Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Особливості сприйняття кольору




Палітра художника

Вага» кольору, «легкі» та «важкі» кольори. Колір в природі та на картині. Постійність кольорів предметів. Палітра художника.

План

1. Особливості сприйняття кольору.

2. Світло та колір в природі та на картині.

3. Постійність кольорів предметів.

Емоційну, або психологічну, дію кольору не так легко проаналізувати, як фізіологічні процеси, що виникають в результаті кольоросприйняття, а тим часом більшість з нас віддає перевагу певним кольорам і вважає, що колір впливає на настрій. Багато кому здається важко жити і працювати в приміщеннях, колірне оформлення яких здається їм невдалим. Кольори розділяють на сильні і слабкі, заспокійливі і збуджуючі, навіть на важкі і легкі.

Усі кольори здійснюють на людину психофізіологічний вплив. Теплі кольори (червоний, жовтогарячий, жовтий) допомагають людині переносити низькі температури; холодні (голубий, синій, фіолетовий) — високі температури.

Активні кольори — всі теплі. Вони збуджують і піднімають настрій, збільшують м'язову працездатність. Пасивні кольори — всі холодні. Вони заспокоюють і навіть пригнічують психіку людини, сповільнюють психофізіологічні процеси в організмі.

При сприйнятті кольору око людини відчуває різні його властивості і асоціації. Так, існує поняття важкі та легкі кольори. Всі темні кольори належать до важких і діють на психіку людини гнітюче. Предмети, забарвлені в чорний колір, здаються більш важкими, ніж такі ж предмети світлих тонів. Легкими називають кольори, які володіють невеликою насиченістю; вони покращують настрій і позитивно впливають на людину.

Встановлено, що “важкість” кольору залежить від його світлості. Чим темніший колір, тим він “важчий” і, навпаки, світлий колір сприймається як “легкий”. Це правило відноситься до всіх кольорів – хроматичних і ахроматичних. Крім того, “важкість” кольору залежить також від фактурності. Кольори з грубою фактурою при інших рівних умовах “важчі” гладких. Ця властивість кольору враховується при фарбуванні інтер’єрів, великих розрізнених виробів та в інших випадках. Як правило, “важкі” (темні) кольори розміщуються внизу, а “легкі” – зверху.

Всі світлі кольори - і хроматичні і ахроматичні - здаються легшими ніж темні. Якщо порівнювати насичені і ненасичені кольори, то перші здаються більш важкими. При порівнянні спектральних кольорів можна виявити наступну закономірність – найлегшим являється лимонно-жовтий, а найважчим – фіолетовий.

Крім “важкості” кольору існують й інші властивості – помітність, виступання та відступання кольору. Помітність – це здатність кольору приваблювати та утримувати увагу людини.

Колір предмета на певному фоні може створювати ефект його «наближення» або «віддалення». Теплі, активні кольори — «наближають», холодні — «віддаляють» предмет від людини, яка на нього дивиться.

Важливим фактором у зоровому сприйнятті предметів є колір фону, на якому розглядається предмет, виріб, річ. Чим більше відрізняється колір об’єкта (предмета) від кольору фону, тим краще помітний предмет і тим виразніше помітні його контур та форма. Важливе значення має при цьому різниця яскравості. Якщо необхідно, щоб предмет було краще видно на фоні стіни чи інших площин з великих відстаней, то слід добиватися найбільш різких контрастів у кольоровому поєднанні.

Попереджаючі кольори. Є група кольорів, на які людина реагує певним чином: червоний колір означає небезпеку, жовтий вимагає підвищення уваги, застерігає, зелений означає безпеку.

Більш важкими здаються і теплі і холодні, але темні предмети. Вони створюють також емоційний вигляд фізичної і моральної ваги. Кожний колір відповідає будь-якому виду поверхні. Тепла гама любить в основному матові площини, але не шорсткуваті, бо програє на них. Жовтий полюбляє блискучу і матову поверхні, те ж й помаранчевий. Пурпурний виграє на матово-оксамитовій поверхні, таку ж фактуру любить темносиня і фіолетова фарби. Фіолетовий програє на блискучих поверхнях; зелений виграє на шорсткуватій. Блакитний – на гладкій, але не блискучій поверхні.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 1984; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.03 сек.