Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Кольорова модель HSB

Кольорова модель RGB

Кольорова модель CMYK

Цю модель використовують для підготовки не екранних, а друкованих зображень.

Кольороподіл. У типографіях кольорове зображення друкують у декілька прийомів. Накладаючи на папір по черзі голубий, пурпуровий, жовтий і чорний відбитки, одержують повноколірну ілюстрацію. Тому готове зображення, одержане на комп’ютері, перед друком розділяють на 4 складових одноколірних зображення. Цей процес називається кольороподілом. Сучасні графічні редактори мають засоби для виконання цієї операції.

Найбільш проста для розуміння і очевидна модель. У цій моделі працюють монітори і побутові телевізори. Кожен колір складається із 3 основних компонентів: червоного (Red), зеленого (Green) і синього (Blue). Ці кольори називаються основними. Дану модель приміняють завжди, коли готовиться зображення, яке використовують для відтворення на екрані. Якщо зображення проходить комп’ютерну обробку в графічному редакторі, то його слід представити в цій моделі.

Графічні редактори мають засоби для перетворення зображення із однієї кольорової моделі в іншу, Все-таки модель RGB для комп’ютера „ближча”. Це пов’язано з методом керування кольору байтами. Тому створювати і обробляти кольорові зображення прийнято в моделі RGB, а при виконанні рисунок перетворюють в модель CMYK. При друці рисунка RGB на кольоровому чотириколірному принтері драйвер принтера також перетворює рисунок в кольорову модель CMYK.

У кольоровій моделі HSB при створенні повних кольорів компонентами виступають відтінок (H), насиченість (S) і яскравість (B). Ця модель найбільше відповідає людському сприйняттю кольорів.

На кольоровому колі можуть відображатись до 360 відтінків. Положення кольору на радіусі кольорового круга визначає його насиченість. Чим далі розміщений колір від центру, тим насиченіший відтінок. При виводі на друк ця модель буде автоматично перетворена програмою в модель CMYK.

Вибрати колір можна за допомогою відображеної на екрані палітри кольорів, паркуючого вікна або спеціального вікна діалогу, яке дозволяє одержати доступ до вбудованих кольорів інших палітр. Дізнатись, яка палітра відображена на екрані, можна з підменю Window/ Color Palettes. В області змішування можна створювати власні кольори.

Якщо документ буде виконаний на кольоровому принтері, то слід врахувати деякі аспекти.

ü ü Яка кольорова модель використовується типографією, в якій буде надрукований готовий документ?

ü ü Чи доступні в документі кольори на принтері?

ü ü Яку кольорову модель краще використовувати?

ü ü Чи підходять кольори до кольору паперу, на який виконується друк?

ü ü Чи потрібного ефекту не легше досягти при використанні меншої кількості кольорів?

ü ü Друк кольорового растрового (точкового) рисунку займає досить багато часу, тому вирішуйте чи він дійсно потрібний?

Кольорові ілюстрації складаються, як мінімум, із чотирьох кольорів, які друкуються один поверх іншого. Для підготовки до кольорового друку усі кольори в документі слід розбити на основні кольори. Для кожного із чотирьох кольорів буде створений кольоровий шар.

 

 

. Засоби створення і обробки векторних зображень

Програма Corel DRAW сьогодні є лідером серед програм Windows, які мають призначення створювати комп’ютерну графіку і різного виду ілюстрації. Додатки, які входять в пакет Corel DRAW, допомагають створювати сучасні комп’ютерні зображення, а саме:

3 3 повноколірні ілюстрації;

3 3 складні креслення;

3 3 логотипи та емблеми;

3 3 графічні зображення для World Wide Web;

3 3 фантастичні заголовки;

3 3 фотографічно реалістичні зображення;

3 3 сюрреалістичні зображення;

3 3 послідовність мультиплікаційних кадрів;

3 3 бібліотеки ілюстрацій;

3 3 високоякісні рисунки на основі оригіналів з низьким розрішенням.

В арсеналі Corel DRAW є безліч інструментів для виконання різних завдань, як у традиційному операційному середовищі, так і в World Wide Web. За їх допомогою можна намалювати ілюстрацію „з нуля”, удосконалити бібліотечний рисунок, відрегулювати відскановану фотографію і зберегти готову ілюстрацію різними способами.

Ідея програми Corel DRAW – криві. В її основу покладена можливість створювати криві, що є повною протилежністю програмам, які працюють з растровими зображеннями.

Програма сприймає функціональні характеристики фігур об’єктів, а не просто інтерпретує їх як набір окремих крапок. У результаті векторний рисунок досить компактний.

Corel DRAW- це ще й програма, яка має спеціальні ефекти. Так, інструмент Blend (інтерактивне перетікання) перетворює один об’єкт в інший, а інструмент Trim (обрізка) дозволить створити складні форми. Інструмент Extrude (інтерактивне видавлювання) формує ефект глибини, Radial Fill (градієнтна заливка) плавно змінює колір заливки, а інструмент Rotate Weld (злиття), Group (згрупувати), Combine (зібрати), Power Clip та інші допоможуть удосконалити рисунок.

Простий інтерфейс – основа успіху Corel DRAW. Навіть користувач, який вперше працює в програмі, зуміє виконати певні вправи.

Багато з елементів інтерфейсу Corel DRAW запозичені безпосередньо із Windows. Подібно до інших програм Windows, модулі Corel DRAW включають наступні компоненти.

3 3 Стрічка заголовку із назвою додатку та імені відкритого файлу, а також кнопка згортання, розгортання і закриття вікна.

3 3 Стрічка меню, яка надає доступ до більшості функцій і команд програми.

