Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тести Торренса

1) Вербальні тести.

Вербальні тести включають сім завдань по 5 - 10 хв. кожне і займають загалом 20 хв.

1. Завдання «Запитати і вгадати«- це одна з найбільш ясних моделей творчого мислення, спрямована на виявлення допитливості, чутливості до нового і невідомого, здатності до імовірнісного прогнозування. При його виконанні потрібно задати питання до зображення із зображенням який-то ситуації, спробувати вгадати, що передувало цій ситуації (її причини) і що відбудеться надалі (наслідки). Допитливість виражається в кількості і якості питань, що відображають здатність випробуваного вийти за межі зображеної на картинці ситуації, а висування гіпотез про причини і наслідки подій моделює наукова творчість.

2. Завдання «Удосконалення іграшки«- одне з найбільш складних і показових спостережень. Воно викликає великий інтерес у дітей і має високий ступінь валідності.

3. Завдання «Незвичайне використання» - модифікація широко відомого тесту Гілфорда. У цьому завданні випробуваним буває важко подолати ригідність - піти від тривіальних відповідей. Ригідність проявляється в тому, що випробуваний фіксується лише на один спосіб дії, наприклад, пропонує використовувати коробки тільки у звичайній функції: як ємності, в які можна складати предмети.

4. Завдання «Незвичайні питання«- представляє варіант першого завдання, але з більш сильним акцентом на незвичайності питань.

5. Завдання «Неймовірні ситуації«вимагає уяви і фантазії. Випробуваний стикається з неймовірною ситуацією і повинен уявити собі можливі виходи з неї. Хоча це завдання - одне з найбільш ефектних, багато дітей знаходять його нездійсненним.

2) Фігурні тести

Фігурні тести складаються з двох завдань, на виконання кожного з яких відводиться по 10 хвилин, тобто 20 хв. в загальній складності.

1. Завдання «Намалюй картинку» ~ оригінальний тест на використання певного елемента в якості відправної точки для створення картинки. Цей елемент являє собою кольорову пляму, форма якого нагадує досить звичайні предмети. Художній рівень малюнків у тестах не оцінюється, найважливіше, - ідея.

2. Завдання «Незавершені фігури,«сконструйоване автором з декількох інших тестів. З гештальтпсихології відомо, що незакінчені фігури викликають прагнення завершити їх найпростішим способом. Тому, щоб створити оригінальну відповідь необхідно протидіяти цьому прагненню. Всі десять фігур різняться між собою, але нав'язують певні сталі образи.

Інтерпретація результатів тестування

1. Швидкість або продуктивність. Цей показник не є специфічним для творчого мислення і корисний, перш за все, тим, що дозволяє зрозуміти інші показники. Дані показують, що більшість дітей 1-8 класів виконують від семи до десяти завдань, а старшокласники - від восьми до десяти завдань. Мінімальна кількість виконаних завдань (менше 5-ти) зустрічається найчастіше за все у підлітків (5-8 класи).

2. Гнучкість. Цей показник оцінює розмаїття ідей і стратегій, здатність переходити від одного аспекту до іншого. Іноді цей показник корисно співвіднести з показником швидкості або навіть вирахувати індекс шляхом ділення показника гнучкості на показник швидкості і множення на 100%. Нагадаємо, що якщо випробуваний має низький показник гнучкості, то це свідчить про ригідність його мислення, низький рівень інформованості, обмеженості інтелектуального потенціалу і (або) низьку мотивацію.

3. Оригінальність. Цей показник характеризує здатність висувати ідеї, що відрізняються від очевидних, загальновідомих, загальноприйнятих, банальних чи твердо встановлених.

Ті, хто отримують високі значення цього показника, зазвичай характеризуються високою інтелектуальною активністю і неконформностью. Оригінальність рішень передбачає здатність уникати легенів, очевидних і нецікавих відповідей.

4. Розробленість. Високі значення цього показника характерні для учнів з високою успішністю, здатних до винахідницької та конструктивної діяльності. Низькі показники - для відстаючих, недисциплінованих і недбайливих учнів. Показник розробленості відповідей відображає як би інший тип швидкості мислення і в певних ситуаціях може бути як перевагою, так і обмеженням, в залежності від того, як це якість проявляється.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Діагностика невербальної креативності. Тест Є.П.Торренса | Діагностика вербальної креативності. Тест С.Медніка
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 564; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.