Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Роль WEB-дизайну в електронних виданнях

Дизайн електронного видання - це дуже важливе питання. Якщо сайт зроблений не якісно або не із смаком - у відвідувача виникає питання: чи варто довіряти власникові такого ресурсу? Справедливо буде допустити, що компанія, яке не приділяє належної уваги дизайну, легковажно відноситься до потенційного клієнта. Інновація сайту має також дуже важливе значення серед заходів за оцінкою якості сайту і його прибутковості. Чим складніше виконаний сайт, тим більше часу потрібно на втілення всіх Ваших задумів.

Сайт повинен мати чітко визначену тематику, а також бути достатньо інформативним. Слід вивчити свою потенційну аудиторію. Дати відвідувачам відчути, що вони знаходяться на сайті, який здатний дати їм те, по що вони прийшли – атмосферою, наповненням, функціональністю.

Саме тому до сайту необхідно поставитись з великою увагою. Сайт повинен бути дуже інформативним, при цьому ненав'язливим і зручним у користуванні.

Чим швидше і простіше потенційний клієнт знайде інформацію, яка його цікавить, тим вища ймовірність, що звернеться він саме до вашого підприємства. Якщо ж йому некомфортно, незручно, то звернутись до Вас його змусить лише ваша реклама або випадок. Тоді сайт, у будь-якому разі, не виконає своєї функції.

Час, який буде приділено сайту, часто залежить лише від його оформлення та структури. Розмір теж має значення - ніхто не хоче чекати тривалий час завантаження сторінки. У той же час за трафік платити доведеться, як клієнту, так і власнику сайту.

Розробка дизайну сайту. Вибір колірної гами. Виходячи із власного досвіду, можна помітити, що найчастіше люди, що не мають досвіду веб-дизайну, створюють сайт у чорно-сірій гамі. Зрозуміло, що так воно набагато простіше, однак подібна сторінка виглядає найчастіше мало привабливо. Як варіант, сайт може бути виконаний тільки з використанням деякої кількості відтінків, наприклад, фіолетового кольору. Як же правильно підібрати кольори? Взагалі-то думки авторитетних дизайнерів у цьому питанні розділилися. З одного боку, існує цілком серйозна наука, колористика, що чітко визначає принципи гармонійності кольорів. З іншого боку – у середовищі веб-дизайнерів існує думка, що поєднувати можна будь-які кольори. Для допомоги рекомендують нескладний скрипт на www.colormatch.dk, що по заданому кольору підбирає ще п'ять, що дає більш-менш гармонічну палітру.

Кольори визначають атмосферу сайту, від гами в остаточному підсумку залежить, у якому ключі буде сприйматися інформація. Дизайнери радять уникати темних палітр і не використовувати як фон темні кольори. Дизайн на чорному реалізувати набагато складніше, і ймовірність того, що вийде симпатичний сайт, менша.

Також важливим питанням дизайну є використання певної гарнітури шрифту та накреслення. Як правило, на сторінці використовується не більше двох різних гарнітур — одна для заголовків, а інша для основного тексту. Це зовсім не означає, що текст, зверстаний із застосуванням більшої кількості накреслень, буде виглядати некрасиво, але якісно зверстати такий текст складніше, та й подібна необхідність у цьому виникає вкрай рідко. Велика помилка — вважати курсив схожим на рукописний текст і думати, нібито він додасть домашній сторінці якийсь шарм. Насправді курсив, так само як і напівжирні шрифти, придуманий для виділення одного-двох слів у тексті. Недоцільно також використання нестандартних шрифтів, які можуть бути відсутні на комп'ютері відвідувача вашої сторінки. Для верстки тексту завжди можна обійтися стандартним набором: Times New Roman, якщо потрібні засічки, і Arial, Helvetica, Verdana і Tahoma, якщо засічки не потрібні. Courier — моноширинний шрифт, звичайно він погано дивиться на екрані монітора і застосовується в рідких випадках, наприклад, коли необхідно, щоб дані в різних осередках таблиці мали однакову ширину.

Слід звертати особливу увагу на шрифт, обраний у браузері «за замовчуванням». Швидше за все, це дванадцятипунктовий (висотою в 16 пикселів для PC і 12 пикселів для Mac) Times New Roman, і він ідеально підходить для відображення тексту на екрані монітора.

Слід стежити за шириною текстових стовпчиків і робити текст читабельним. Як правило, читабельний текст вирівняний або по лівому краю, або по ширині. Вирівнювання по лівому краю переважніше, тому що в цьому випадку не формуються різно-розмірні інтервали між словами. З іншого боку, права границя стовпчика стає нерівною. Взагалі чим ширше стовпчик тексту, тим більше підстав застосувати до нього вирівнювання по ширині.

Ілюстрації на сайті можна розділити на дві категорії — ті що відносяться до оформлення і ті що відносяться до контенту. Зображення першої групи — це ілюстрації, що характеризують розділ, великі заголовки, пункти меню, іконки, піктограми, а також зображення, необхідні для верстки (розпірки для таблиць, прозорі ілюстрації розміром 1х1 пиксель та інше). Друга група — частина інформаційного наповнення сайту. Важливо розуміти, яку функцію виконує кожна ілюстрація на сторінці, змістову або оформлювальну. По суті, використання кожного зображення повинно бути якось виправдано, тому що цікавий дизайн, можна зробити взагалі без жодних ілюстрацій.

