Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Буржуазна етика. Питання 1. Розвиток етичної думки Нового часу

Тема 6. Етика Нового часу

План:

Питання 1. Розвиток етичної думки Нового часу

Питання 2. Розвиток етичної думки Нового часу (представники англійської школи етики)

Питання 3. Етична думка Нового часу. Етичний раціоналізм Спінози

Питання 4. Етична мораль Нового часу. Французькі матеріалісти

Питання 5. Розвиток етичної думки Нового часу. Етична система І. Канта

Питання 6. Розвиток етичної думки Нового часу. Етична концепція Ф. Гегеля

Питання 7. Розвиток етичної думки Нового часу. Моральна

концепція Л. Фейербаха

Питання 8. Розвиток етичної думки Нового часу. Песимістична концепція А. Шопенгауера

Питання 9. Розвиток етичної думки Нового часу. Філософія Ф. Ніцше

Питання 10. Розвиток етичної думки Нового часу. Теорія утилітаризму Д. Мілля

Література:

 

Питання 1. Розвиток етичної думки Нового часу

2. Етичні погляди. Монтеня

1 В період XVI - XVIII ст. відбуваються затвердження капіталістичної суспільно-економічної системи, розвиток всіх сфер духовного життя суспільства. Одночасно загострюються соціальні проблеми, наростає класова боротьба, нескінченною чередою відбуваються кризи і війни. Що ж до буржуазної етики, то вона:

• долає вплив Середньовіччя і звертається до ідеалів античної етики (спирається на емпіризм, стоїцизм і ін.);

• виявляє натуралістичні підстави моралі;

• відстоює суверенність морального суб'єкта, його право на задоволення високих потреб;

• погоджує інтереси і ідеали індивіда із загальними інтересами і цінностями.

Моральність розглядається як громадський обов'язок, як сукупність мотивів діяльності людини (потреб, ідеалів і т. д.).

На початковому етапі розвитку етика Нового часу зберігала зв'язок з етичною думкою Середньовіччя. Способом затвердження нових етичних ідеалів є скептицизм.

2. Мішель Монтень (1533 - 1592) в своїх працях узагальнив моральний досвід різних епох. Його головною працею вважається книга "Досліди", написана в жанрі філософського есе.

Монтень стверджував, що людина - частинка мінливої дійсності і, як і інші живі істоти, підлеглий природним закономірностям, Свобода людини - у згоді із законами природи (природними законами). Душа і тіло людини єдині, тому:

• не можна піклуватися тільки про благо душі;

• необхідно цінувати земне життя і розлучитися з аскетизмом;

• потрібно приймати життя у всьому її різноманітті (радощі і страждання).

Монтень вважав, що поведінка людини не повинна ґрунтуватися на релігійних поглядах, звичаях (вони дуже різноманітні і тому відносні). Справжні чесноти прямують природою і супроводжуються щастям, насолодою.

Монтень не зводив моральність до сукупності однозначних норм Він писав: "...я не можу визначити себе єдиним словом, без поєднання протилежностей".

Мішель Монтень відкидав релігійні догми і суспільні встановлення. Він вважав, що людина повинна керуватися особистим досвідом, постійно брати його під сумнів, критичній переробці і на основі свого досвіду будувати моральні думки.

Монтень виступав проти фальшивих чеснот, часто прикриваючих егоїстичні устремління людей ("личина благочестя"), і підпорядкування інтересів людини інтересам групи людей або держави.

Він затверджував пріоритет інтересів індивіда, самодостатність, самоцінність життя людини. Монтень писав: "Зосередимо на собі і на своєму власному блазі всі наші помисли і наміри".

Моральна людина, по Монтеню, це людина:

• мисляча і що сумнівається;

• що скептично відноситься до догм;

• що саморозвивається і самоудосконалюється.

Питання 2. Розвиток етичної думки Нового часу

(представники англійської школи етики)

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Джордано Бруно | Питання 3. Етична думка Нового часу
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 368; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.