Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Творчість О.Вагнера




Творчість Г. Ван де Вельде

 

Бельгійський і німецький художник, архітектор, а також талановитий педагог Г.Ван де Вельде особливе значення надавав мистецтвові інтер'єру як середовища, що безпосередньо впливає на культуру людини. Його зацікавленість розповсюджувалась як на архітектуру, як таку, так і, згідно з В.Морісом, на живопис, книжкову графіку, проектування одягу, меблів тощо. Разом з "піонером модерну "В. Орта, Г.Ван де Вельде домагався нової виразності металу, скла, бетону й залізобетону. "Лінія це сила" - девіз Ван де Вельде має на увазі необхідність виразу пластичними засобами силового напруження архітектурних матеріалів. Так, в інтер'єрі будинку Фолькванг - музеуму в Гагені (Німеччина 1900-1902р.р.) Ван де Ведьде свідомо використовує формотворення природних структур ( скелетних кісток) для підкреслення несучих опор із залізобетону.

З 1902 р. Ван де Вельде - керівник школи ужиткового мистецтва в Веймарі (Саксонія) - попередниці відомого “Баухауса". Ван де Вельде одним з перших почав роботу з підготування архітектурних й дизайнерських кадрів нової формації, призначених для співробітництва з майстрами високотехнологічної індустрії.

 

 

Австрійський архітектор Отто Вагнер (І84І-І9І8) у своїй професійній кар'єрі досяг посади придворного архітектора-оформлювача Габсбургів у Відні. Не менш високою й почесною була посада професора Імператорської Академії красного мистецтва. Тим більш дивовижним виявилося рішення відомого архітектора залишити в 1897 р. академічну кар'єру і приєднатися до "Віденського Сецесіону", групи молодих художників і архітекторів віденського модерну (''вієнер модерн"). Молоді бунтівники-опозиціонери академізмові над брамою власного храму мистецтв, виставкового залу Віденського Сецесіону розмістили дуже характерне гасло: "Часові – його мистецтво. Мистецтву – його свободу”. Побудований 1897 р.за проектом молодого архітектора Йозефа Марії Ольбріха – цей павільйон був увінчаний золотим куполом із стилізованого лаврового віттяй листя - склепінням священного гаю Аполлона. На зразок давньоримської античної традиції народного протесту ("сецесіон плебіс") молоді нонконформісти, об'єднані на чолі з О.Вагнером довкола ідей оновлення мистецтва, здійняли на знаменах руху гасло “Вер Сакрум" (Весна Священна) у розумінні мистецтва як своєрідної святої жертви вічного оновлення.

Разом з тим усі ці символічні гасла співіснували у О.Вагнера із прагненням до раціоналізму. Це намітилося ще в проектуванні станцій віденської залізниці (1894-1897), де архітектура зв'язана з призначенням і певною ситуацією кожної з 40 станцій. Дуже характерний його "Майоліка-хаус" (І898) - плаский фасад житлового будинку, прорізаний рівномірними рядами однакових віконних отворів, декорованих порцеляновими (глазурованими) плитками, що утворюють плями рослинного орнаменту в стилі "вієнер модерн". Ритм орнаменту байдужий до членувань стіни. Пластику обмежено декорумом у площині стіни, а членування об’єму - комбінацією ліній на цій площині.

Раціональні тенденції посилюються у проекті будинку Центральної поштово-ощадної каси у Відні (1904- 1906). Це традиційно-симетрична будівля з центральним операційним залом зі скляною покрівлею – ліхтарем з рядами опор, що відокремлюють знижені бічні нефи. Від примхливої пластики модерну тут залишилася лише складна крива центрального своду скляного ліхтаря і звужені донизу металічні опори.

Саме О.Вагнеру належить авторство терміну "сучасна архітектура" (так називається видана ним 1902 р. книга). "Сьогодні красивим може вважатися лише сучасне", - стверджував 0.Вагнер. "Некорисне не може бути красивим"... Кожна архітектурна форма виникла з конструкції й поступово стала художньою формою... Архітектор повинен розвивати нові форми лише з конструкцій. У подальшому буде панувати найвища простота, а в утворенні нової художньої форми домінуюче значення матимуть конструкція і матеріал. Це обумовлено сучасною технікою. Інакше кажучи, за О.Вагнером архітектурна форма визначається конструкцією (нагадаємо аналогічний висновок майстра залізобетону О.Перре).




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 864; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.