. Складання й запис алгоритмів. Базові алгоритмічні структури. Логічні значення та логічні операції. Запис логічних виразів мовою програмування. Алгоритмічна конструкція розгалуження. Оператори одно- дво- та поліальтернативного розгалуження. Вкладені оператори розгалуження. Прапорці та групи перемикачів. Реалізація розгалужень за допомогою прапорців та груп перемикачів. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: визначені та невизначені цикли, цикли з після умовою та з передумовою. Оператори циклів. Обчислення сум, добутків, середніх значень наборів чисел. Розв’язування задач, що потребують обчислень за ітеративними формулами. Розв’язування задач, що потребують комбінування циклічних операторів з операторами розгалуження.

Моделі та способи їх зображення

Людина в будь-якій діяльності постійно користується моделями. У ди­тинстві люди граються з ляльками, будиночками, машинами - зменшеними копіями реальних об'єктів. Для гри застосовуються не тільки готові моделі, а й створені власними руками з пластиліну, деталей конструктора. Коли дитина стає школярем, вона знайомиться з іншими моделями: глобусом, гербарієм, картою зоряного неба тощо. У кожного віку свої моделі. Дорослі люди також використовують моделі під час спорудження будинку або пошиття костюма, створення ілюстрованого журналу або розрахунку польоту ракети.

Модель (від лат. «modulus» - міра, зразок, норма) - це прообраз, опис або зображення якогось об'єкта.

Іграшка, глобус, макет будинку, чучело тварини - усе це образи реальних об'єктів, що заміняють людині той об'єкт. Створюючи моделі, люди намагають­ся відобразити найістотніші властивості об'єкта, а несуттєві по можливості відкидаються. Скажімо, на глобус наносяться океани і моря, материки і великі острови, а маленькі озера й острівці туди не потрапляють: у масштабі шкільного глобуса вони будуть просто незначними. На макеті будинку архітектор від­творює стіни і дах, але він може не показувати оформлення кімнат і всіх мате­ріалів, з яких буде побудовано цю споруду.

Модель у голові людини існує у формі не до кінця усвідомлених уявних зображень. Такі моделі, отримані внаслідок висновків, називаються вербальними (від лат. «verbalis» - усний). Вербальними називаються також моделі, викладені в розмовній формі. Отже, всі абстрактні моделі можна поділити на знакові і вербальні (мал. 79.1).

Мал. 79.1. Класифікація моделей за способом зображення

3 математичними моделями не слід плутати інформаційні моделі.

Інформаційна модель - це модель, що описує інформаційні процеси або містить інформацію про властивості і стан об'єктів, процесів, явищ.

Найпростішими прикладами інформаційних моделей є різні загадки

Якщо модель формулюється таким чином, що її можна обробити на комп'ютері, вона називається комп'ютерною.

Комп'ютерна модель - це модель, реалізована за допомогою програмних засобів.

На комп'ютері можна виконувати розрахунки за будь-якими формулами - у цьому разі йдеться про математичну комп'ютерну модель. Якщо ж на комп'ютері переглядається текст, мультимедійний диск, відтворюється музика, то це комп'ютерна інформаційна модель.).

1. Етапи побудови комп'ютерної моделі

Спробуємо уявити, з яких етапів складається процес створення комп'ютерної моделі. Взагалі, моделювання - це творчий процес, і розділити його на будь-які етапи і кроки дуже складно. Багато моделей і теорій народжуються внаслідок поєднання досвіду й інтуїції вченого або фахівця. Однак розв'язування більшості конкретних задач все ж таки можна уявити поетапно.

Моделювання, у тому числі комп'ютерне, починається з постановки задачі (мал. 79.3). На цьому етапі потрібно відобразити (або хоча б зрозуміти) мету або мотив створення моделі. Корисним є попередній аналіз об'єкта. Розчленовування об'єкта на складові, виявлення зв'язків між ними дозволяє уточнити постановку задачі.

