Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Історичні аспекти розвитку світлового дизайну та архітектури

Мета та задачі предмета

Перелік рекомендованої літератури

1. О.И. Лесная Декоративно-художественное освещение архитектурной среды. Учебное пособие. – Харьков: ХНАГХ, 2007 – 283 с.

2. В.Б Уистин Учебник дизайна. Композиция, методика, практика. – М.: АСТ: Астрель, 2009. – 254 с

3. Кетрин Соррел Пространство и свет в современном интерьере. – М.: «Кладезь-Букс», 2006. – 144 с.

4. Л. Ачкасова Интерьер и дизайн вашего дома. – К.: «Преса України», 2005 – 400 с.

5. Н.В. Кузнецова Ландшафтный дизайн. – М.: ОЛМА Медиа Групп, 2011. – 224 с.

 

Світловий дизайн (світлодизайн) — напрям в дизайні, орієнтований на створення особливого комфортного середовища за допомогою світлового освітлення.

Світловий дизайн — мистецтво створення особливої атмосфери в дизайні квартири, будинку, офісу, клубу, магазину, фасадного та ландшафтного освітлення, вуличного освітлення та ін. Світлодизайн здатен підкреслити переваги приміщення та сховати його недоліки, змінити геометрію простору, наповнити інтер’єр індивідуальністю та настроєм.

Метою вивчення предмета є засвоєння основних правил в області світлової архітектури та дизайну, створення особливих естетичних поглядів при проектуванні об’єктів електричного освітлення з дотриманням вимог гігієни освітлення, стандартів освітлення та безпеки.

При вивченні предмета студенти повинні ознайомитися з: основними поняттями архітектури, особливостями зорового сприйняття людиною, якістю та естетикою освітлення, художнім конструюванням при проектуванні освітлення, особливостями архітектурної композиції та типології архітектурного середовища, особливостями декоративно-художнього освітлення інтер’єрів та міського середовища.

 

Архітектура, як вид мистецтва, впливає на психологічний та емоційний стан людини. Цей вплив здійснюється через зорові відчуття, які можуть бути значно розширені за рахунок штучного освітлення архітектурних об’єктів в темний час доби.

Історично склалось так, що практичними проблемами міського освітлення володіли, в основному, інженери. Однак існували й інші спеціалісти, що мали незначну практику освітлення, але перебували в постійному пошуку, експериментували та могли емоційно виражати можливості штучного світла. Як правило до цих спеціалістів відносяться художники, архітектори, дизайнери та ін. спеціалісти з художньою освітою. Вони експериментували зі світлом при створенні зорових образів на макетах та моделях, а якщо вдавалось, той втілювали свої експерименти в реальні об’єкти. До таких експериментаторів можна віднести: І. Тейхмюллер, Н.М. Гусєв, В.Г. Макаревич, К. Томсен, К. Маак, Н. Фостер, П. Девей, Х. Холлейн, Д. Понті, Д. Джонсон, Р. Вентурі, К. Танге, Ле Карбюзьє, Н. Шеффер, П. Роббер-Уден.

В 1970 році за участі архітекторів, психологів, медиків, світлотехніків, соціологів та представників інших суміжних професій вперше розглядають проблему світла в життєвому середовищі людини. Виникає необхідність вивчення та вирішення естетичних та психологічних задач освітлення, в пошуках комплексних критеріїв. Вперше стає очевидним поєднання функцій архітектури та світлотехніки.

Накопичений експериментальний досвід та вимоги сучасного життя до підвищених стандартів якості призвели до того, що в деяких розвинутих країнах виникла нова професія, яка поєднує функції світлотехніки та архітектури. В Франції таких спеціалістів називають «світловими концептуалістами». Ряд великих світло планувальних проектів розробили: Р. Нарбоні, Л. Клер, Ж.Ф. Арно, Я. Кресаля та інші. Вони приймали участь в освітленні Ейфелевої вежі до 100-літньому ювілею, Ермітажу в Санкт-Петербурзі і т.д. В США виникає своя школа світло дизайнерів, де формуються нові стилі та напрямки освітлення міста, інтер’єру, світлотехнічної продукції.

Світловий дизайн перестає бути допоміжною областю в архітектурі. Завдяки прогресу в техніці освітлення електричне світло стає архітектурним матеріалом для міста, який дозволяє створювати нові естетичні цінності.

Світлотехніка, архітектура та дизайн вирішують одну задачу – організацію комфортного освітлення простору. При цьому архітектура ставить питання композиційного характеру: за допомогою джерел світла створити відчуття нового просторового рішення інтер’єру, виділити головне та поставити необхідні акценти. А дизайн вирішує конструктивну та естетичну проблеми: якими повинні бути по формі світильники та джерела світла, визначає їх колір та просторові характеристики.

Розглянемо найнезвичніші архітектурні рішення світу:

 

Будинок знаходиться в Токіо (Японія). Спроектований архітектором Кішо Куракава, це всесвітній перший приклад короткої архітектури, будинок складається з окремих модулів (капсул). Кожна капсула має можливість функціонувати в якості окремих підрозділів – самостійної житлової площі, крім того капсули можуть об’єднуватися.

 

Монреаль (Канада). Ця будівля була створена архітектором Мош Сафді і повинна була створити ілюзію багатьох окремих будівель але з економічною практичністю сучасного будівництва квартирного комплексу. Другий приклад «модульної» архітектури, мета полягала в використанні взаємопов’язаних «модулів» для створення сучасного та стильного приватного житла.


Будівля-робот розміщена в Бангкоку (Тайланд). В цій дивній будівлі розміщено Бангкокський штаб Об’єднаного іноземного банку. Архітектор Сумет Джамсей хотів підкреслити збільшення використання комп’ютерів в сучасній банківській справі.

Танцююча будівля – також має прізвисько «п’яний будинок», є офісною будівлею в центрі міста Прага (Чехія). Розроблений чеським архітектором Франком Джехрі. На даху будівлі розташовано французький ресторан з якого відкривається вигляд на місто.

 

Вигнутий будинок, розміщений в Сопоте (Польща). Побудований польськими архітекторами на основі малюнків з казок.

 

Будинок-корзина, розміщений в Огайо (США). Будівля є штаб-квартирою компанії, що займається виробництвом корзин.

Стальний дім. Спроектований та побудований художником Робертом Бруно в штаті Техас (США). Загальна вага зварених листів сталі – 110 тон.

 

Будівля в штаті Міссурі (США) побудована в пам'ять 8-бального землетрусу який відбувся в 1812 році.

 

Золотий будинок-піраміда в штаті Іллінойс (США). Раніше в ньому проводили екскурсії, був магазин сувенірів, але зараз він зачинений для відвідувань.

Грибний будинок спроектований професором архітектури університету Цинцинаті Террі Брауном. Допомогу в здійсненні проекту надавали студенти. В 2006 році оголошено про те, що будинок продається за 400000 доларів США.

 


 

 

 

Будинок-пузир – так називається будинок П’єра Кардена в Каннах. Побудований архітектором Антті Ловагом, що втілює ідеї органічної архітектури на основі природних форм та образів.

 

 

Польські архітектори пропонують будинки-одиночки. За їх твердженнями такий будинок відповідає будь-якому ландшафту – центр міста, море, озеро, гори, луки, ліс, гори і т.д.

 

Контрольні запитання:

1) Що називають світловим дизайном?

2) Яка мета вивчення предмета «Основи світлового дизайну»?

3) Як впливає архітектура на емоційний та психологічний стан людини?

4) Які спеціалісти займаються практичними проблемами міського освітлення?

5) В яких професіях поєднуються функції світлотехніки та архітектури?

6) Яка функція світлового дизайну в архітектурі?

7) Які питання розглядають архітектура та дизайн при створенні проекту освітлення?

 

 

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Класифікація та характеристика основних компонентів макросередовища | Лекція 1. Поняття, суть і завдання кримінального процесу
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 974; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.