Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

День 4 Day 4. Посмотрите на циферблат (на картинку) и переведите

Урок 4 Lesson 4

Посмотрите на циферблат (на картинку) и переведите.

Look at the clock faces (on the pictures) and translate:

Ваш перевод:

1. It is three o’clock. ____________________________

2. It is six o’clock. ____________________________

3. It is nine o’clock. ____________________________

4. It is ten minutes to seven. ____________________________

5. It is five minutes to six. ____________________________

6. It is twenty-five minutes to one. ____________________________

7. It is twenty minutes past nine. ____________________________

8. It is twenty-five minutes past twelve. __________________________

9. It is ten minutes past ten. ____________________________

 

From one o’clock to two o’clock is one hour. _____________________

From one o’clock to six o’clock is five hours. _____________________

There are twenty-four hours in a day. _____________________

How many minutes are there in an hour? _____________________

There are sixty. _____________________

Thirty is a half of sixty. _____________________

Fifteen is a quarter of sixty. _____________________

Look at the clock faces again. _____________________

 

10. It is half-past seven. ____________________________

Наше пожелание: избегайте неточностей. Успеха Вам!

ЗАДАНИЯ TASKS

I. Перевод

 

1. Переведите на русский язык по образцу:

I like coffee. Я люблю (мне нравится) кофе.

1) I like fish. _______________________________

2) I like milk. _______________________________

3) I like that. Мне это нравится

4) She likes him (его). _______________________________

5) He likes her (её). _______________________________

6) I rise [raIz] просыпаться _______________________________

7) I love you [AI lцv ju:] _______________________________

 

2. Переведите на русский язык письменно. Фразы общеизвестны. Обращайте внимание на конструкцию предложения и порядок слов:

1) I like him but [bцt]но _______________________________

I do not love him. _______________________________

2) How do you do [hau du ju: du:] _______________________________

3) Do you speak English? _______________________________

4) Good morning! _______________________________

5) My name is... _______________________________

6) To be or not to be _______________________________

7) Step by step _______________________________

8) Go home! _______________________________

9) Come back [kцm b{k] _______________________________

10) Good-bye! _______________________________

 

~ 3. Повторяя за диктором, запоминайте формы глагола to be [t@ bi:] быть, есть, являться в лицах единственного и множественного числа:

I am [aI Щ@m] We are [wI A:]

He is [hi: ЩIz] You are [ju: A:]

She is [Si: ЩIz] They are [DeI A:]

It is [It ЩIz]

 

4. Переведите предложения:

1) I am a student. ___________ 4) We are students. ___________

2) He is a student. ___________ 5) You are students. ___________

3) She is a student. ___________ 6) They are students. ___________

Обращение ко 2-му лицу в единственном числе моделируется по форме единственного числа: You are a student.

 

~ II. От чтения по транскрипции к самостоятельному чтению текста.

1. Прочитайте текст! Сопоставьте чтение по транскрипции с графическим изложением. Следите за интонацией. Переведите текст письменно.

What is this? It is a word. It is the * London ______________________

word ‘London.’ ______________________

$wOts \DIs? Its @\wD:d. Its D@ w@:d ______________________

\lцnd@n. ______________________

Is this a word, too? Yes, it is; it is * England ______________________

the word ‘England’. ______________________

$Iz }DIs @ wD:d, tu:? \jes, It\Iz; Its ______________________

D@ w@:d \IОgl@nd. ______________________

What are these? They are words. * in ______________________

They are the words ‘in’ and ‘is’. Is

$wOt @\Di:z? DeI@ \w@:dz. DeI@ D@ ______________________

w@:dz $In @nd \Iz. ______________________

What is this? This a sentence. * London is in England. ______________________

It is the sentence, ______________________

‘London is in England’ ______________________

$wOts \DIs? DIs Iz @\sent@ns. ______________________

Its D@ sent@ns, $lцnd@n Iz In \IОgl@nd.

What are these? * Milan is in Italy.

They are sentences. Athens is in Greece.

$wOt @ \Di:z? London is in England.

DeI @ \sent@nsIz. ______________________

What is this? * Is London in England?

It is a question. ______________________

$wOts \DIs? Its @ \kwestS@n. ______________________ ______________________

What is this? * Yes, London is in England.

This is the answer. ______________________

$wOts \DIs? DIs Iz DI \A:ns@. ______________________

Is this a book? –––– Yes, this is a book.

Is London in England? –––– Yes, London is in England.

Is London in Finland? ––––– No, London is not in Finland.

 

CWhat are these? CWhat are these?

They are questions. These are the answers.

$wOt @ \Di:z? $wOt @ \Di:z?

DeI @ \kwestS@nz Di:z @ Di \A:ns@z.

2. Расставьте знаки интонации в следующих предложениях (укажите тон последнего слога в вопросе стрелкой):

Образец: Is this a } table? Yes, it\ is./No, it \isn’t.

Is that a map? Yes, it is./No, it isn’t.

Is this a pen? No, it isn’t.

Is this a pencil? Yes, it is.

Is that a cap? No, it isn’t.

Is that a lamp? Yes, it is.

~ 3. Прослушайте мини-диалоги. Обратите внимание на употребление предлога for (на, для) в конце вопросительного предложения и частицу сравнения as [{z]. Переведите диалоги. Укажите стрелкой интонационный тон.

-How long are you here \ for? Как долго вы здесь пробудете?

[hau lOО A:(@)ju: hI@ fO:] (букв: Вы здесь надолго?)

-Only for another couple of days. ______________________________

[ounlI fO:r @nцD@ kцpl Ov deIz]

-My brother is working at Mac Donald’s this summer. ______________

[maI 2brAD@ Iz w@:kIN @t m@k dOnaldz DIz sцm@] _____________________

-Oh, what is he working as? ______________________________

[ou, wOt Iz hi: w@:kIО @z]?

-As a cook! ______________________________

[@z @ kuk] (повар, кулинар)

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Влияние ударения на произношение безударных гласных | Немного о переводе
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-06; Просмотров: 269; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.