3 3 Ряд піктограм, які надають доступ до команд, які найчастіше використовуються.

3 3 Полоси прокрутки для переміщення в інші частини рисунка, а також піктограми і прапорці для переходу на інші сторінки.

3 3 Піктограма повітряної кулі – емблема Corel DRAW, яка розміщена в лівому верхньому кутку екрану, призначена для швидкої зміни розмірів і закриття вікна Corel DRAW або поточного вікна.

По замовчуванню, в нижній частині екрану відображається Status bar (стрічка стану), в якій розміщена інформація про виділені об’єкти: зліва – координати вказівника миші на екрані, а справа – заливка і абрис поточного об’єкту.

На правому краю екрану знаходиться Color palette (кольорова палітра). За її допомогою можна швидко змінити колір заливки або абрису вибраного об’єкту.

Помістити об’єкт у файл Corel DRAW можна шістьма способами: створити його самостійно, імпортувати частину ілюстрації, встановити об’єкт з іншої програми через буфер обміну, перенести мишкою зображення з другого додатку, вибрати об’єкт з бібліотеки символів Corel DRAW, імпортувати об’єкт за допомогою бібліотеки заготовок. Незалежно від джерела, усі об’єкти файлу Corel DRAW ведуть однаково. Усі вони підлягають дії законів Олтмана (Oltman) для Corel DRAW.

Закони Олтмана містять наступні обов’язкові для об’єктів правила.

3 3 Можливість відмітити об’єкт мишкою.

3 3 Вільне пересування по сторінці.

3 3 Можливість змінювати розмір, форму і кут повороту.

3 3 Наявність контуру з певними кольором і товщиною.

3 3 Замкнуті об’єкти мають свій малюнок, кольоровий відтінок або візерунок.

3 3 Можливість розбити об’єкт на частини.

Тільки один тип об’єктів виходить за рамки закону: растрові малюнки (bitmap), які імпортуються в Corel DRAW або перетворені із існуючих рисунків. Ці малюнки не можна залити кольором, обводити контуром або розбивати на окремі об’єкти, але їх можна масштабувати, змінювати форму і повертати. Усі інші (векторні) об’єкти підпорядковуються законам Corel DRAW.

Для створення простих об’єктів у програмі Corel DRAW (еліпсу, прямокутника) слід виконати таку операцію: клацнути – і – перетягнути (click – and - drag). Створення ліній і кривих Безьє вимагає трохи більших зусиль, ніж рисування еліпсів і прямокутників.

Функції простого і подвійного клацання мишкою у Corel DRAW наступні: одинарне клацання вибирає об’єкти на сторінці або кольори з екранної палітри, а подвійне – (два швидких послідовних натиски кнопки мишки) вибирає файли з різних діалогових вікон (Open – відкрити документ, Import – імпорт, Save – збереження і т.д.). Впізнати вибраний об’єкт у своєму файлі можна за різними графічними елементами, які з’являються вздовж його периметру, а саме:

· · Чорні квадрати ззовні об’єкта є маркерами (handles), їх можна використати для зміни розмірів об’єкта.

· · Маленькі пусті квадрати на границях об’єкта є вузлами (nodes), ними користуються для зміни форми об’єкта.

Перетягування мишкою – дуже зручна операція, яку можна використовувати в Corel DRAW.

· · Щоб пересунути вибраний об’єкт з кольоровою заливкою, клацніть мишкою де-небудь всередині об’єкта і, утримуючи кнопку мишки, перетягніть об’єкт на потрібне місце.

· · Щоб пересунути незаповнений об’єкт, клацніть точно на його контурі і тягніть його. Якщо об’єкт закритий яким-небудь іншим об’єктом, знайдіть всередині об’єкта невелику букву х, клацніть по ній і тягніть.

· · Для зміни горизонтальних або вертикальних розмірів об’єкта клацніть на одному з його маркерів і, утримуючи кнопку мишки, перетягніть маркер в інше місце.

· · Щоб повернути або схилити об’єкт, виділіть його, клацніть ще раз, а потім скористайтесь одним з маркерів повороту.

Лініями (lines) в Corel DRAW називаються всі об’єкти, створені з допомогою панелі Curve Flyout, а також зовнішні лінії (контури) замкнутої області.

Внутрішня область об’єкта (area) – область, обмежена замкнутою лінією.

Під заливкою (fill) розуміють все, що дозволяє візуально відрізнити внутрішню область об’єкта.

Узорні заливки (patterm) – заливки, які складаються з більш ніж одного кольору, наприклад, з декількох точкових рисунків.

Суперлінії - це особливий тип ліній, створення яких подібне до малювання з допомогою пера, для деяких можна встановити параметри контуру і заливки.

Найбільш простою формою заливки є однорідна заливка, колір для якої ви можете створити самі.

Для заповнення об’єктів використовують такі види заливок: градієнтну, векторну, двох і багатоколірний точковий узор, текстурну заливку і текстуру PostScript.

Узорні заливки можна створити з допомогою спеціального редактора або на основі об’єкта Corel DRAW-документа.

Для ліній контуру і звичайних ліній програма дозволяє вибрати колір, товщину і стиль лінії, а також перо. Незамкнуті лінії, крім цього, можна оснастити елементами стрілки – наконечником і оперенням. Є можливість змінити існуючі форми елементів стрілки і створити нові.

Параметри заливки і контуру виділеного об’єкта відображаються в правій частині строки стану. Якщо виділено декілька об’єктів з різними параметрами контуру і заливки, то інформація в рядку стану не відображається.

Програма надає можливість використати заливку текстових об’єктів.

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Концепція кольорової моделі | Походження грошей. Раціоналістична та еволюційна концепції походження грошей
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 477; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.055 сек.