Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Об’єкти. Вікна інспектора об’єктів, форми, модуля.




Вікна інспектора об’єктів, форми, модуля.

Об’єкти описуються структурою даних типу запис, а властивості об’єкта є полями запису.

Деякі важливі принципи візуального програмування.

 

Основний принцип ─ це принцип візуального конструювання розв’язку за допомогою компонентів. Об’єкти (компоненти) характеризуються властивостями, які можуть набувати певних значень, і методами, що застосовують до них.

Вхідні дані у візуальному програмуванні прийнято опрацьовувати не відразу, а лише після натискання на відповідну кнопку (наприклад, Обчислити тощо) на формі чи виконання деякої команди з меню форми тощо. Натискання на кнопку ─ це подія. Реакція на подію полягає у виконанні деякої процедури (методу), яку складає користувач. Тому кажуть, що об’єкт-кнопка володіє певним методом, який активізується у результаті настання події, наприклад, події клацання мишею на кнопці (така подія має стандартну назву OnButtonClick).

 

 

Вікно інспектора об’єктів містить список компонентів поточної форми і дві закладки:

список властивостей (Properties) вибраного об’єкта та список подій (Events). Кожна закладка складається з двох стовпців: лівий містить назви властивостей або подій, а правий ─ їхні значення або назву процедури-реакції на подію. Активізувати вікно інспектора об’єктів можна за допомогою клавіші F11 або миші.

Форма ─ це вікно для конструювання розв’язку. Увесь внутрішній простір є робочою ділянкою, яка може бути покрита крапчастою сіткою для вирівнювання компонентів. На форму наносять усі необхідні компоненти. Після цього їхнім властивостям надають потрібних значень.

Програма створюється напівавтоматично у вигляді модуля користувача Unit.pas, що відображається в окремому вікні. Під час додавання у форму нових компонентів у модуль Unit.dfm автоматично додаються команди з їхніми описами. Якщо для компонента задати подію, то у модуль Unit1.pas автоматично записується шаблон (заготовка) процедури, яка складається із заголовка процедури і стандартних слів begin та end. Шаблон заповнює користувач командами. Модуль закінчується власною командою end.

Активізувати форму чи перейти від редагування модуля до конструювання можна за допомогою клавіші F12 або миші.

 

 

Форма. Форма володіє властивостями вікна Windows. На формі розташовують усі інші компоненти (елементи керування), такі як кнопки, текстові поля, малюнки, списки тощо. Форма має власний набір властивостей: заголовок (Caption), назву (Name), колір (Color), розміри (Height ─ висота, Widht ─ ширина), відступ від лівої межі екрана до форми (Left). Відступ від верхньої межі (Top), шрифт (Font), BorderStyle ─ можливість змінювати чи не змінювати розміри вікна форми на етапі виконання програми-проекту тощо. Розміри компонента і відступи задаються пікселями.

Заголовок (Caption) для форми придумує користувач відповідно до змісту задачі. Він відображається у рядку заголовка вікна. Заголовок не слід плутати з назвою (Name). Назва ─ це системна назва об’єкта. Її можна змінювати, але це робити не рекомендується. Колір форми користувач добирає за допомогою інспектора об’єктів із запропонованого списку кольорів. З кольорами і шрифтами варто експериментувати, щоб підібрати шрифт, його розмір та колір до вподоби.

Текстове поле (label) ─ це об’єкт, за допомогою якого на форму можна нанести різноманітні написи, тексти. Він має такі властивості: заголовок (Caption), назву (Name), колір (Color), розмір (Height, Widht), доступність (Enabled), видимість (Visible), багаторядковий текст (WordWrap) тощо. Кожний новий об’єкт матиме свою системну назву: label1, label2, label3.

Доступність (Enabled) може набувати значення true або false. Значення false робить чорний текст сірим. Цікавою властивістю є видимість (Visible). Її значення false робитиме поле невидимим.

Картинка (image) ─ компонент, призначений для вставляння картинок у форму. Крім зазначених вище властивостей, він має ще властивість Picture, яка дає змогу вибрати у файловій системі деякий графічний файл (наприклад, у форматі bmp) і відобразити його на формі. Важливою властивістю картинки є Stretch. Її значення true забезпечує заповнення ділянки потрібного розміру відповідним зображенням.

Значення деяких властивостей можна ввести з клавіатури, інші значення ─ вибрати зі списку запропонованих значень, наприклад, для властивості шрифт. Щоб задати потрібний шрифт, його розмір та вигляд написання, слід активізувати властивість Font у вікні інспектора об’єктів, клацнути лівою клавішею миші на «» і в діалоговому вікні, що з’явиться, задати потрібні властивості.

Для об’єкта-форми можна задавати стандартні події. Для цього треба виконати такий алгоритм: вибрати об’єкт, перейти на закладку Events у вікні інспектора об’єктів, вибрати одну зі стандартних подій (OnClick ─ у випадку клацання мишею на формі під час виконання програми, OnClose ─ у випадку закривання форми, OnDblClick ─ у випадку подвійного клацання лівою клавішею миші на формі тощо), двічі клацнути на назві події ─ відкриється програмний модуль із заготовкою відповідної процедури, яку необхідно заповнити командами згідно з метою роботи.

 

Контрольні питання до лекції.

 

  1. Що таке об’єкт (компонент)?
  2. Що таке форма?
  3. Що можна розташувати на формі?
  4. Які компоненти ви знаєте?
  5. Що таке проект?
  6. Які вікна відкриваються після запуску Delphi?
  7. Що є в головному вікні Delphi?
  8. Як можна активізувати головне меню, інспектор об’єктів та форму?
  9. Якими способами можна задати значення властивості компоненти?
  10. Що таке подія? Що таке метод?
  11. Що таке інспектороб’єктів? Як можна перейти у це вікно?
  12. З яких файлів складається конкретний проект?
  13. Які властивості форми ви знаєте?
  14. Як вставити у форму текстове поле?
  15. Як вставити у форму картинку?
  16. Що означає властивість Stretch?

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-05; Просмотров: 335; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.