Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Барокко




У середині XVI в. загальний історичний фон розвитку культури і архітектури Італії визначається наростанням феодальної і церковної реакції. Архітектура позбавляється демократичної основи муніципального приватного будівництва в містах. Основними замовниками архітектури стають церква і аристократія. Вони стали визначати художні смаки і вимоги до архітектури: підкреслена монументальність палацової архітектури і патетична, вражаюча архітектура церков. До кінця XVI в. в церковній архітектурі сформувався новий стиль — бароко. Початок архітектурного бароко визначився будівництвом в Римі першої церкви єзуїтів Або Джезу. Складний внутрішній простір церкви збільшувався за рахунок ілюзій, що створювалися барвистими плафонами і композиційними прийомами: гра світла і тіней, велика кількість позолоти, виступи, ніші, зігнуті карнизи. В церковній архітектурі використовували всі засоби світського мистецтва дії на людину: колір і ефекти освітлення, музику і красномовство, простір і скульптуру. Архітектура бароко служила цілям абсолютної монархії. Підкорення централізованої влади у всіх сферах життя привело до її уніфікації від особистої свободи до одягу. Пишні парики і одяг придворної аристократії породжували неприродність, химерність манер, театральність поведінки.

Видовищність, сценічність архітектури бароко виявилася в містобудівному мистецтві — в створенні міста-видовища. Архітектура залучалася до масових театралізованих дійств: тріумфальних в'їздів коронованих персон, релігійних ходів і т.д. Місто прикрашали фонтанами, скульптурами, що зображали міфологічні персонажі і тварин.

Центральним ядром обширних палаццо духовної і світської феодальної знаті стала парадна група входу в головний урочистий зал. Анфілада пишно оброблених залів, декоративні протяжні фасади, система розкритих дворів, що зв'язують палац з садом, парадний під'їзд перед палацом — основні ознаки, що відображають еволюцію будівель палацового типу.

Заміські вілли італійської знаті — це великі садово-паркові комплекси, по головній осі яких розташовувалися основні архітектурні елементи парку — драбини, тераси, каскади, гроти. Головна будівля встановлювалася на схилі горба, навкруги якого створювалася система підйомів і розбивався парк. Характерним прикладом є вілла Альдобрандіні у Фраськаті. Будівля вілли розташована на схилі горба. Перед будівлею — великий східчастий пандус, ззаду примикає парк з водяним каскадом, що добре проглядається з верхньої лоджії будівлі.

Італійські вілли, їх сади і парки XVI — XVIII ст. створили садово-паркове мистецтво, що одержало назву системи італійських парків, і вплинули на ландшафтну архітектуру Росії середини XVIII ст., а також на композицію французького регулярного парку (чіткість ліній і контурів, величезні площі партеров і водоймищ, прямі алеї, підстрижена зелень, симетрично розставлена барочна мармурова і бронзова скульптура). Таким був Версальський парк, в якому композиційним центром став палац, що виник на місці великого мисливського замка і розважального звіринця у формі восьмигранника.

До кінця XVI ст. у Франції склався тип готелю, який існував впродовж двох століть. Готель розташовувався усередині палацової ділянки; за будівлею готелю розміщувався сад. Будинок між садом і двором — готель — був міським особняком, в якому прагнула "замкнутися" кожна дворянська сім'я. Двір відгороджували стіною, що виходить на вулицю. Будівля готелю мала пишно прикрашений фасад і нову форму даху, зламана конструкція якої дозволяла використовувати горище під житло — мансарду (на ім'я арх. Ф. Мансара).




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 342; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.