КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
День 4 Day 4. Посмотрите на циферблат (на картинку) и переведитеУрок 4 Lesson 4 Посмотрите на циферблат (на картинку) и переведите. Look at the clock faces (on the pictures) and translate: Ваш перевод: 1. It is three o’clock. ____________________________ 2. It is six o’clock. ____________________________ 3. It is nine o’clock. ____________________________ 4. It is ten minutes to seven. ____________________________ 5. It is five minutes to six. ____________________________ 6. It is twenty-five minutes to one. ____________________________ 7. It is twenty minutes past nine. ____________________________ 8. It is twenty-five minutes past twelve. __________________________ 9. It is ten minutes past ten. ____________________________
From one o’clock to two o’clock is one hour. _____________________ From one o’clock to six o’clock is five hours. _____________________ There are twenty-four hours in a day. _____________________ How many minutes are there in an hour? _____________________ There are sixty. _____________________ Thirty is a half of sixty. _____________________ Fifteen is a quarter of sixty. _____________________ Look at the clock faces again. _____________________
10. It is half-past seven. ____________________________ Наше пожелание: избегайте неточностей. Успеха Вам! ЗАДАНИЯ TASKS I. Перевод
1. Переведите на русский язык по образцу: I like coffee. Я люблю (мне нравится) кофе. 1) I like fish. _______________________________ 2) I like milk. _______________________________ 3) I like that. Мне это нравится 4) She likes him (его). _______________________________ 5) He likes her (её). _______________________________ 6) I rise [raIz] просыпаться _______________________________ 7) I love you [AI lцv ju:] _______________________________
2. Переведите на русский язык письменно. Фразы общеизвестны. Обращайте внимание на конструкцию предложения и порядок слов: 1) I like him but [bцt]но _______________________________ I do not love him. _______________________________ 2) How do you do [hau du ju: du:] _______________________________ 3) Do you speak English? _______________________________ 4) Good morning! _______________________________ 5) My name is... _______________________________ 6) To be or not to be _______________________________ 7) Step by step _______________________________ 8) Go home! _______________________________ 9) Come back [kцm b{k] _______________________________ 10) Good-bye! _______________________________
~ 3. Повторяя за диктором, запоминайте формы глагола to be [t@ bi:] быть, есть, являться в лицах единственного и множественного числа: I am [aI Щ@m] We are [wI A:] He is [hi: ЩIz] You are [ju: A:] She is [Si: ЩIz] They are [DeI A:] It is [It ЩIz]
4. Переведите предложения: 1) I am a student. ___________ 4) We are students. ___________ 2) He is a student. ___________ 5) You are students. ___________ 3) She is a student. ___________ 6) They are students. ___________ Обращение ко 2-му лицу в единственном числе моделируется по форме единственного числа: You are a student.
~ II. От чтения по транскрипции к самостоятельному чтению текста. 1. Прочитайте текст! Сопоставьте чтение по транскрипции с графическим изложением. Следите за интонацией. Переведите текст письменно. What is this? It is a word. It is the * London ______________________ word ‘London.’ ______________________ $wOts \DIs? Its @\wD:d. Its D@ w@:d ______________________ \lцnd@n. ______________________ Is this a word, too? Yes, it is; it is * England ______________________ the word ‘England’. ______________________ $Iz }DIs @ wD:d, tu:? \jes, It\Iz; Its ______________________ D@ w@:d \IОgl@nd. ______________________ What are these? They are words. * in ______________________ They are the words ‘in’ and ‘is’. Is $wOt @\Di:z? DeI@ \w@:dz. DeI@ D@ ______________________ w@:dz $In @nd \Iz. ______________________ What is this? This a sentence. * London is in England. ______________________ It is the sentence, ______________________ ‘London is in England’ ______________________ $wOts \DIs? DIs Iz @\sent@ns. ______________________ Its D@ sent@ns, $lцnd@n Iz In \IОgl@nd. What are these? * Milan is in Italy. They are sentences. Athens is in Greece. $wOt @ \Di:z? London is in England. DeI @ \sent@nsIz. ______________________ What is this? * Is London in England? It is a question. ______________________ $wOts \DIs? Its @ \kwestS@n. ______________________ ______________________ What is this? * Yes, London is in England. This is the answer. ______________________ $wOts \DIs? DIs Iz DI \A:ns@. ______________________ Is this a book? –––– Yes, this is a book. Is London in England? –––– Yes, London is in England. Is London in Finland? ––––– No, London is not in Finland.
CWhat are these? CWhat are these? They are questions. These are the answers. $wOt @ \Di:z? $wOt @ \Di:z? DeI @ \kwestS@nz Di:z @ Di \A:ns@z. 2. Расставьте знаки интонации в следующих предложениях (укажите тон последнего слога в вопросе стрелкой): Образец: Is this a } table? Yes, it\ is./No, it \isn’t. Is that a map? Yes, it is./No, it isn’t. Is this a pen? No, it isn’t. Is this a pencil? Yes, it is. Is that a cap? No, it isn’t. Is that a lamp? Yes, it is. ~ 3. Прослушайте мини-диалоги. Обратите внимание на употребление предлога for (на, для) в конце вопросительного предложения и частицу сравнения as [{z]. Переведите диалоги. Укажите стрелкой интонационный тон. -How long are you here \ for? Как долго вы здесь пробудете? [hau lOО A:(@)ju: hI@ fO:] (букв: Вы здесь надолго?) -Only for another couple of days. ______________________________ [ounlI fO:r @nцD@ kцpl Ov deIz] -My brother is working at Mac Donald’s this summer. ______________ [maI 2brAD@ Iz w@:kIN @t m@k dOnaldz DIz sцm@] _____________________ -Oh, what is he working as? ______________________________ [ou, wOt Iz hi: w@:kIО @z]? -As a cook! ______________________________ [@z @ kuk] (повар, кулинар)
Дата добавления: 2014-01-06; Просмотров: 269; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |