Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Disperato e lugubre.) безутешно, в отчаянии, печально, мрачно, Невтішно, сумно, похмуро




–????

–????

Молодша генерація композиторів Західної України слідом за Людкевичем свідомо направляють свою творчість у бік інструментальної музики. Особливо визначаються композитори, що здобули свою музичну освіту в Празі, в чеській консерваторії у проф. Вітезслава Новака. До цієї групи належить Василь Барвінський – автор інструментальних творів, головним чином камерного характеру, таких,як прелюдії для фортепіано, концерт, «Мініатюри», симфонічні твори. До чеської школи також належить Нестор Ніжанківський автор фортепіанних творів, серед яких- прелюд і фуга, варіації, мала сюїта, фортепіанне тріо, полонез та симфонічна оркестровка.Музичними модерністами є Зиновій Лисько та Микола Колесса ( син Філарета Колесси),і нарешті, наймолодші композитори — Роман Сімович та Стефанія Туркевич-Лісовська. Це також учні празької школи, головним чином Новака, і всі вони є майстрами-інструменталістами, озброєними професійною освітою; які спільно направляють свої зусилля на створення модерної української інструментальної музики. Більш-менш в тому ж напрямі працює й Антон Рудницький, учень берлінської школи. Це — головні творчі сили в Західній Україні в часі її ї приналежності до Польщі

. На Радянській Україні головні зусилля українських музично-творчих сил так само були спрямовані на те, щоб вивести українську музичну творчість за межі вокальної однобічності. Молоді композитори звернулись до інструментальної творчості, до створення музичних композицій великого масштабу. Л. Ревуцький — найбільш видатний композитор української суті і модерних форм у своїх фортепіанних прелюдіях, фортепіановім концерті, симфонічно-вокальних творах і особливо симфонічних, із яких найбільшу славу має Друга симфонія, яка заклала підвалини української симфонічної музики.

Л. Ревуцький. Друга симфонія ч 1 Allegro moderato(1.42)

На думку американського доктора етномузикології Вільяма Нола, який аналізував розвиток культури в Україні при сталінізмі, репресія музичної культури, як і репресії інших культурних елементів, включає і знищення і створення. Попри несприятливі умови, українська музика міжвоєного періоду у Російській Україні, всеж таки позначена новаторськими пошуками. Музичне товариство ім. М. Леонтовича, яке діяло до 1928 року, об’єднало композиторів-новаторів, що орієнтувалися на поєднання національних традицій та досягненнь європейської музичної культури. Традиції українського авангарду започаткував Б. Лятошинський, (1895-1968) Він репрезентував напрям модернізму в українській музиці, створив у європейському стилі оперу «Золотий обруч» (1930). Розпочав музичу творчість у стилі Скрябіна, Б. Лятошинський пізніше відчуває вплив французького імпресіонізму та західноєвропейського експресіонізму.

1. –«Відображення»7 п’єс (maеtstozo e con fermezzа [маэстoзо] -величественно, величаво, торжественно. (фр. фэрм) - крепко, твердо, уверенно. Величаво, урочисто, твердо, впевнено.(0.39)

2. ……………….. Velutato assai очень бархатисто дуже бархатисто(042)

3. ……………… Tempestoso бурно, взволнованно, бурхливо, схвильовано(0.53)

Новаторські тенденції виявилися також у творчості іншіх композиторів М. Вериківського (автора першого українського балету «Пан Каньовський» (1930), представників Галичини неоромантика Б. Кудрика, імпресіоніста Р.Сімовича.

Одночасно з новітніми досягненями посилювався ідеологічний контроль над творчістю музикантів.У 1928 році товариство ім. Леонтовича було реорганізовано у Всеукраїнське товариство пролетарських музикантів, а у 1932 році була ліквідована Асоціація Сучасних Музик, об’єднання композиторів, які орієнтувалися на новаторські західноєвропейські музичні течії (експресіонізм, конструктивізм, джаз).

Починаючи з другої половини 1930-х років музичне мистецтво радянської України розвивалося переважно у руслі соцреалізму. Митці, що відходили від цього методу піддавались жорсткій критиці й переслідуванням.

З боку ідеологів соцреалізму, які вимагали доступної та зрозумілої для народних масс музики, зазнали утиску відомі композитори. Так, Ю. Мейтуса, який тісно співпрацював з геніальним режиссером Лесем Курбасом, після знищення останнього змусили зректись «хибних поглядів» та пошуку нових засобів музичної виразності. Нещадній критиці на пленумах Спілки композиторів піддавалися твори Л. Ревуцького, причому останній після 1934 року практично припинив творчу діяльність, обмежившись викладацькою та редакторською роботою. Б. Лятошинський був звинувачений у формалізмі а його талановиті 2 та 3 симфонії довгий час були під забороною.

 

– Б. Лятошинський симфонія №3 ч.1(1.25)

 

Але не всі композитори зазнали утиску з боку влади. Наприклад, В. Косенко, композитор романтичної спрямованності, автор багатьох творів різножанрового діапазону від «24 дитячих п’єс для фортепіанго» до оркестрової «Героїчної увертюри», чутлива та делікатна людина,назавжди залишився прихильником классики. Йому складно було погодитися з новітніми експериментами в композиторській техниці, його лякала загостеність, а часом агресивність нової музики. Для А.Штогаренка властива ідеалогічна заангажованість, як неодмінна ознака справжнього радянського композитора. Цим пояснюється тематика більшості його творів, наприклад симфонічна поема «Про канальські роботи», пісні «Кавалерійська», «Пісня визволення» та ін. Суспільна позиція К. Данькевича, автора відомого балету «Лілея» за поемою Шевченка, ректора Одеської консерваторії була дуже гнучкою. Радянська влада була до нього прихильна, та ще перед війною забезпечила йому поважну посаду голови Спілки композиторів України. Лояльність радянської влади не заважала бути йому талановитим композитором, диригентом, оратором.

– АДАЖІО З БАЛЕТУ «ЛІЛЕЯ»за поемою Шевченко1939.(2.50)

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 248; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.