Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Системи і середовища програм

Розглянемо декілька основних компонент, що входять до складу будь- якої об' єктно - орієнтованої мови програмування, у тому числі і мови C++: об' єкти, класи, успадкування, повторне використання коду програми, типи даних користувача, поліморфізм і перевизначення операторів худе.

Поділ програми на об' єкти. Якщо Вам доведеться розв'язувати деяку прикладну завдання з використанням об' єктно - орієнтованого підходу, то замість проблеми поділу програми на функції наштовхнетесь на проблему поділу її на об' єкти. Згодом Ви зрозумієте, що мислення в термінах об' єктів виявляється набагато простішим і більш наочним, ніж у термінах функцій, оскільки програмні об' єкти схожі з фізичними об' єктами реального світу.

Тут мі дамо відповідь тільки на таке запитання: що у коді програми треба представляти у вигляді об' єктів? Остаточну відповідь на це запитання може дати тільки Ваш власний досвід програмування з використанням об' єктно - орієнтованого підходу, а також Ваше досконале знання фізичної сутності розв' язуваної задачі. Проте нижче наведене декілька прикладів, які можуть виявитися корисними як для початківців - студентів, так і для програмістів - нефахівців з ТОП:

● фізичні об' єкти: верстати та устаткування під година моделювання перебігу технологічного процесу виготовлення продукції; транспортні засоби під година моделювання процесу переміщення продукції; схемні елементи під година моделювання роботи ланцюга електричного струму; виробничі підприємства під година розроблення економічної моделі; літальні апарати під година моделювання диспетчерської системи худо;

● елементи інтерфейсу: вікна програми; меню користувача; графічні об' єкти (лінії, прямокутники, круги); миша, клавіатура, дискові пристрої, принтери, плоттери худе;

● структури даних: звичайні та розріджені масиви; стеки; одно- і двозв' язні списки; бінарні дерева худо;

● групи людей: співробітники; студенти; покупці; продавці худе;

● сховища даних: описи обладнання та устаткування; інформація про виготовлену продукцію; списки співробітників; словники; географічні координати точок худе;

● типи даних користувача: година; довжини; грошові одиниці; величини кутів; комплексні числа; точки на площині чи у просторі;

● учасники комп'ютерних ігор: автомобілі на перегонах; позиції в настільних іграх (шашки, шахи); тварини в іграх, пов' язані з живою природою; друзі та вороги в пригодницьких іграх.

Класи – шаблони. Проблема розробки універсального програмного забезпечення

Однією з основних перешкод на шляху подолання кризи програмного забезпечення є розробка такої методології і технології програмування, що дозволяла б створювати багаторазово використовувані програмні модулі і компоненти. Та специфіка, якою повинен відзначатися конкретний додаток, займає відносно мало місця в проекті програмної системи в порівнянні зі стандартними, неодноразово реалізованими в минулому загальними місцями. Іншими словами, праця програміста дотепер є сізіфовою: він неодноразово робить те, що колись уже було зроблено або ним, або його колегами.

Серед декількох причин, що обумовили таке положення справ, відзначимо одну істотну: традиційні технології програмування, що спираються на типізацію даних, не дозволяють просто реалізувати універсальний програмний модуль, тобто такий модуль, що однаково придатний обробляти подібні, але різнотипні дані. В об’єктно-орієнтованому програмуванні проблему універсалізації алгоритмів вирішують за допомогою поняття класу-шаблону (параметризованого класу), параметрами якого є типи даних, що опрацьовуються.

В основу реалізації механізму параметризації закладено принцип відокремлення загальних, універсальних методів, визначених у класі-шаблоні, від спеціалізованих, залежних від типів даних методів, які визначаються в дочірніх спеціалізованих класах.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Інкапсуляція | Лекція № 3. Принципи об’єктно-орієнтованого проектування
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 241; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.