Пояснимо на прикладах. Скажімо, вам потрібно побудувати електронну таблицю-довідник про ваших знайомих. Ви описали цю задачу у вигляді питання «як отримати таблицю-довідник?». Метою створення таблиці буде отримання оперативної інформації про ваших друзів і знайомих. Внаслідок попереднього аналізу відомостей, які вас цікавлять, ви вирішили, що майбутня таблиця мае складатися зі стовпців з ПІБ, адресою, телефоном і датою народження.

Наступний етап - розробка моделі. Тут слід виділити істотні чинники, тобто з'ясувати основні властивості об'єктів, що описуються, правильно визначити зв'язки між ними і з іншими об'єктами навколишнього світу. Після того як сформульовано основні властивості розроблюваної моделі, визначено вихідні дані і бажаний результат, настає дуже важливий момент упорядкування алгоритму розв'язання задачі. Алгоритм - це опис послідовності дій під час розв'язування поставленої задачі

У розробці комп'ютерної моделі дуже істотним буде вибір програмного забезпечення, за допомогою якого виконується моделювання. Програмне забезпечення має ефективно розв'язувати задачі, подібні до тих, які ви розглядаєте. Наприклад, для створення малюнка на комп'ютері слід обрати той чи інший графічний редактор (який саме - залежить від необхідного формату файлу і прийомів малювання, які ви хочете застосовувати). Для розв'язання системи рівнянь маємо скористатися мовами програмування Бейсік, Паскаль або будь-якою іншою. Програмне середовище має бути адекватним поставленій задачі, тільки тоді вона може бути успішно розв'язана. Вибір програмного забезпечення й складання алгоритму - це взаємозалежні дії. Можливо, що для розв'язання поставленої задачі доведеться складати програму.

Коли модель розроблено, можна розпочинати найцікавіший етап - комп'ютерні експерименти. У ході цих експериментів перевіряється робота моделі, а також виконуються необхідні розрахунки або перетворення, заради яких і створювалася модель.

Перевірка моделі здійснюється звичайно за допомогою її тестування.

2. Від інформаційної моделі до програми

Процес створення комп'ютерної моделі можна уявити як шлях від постановки задачі, тобто від інформаційної моделі, і до її втілення на комп'ютері. Реалізація моделі на комп'ютері відбувається за допомогою програм.

Програма - це запис, що служить для автоматичного виконання дій, запланованих людиною. Процес створення програм називається програмуванням.

Докладно питання програмування ми розглядатимемо в наступній главі. Зараз же зазначимо, що для розробки комп'ютерної моделі дуже важливим є вибір програмного забезпечення (ПЗ), за допомогою якого буде реалізована модель. Можливі два основних варіанти вибору - це, по-перше, прикладне ПЗ і, по-друге, середовище програмування (мал. 79.4).

Прикладні програми (текстові, графічні, музичні редактори, електронні таблиці, математичні пакети тощо) мають високий рівень сервісних можливостей.

Завдяки цьому робота на комп'ютері виконується у режимі користувача, знання мов програмування при цьому не потрібне. Інша річ, коли передбачається реалізація моделі у середовищі програмування. У цьому разі потрібно і знання конкретної мови, і розуміння принципів побудови комп'ютерних моделей.

Припустимо, що як ПЗ було обране середовище програмування, тоді побудова комп'ютерної моделі завершується створенням програми. Якщо ж для побудови моделі обрано існуюче прикладне ПЗ, то розв'язання задачі приводить до розробки певної комп'ютерної технології.

Комп'ютерна технологія - це послідовність операцій обробки вхідних даних для одержання бажаного результату.

Як видно зі схеми, створенню програми або комп'ютерної технології обов'язково передує складання алгоритму. Про те, як це робиться, йтиметься у наступних параграфах.

3. Алгоритми і способи їх опису

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Страница System | Поняття алгоритму
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-13; Просмотров: 331; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.02 сек.