Великий плюс такої сторінки, як наслідок оригінальної концепції повної відмови від графіки, її малий розмір, а виходить, і швидке завантаження. Некоректне використання фонових зображень в Інтернеті можна зустріти на кожному кроці. Слід утримуватися від використання фонових картинок для тексту. Як правило, їх використовують, коли хочуть домогтися якого-небудь незвичайного візуального ефекту, пов'язаного із прозорістю, однак у більшості випадків можна знайти інший, більш простий, і більш витончений спосіб здивувати відвідувача вашого сайту. Слід дотримуватися грамотного вибору між двома розповсюдженими графічними форматами — JPEG і GIF. Формат JPEG, в силу особливостей його алгоритмів стиску із втратами, дозволяє досягти малих розмірів для на півтонових чорно-білих і багато фарбових зображень, а GIF краще підходить для ілюстрації з фіксованою палітрою, а також для зображень, у яких втрата якості неприпустима (стиск виконується без втрат). Таким чином, всі фотографії повинні зберігатися у файлах JPEG, тоді як графіка або піктограми — тільки в GIF.

Варто також бути досить обережним у використанні анімаційних зображень. Анімація гарна для банерів і іноді для пожвавлення деяких елементів дизайну. В основному ж перевагу варто віддавати статичним зображенням.

Створюючи які-небудь власні зображення, наприклад, елементи меню або «шапку» сайту за допомогою програми Photoshop, слід пам’ятати, що головне — це суть, а не кількість застосованих фільтрів. Також, варто стежити за їхніми розмірами. Для оптимізації зображень, що публікуються в Інтернеті, можна застосовувати програму Adobe ImageReady, що за замовчуванням встановлюється разом з останніми версіями Adobe Photoshop. Зокрема, вона дозволяє оптимізувати палітру gif-файлів і надає зручний інтерфейс для порівняння якості, розміру і часу завантаження того самого зображення в різних форматах.

Більшість інформації в Інтернеті – це текст, який займає до (95%). Цілком логічно, що веб-дизайнер повинен отримати хорошу підготовку з основної дисципліни формування письмової інформації, типографіки. У 1969 році, Еміль Рудер, знаменитий швейцарський типограф, наголошував, що основне завдання типографа – це розділити, організувати і інтерпретувати цю масу друкованих видань таким чином, що у читача буде шанс знайти те, що йому цікаво. При (заміні термінів «друкований» на «Інтернет») це звучить як опис роботи інформаційного дизайнера. Завдання інформаційного дизайнера і є “розділяти, організовувати та інтерпретувати цю масу друкованих видань таким чином, щоб у читача був шанс знайти те, що його цікавить”. Макро-типографіка (загальна структура тексту), на відміну від мікро-типографіки (детальні аспекти шрифту і інтервалів), охоплює багато аспектів того, що ми сьогодні називаємо «інформаційний дизайн». Якщо можна так висловитися, інформаційні дизайнери сьогодні роблять роботу, що друкарі робили 30 років тому: “У типографіки є лише один борг, він полягає в тому, щоб передати інформацію в письмовому вигляді. Немає аргументів або поглядів на типографіку, які можуть звільнити її від цього обов'язку. Друковані роботи, які не можуть бути прочитані – продукт без мети”.

Оптимізація типографіки – оптимізація читабельності, доступності, зручності використання (usability), загального графічного балансу. Організація блоків тексту і поєднання їх з ілюстраціями – це саме те, що графічні дизайнери, юзабіліті фахівці та інформаційні архітектори роблять. Так чому ж немає достатньої уваги до теми?

Основний, як правило, і вирішальний аргумент типографічної дисципліни в Інтернеті полягає в тому, що доступними є лише кілька шрифтів. Другий аргумент полягає в тому, що роздільна здатність монітора занадто низька, через що важко читати пиксельні або анти-аліасні шрифти в першу чергу.

Аргумент про те, що у нас не вистачає шрифтів у нашому розпорядженні настільки ж поганий, що не відноситься до справи: “В епоху італійського Ренесансу друкарі мали в наявності лише один шрифт, що не завадило їм створити геніальні роботи ”.

Типографа не повинно турбувати, які шрифти він має у своєму розпорядженні. Насправді, вибір шрифтів не повинен бути його основною проблемою. Він повинен використовувати те, що є і робити це якомога краще.

Другий аргумент не набагато кращий. На початку якість друку складальними літерами була куди гірша, ніж те, що ми бачимо на моніторі в наші дні. Що ще більш важливо, якщо поводитися з ними професійно, екранні шрифти стануть куди більш читабельнішими.

Інформаційний дизайн – це не гарні шрифти, а гарне поводження з ними. Варто розрізняти, що будь-хто може використовувати шрифти, деякі можуть вибрати гарні шрифти, але лише деякі – є дійсно майстрами типографіки.

У широкому сенсі слова шрифт це всі складальні матеріали, які застосовують у друкарнях для друку різних текстів. Якщо дивитися більш вузько - то шрифт - це комплект (літер) певного алфавіту (наприклад, кирилиця) з повним спектром знаків і цифр, для відтворення текстової інформації. У комплект входять шрифти певного рисунку, різного накреслення вічка та кеглю.

В процесі вивчення шрифту необхідно ознайомитися з його історією. Минуле являє собою невичерпну скарбницю, звідки ми черпаємо все найкраще, розвиваючи його далі у своїй творчій роботі. Не знаючи історії шрифту, неможливо вникнути в сутність його мистецтва й відповісти на багато практичних питань.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Облік ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів | Правильний підбір шрифтів
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-05; Просмотров: 382; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.017 сек.