Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Особливості та види освітлення екстер’єрів

Відкриті простори – екстер’єри – переважно незабудовані міські та міжміські території, які використовуються для різної діяльності людини. До відкритих міських просторів з установками штучного освітлення відносяться: транспортна інфраструктура міста з житловими та промисловими територіями, інфраструктура міського центру та об’єкти ландшафтно-рекреаційної інфраструктури.

Зовнішнє освітлення – це складна система, що включає в себе:

Ø Вулиці та дороги, а на них перехрестя, пішоходні переходи, зупинки пасажирського транспорту;

Ø Площі та транспортні розв’язки;

Ø Естакади та мости;

Ø Тунелі та підземні переходи;

Ø Зупинки автотранспорту;

Ø Будівлі (громадські, житлові, промислові);

Ø Внутрішньорайонні простори;

Ø Пішоходні зони;

Ø Витвори монументально-декоративного мистецтва (пам’ятники, монументи);

Ø Елементи благоустрою (парки, сквери, водойми, фонтани), а також реклама, світлові знаки та табло, світлофори.

Сюди входять установки функціонального освітлення – фрагментів території та установки вибіркового освітлення об’єктів. До другої групи відносяться освітлювальні установки зовнішнього архітектурного або декоративно-художнього освітлення, світлової інформації та реклами. Вони активно приймають участь в оптичному формуванні архітектурного світлового простору, основу якого складають установки функціонального освітлення. Негативний вплив світлового середовища може виникати у випадку візуального хаосу, що створюється різними освітлювальними установками, при виникненні у пішохода зорових ілюзій від дії реклами, сигналізації, «стихії світла» вікон, вітрин та вітражів.

Світлотехнічний компонент – головний в формоутворенні світлового середовища, він керований та постійно удосконалюється. Він характеризується фрагментною дискретністю освітлюваних просторів деяким спільним рівнем освітленості при наявності джерел світла з надмірною яскравістю; високою контрастністю та неоднорідністю освітлення; різноманітним напрямом світлових потоків з різною інтенсивністю та колірністю випромінювання; складним тінеутворенням, стихійною динамікою.

Освітлення архітектурних об’єктів в нічний час збільшує тривалість експонування, дозволяє в умовах обмеженої видимості сприймати архітектурний вигляд міста. Штучне світло активно формує нову естетично значиму компоненту візуальної структури міського середовища.

Додаючи естетичну складову в міське середовище необхідно враховувати взаємодію світла та архітектурної форми в усіх її видах та категоріях. Тоді утворюються світловий простір, світлові форми, світло пластика і т.д. з відмінними від денних візуальними якостями.

При розробці вечірнього світлового образу об’єкта можливі два принципово різні напрямки творчого пошуку: подібність його денному образу або створення специфічного нічного, декоративно-театралізованого контробразу, що не має прямих зорових аналогів в умовах природного освітлення та має власні виразні якості. Для пам’ятників архітектури, історії, культури та монументального мистецтва, зорові стереотипи яких вже склалися в свідомості, більш природний перший шлях. Для сучасних споруд творчо продуктивний другий.

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Господарські договори у сфері інноваційної діяльності | Критерії вибору об’єктів зовнішнього освітлення
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 284; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.