Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Приклади архітектурної колористики Галичини

Колористична культура України

Поліхромія архітектурного середовища виявлена контрастною гармонією. Образна функція реалізується особливостями світогляду українців, стильовими ознаками міської і традиційної народної архітектури, впливами західноєвропейської колористики. Період козацтва – давня колірна символіка (червоний, білий, чорний). Встановлення національних кольорів – синій і жовтий. Розвиток художньої культури України у ХVІІ ст.

Українське бароко. Своєрідність втілення стилю. Поєднання християнської культури з народною традицією. Органічне поєднання з природою. Широке використання поліхромії. Білокам’яні собори, золоті куполи. Рельєфне і орнаментальне оздоблення храмів, житла. Іконостас в інтер’єрі храмів. Колористична палітра: червоний, зелений, жовтий, синій кольори, додається ахроматичний білий колір.

Класицизм. Міські храмові і житлові споруди, садибна архітектура. Споруди за зразком російського класицизму. Монохромія ансамблів ХVІІІ ст. – білий колір (Східна Україна), кольори природних матеріалів (Західна Україна).

Український модерн. Багатоповерхові житлові будинки, декоративні вставки. Самобутні суспільні споруди. Контрастні палітри червоно-жовтих, синьо-зелених кольоровостей, додавання білого.

Сучасна архітектура міст України часто уніфікована, монотонна. Проблема втрати національного колориту.

Архітектура Львову. Галицьке білокам’яне будівництво ХІ-ХІІІ ст. Церква св. Миколая. Церква св. Онуфрія. Костел Марії Сніжної.

Ренесансні будівлі. Чіткі логічні композиції фасадів. Ордерні елементи, класичні архітектурні форми, горизонтальні членування. Маньєризм – експресивність форм, більша декоративність. Синтез із скульптурою. Декоровані портали, складні карнизи, аттики. Колористика відповідає основним членуванням, різноманітна палітра кольорів стін і деталей. Забудова площі Ринок. 1) Колір природних матеріалів. Ансамбль Успенської церкви. Костел Бернардинців. Міський арсенал. 2) Нюансні сполучення кольорів. Королівський арсенал. 3) Активне домінування певного кольору.

Бароко. Фасади храмів за зразком італійського бароко. Теплі жовтуваті кольори у поєднанні з білими деталями. Пишно оздоблені інтер’єри храмів. Костел єзуїтів. Собор св. Юра. Домініканський костел. Міські палаци, кам’яниці.

Класичний стиль. Повторення європейських рішень. Симетрія, регулярна ритміка, ордерні деталі, скульптурні орнаменти і деталі. Ампір, бідермеєр – житлове будівництво. Стриманий колорит, білі ордерні деталі. Ратуша. Оссолінеум. Театр ім. Заньковецької. Міські палаци, музеї, прибуткові будинки, готелі.

Архітектура історизму – різноманітність стильових і колористичних вирішень. Львівська Політехніка. Галицьке намісництво. Дирекція залізниць. Школа св. Анни. Костел францисканок. Костел св. Ельжбети.

Львівська сецесія. Синтез мистецтв. Орнаментальний етап: декоративність, вишуканий силует, пластичність, асиметрія, орнамент у декорі. Раціональний етап: чіткість, геометризація форм, тектонічність. Національно-романтичні течії: гуцульська сецесія, польський стиль, ретроспективні стилі, єврейський модерн. Кольорові елементи декору – кераміка, мозаїка. Декоративне поліхромне оздоблення інтер’єрів. Колір є засобом візуального стильового об’єднання мистецтв.

Функціоналізм. Геометричні спрощені форми, загальний колір об’ємів. Колористика природних матеріалів, «шляхетне» тинькування. Мінімізоване декорування у межах кольору фасаду.

Пострадянська архітектура. Реконструкція історичних фасадів, введення поліхромії. Трансформація традиційних форм, кольорові похилі дахи, значна площа скляних поверхонь. Збільшення значення кольору стін, контрастні кольорові рішення.

Архітектура міст Галичини. Замки, фортеці і монастирі ХVІ-ХVІІ ст. Готичні, ренесансні і барокові тенденції храмової архітектури. Ренесансні синагоги, палаци. Ринкові площі, ратуші. Дерев’яні церкви – узгодження з природним оточенням.

Архітектура рекреаційних об’єктів: туристичні готелі, музеї; колиби, місця відпочинку. Колористичні тенденції: наслідування традиційних рішень; активна колористика; природна кольорова гама. Зв'язок колористики архітектури і народних ремесел. Декоративні кольорові елементи екстер’єру і інтер’єру.

Задачею сучасних архітекторів є забезпечення спадковості традицій колористичної культури своєї країни, професійне вирішення проблем інтерпретації характерних рис регіональних колірних палітр у практичному проектуванні.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Колористична культура окремих країн | Історичні приклади колористичних рішень
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 485; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.