Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Урок-зустріч




Ціль - "пожвавити" сучасну історію.

Запрошені: ті, хто побував у будь-якій критичній ситуації, вирішення якої базується на моральних засадах.

Варіанти проведення.

1. Гість сам, попередньо приготувавшись за спеціальним планом, розробленим разом із вчителем, розповідає про свої враження, потім - відповіді на питання учнів.

2. Учитель представляє гостя, розповідає про країну, у якій він побував, а потім учні задають йому питання.

 

УРОК-ГРА. Як зазначає Сікорський І.: „Значна частина ігор дитини розрахована на те, щоб освіжати й збуджувати в розумі процеси відтворення, щоб незгасно підтримувати іскри думки...”. „Треба прогнати з уроків бога сну Морфея й частіше запрошувати бога сміху Момуса” Амонашвілі Ш.А..

До ігрових форм уроку відносять рольові, імітаційні, ділові й інші ігри. У кожній з них учні виступають у різних ролях. Ігрові форми відрізняються тим, що процес навчання максимально наближений до практичної діяльності. Найчастіше їм доводиться грати свою роль у конфліктній ситуації, яка закладена в зміст гри. Рішення в багатьох іграх приймаються колективно, що розвиває мислення учнів, комунікативні здатності. У процесі гри виникає певний емоційний настрій, що активізує навчальний процес.

Навчальні ігри застосовуються для розвитку вмінь використовувати отримані знання на практиці. Це складна форма навчальної діяльності, що вимагає великої підготовки й чималих витрат часу.

 

Визначимо основні особливості навчальних ігор:

- моделювання певних видів практичної діяльності;

- моделювання умов, у яких протікає діяльність;

- наявність ролей, їхній розподіл між учасниками гри;

- розходження рольових цілей учасників гри;

- взаємодія учасників, що виконують ті або інші ролі;

- наявність загальної мети у всього ігрового колективу;

- групове або індивідуальне оцінювання діяльності учасників гри.

Процес гри дозволяє формувати якості активного учасника ігрового процесу, навчитися знаходити й приймати рішення; розвивати здібності, які можуть бути виявлені в інших умовах і ситуаціях; навчитися змагальності, неординарності поводження, умінню адаптуватися в умовах, що змінюються, заданою грою; навчитися вмінню спілкуватися, установленню контактів; одержувати задоволення від спілкування з партнерами, учитися створювати особливе емоційне середовище, привабливе для учнів.

Ігрові форми можуть застосовуватися й в основний, і в старшій школі, а також використовуватися при проведенні нетрадиційних уроків. Незважаючи на загальне визнання позитивного впливу ігор на розвиток пізнавальної активності й самостійності учнів, вони не знайшли ще досить глибокого й ґрунтовного рішення в методиках викладання предметів.

Аналіз психолого-педагогічної літератури по цьому питанню, спостереження за ігровими діями, що вводять у навчальний процес, а також осмислення накопиченого досвіду дозволяють виділити наступні види дидактичних ігор.

Гра-вправа. Проводяться як на уроці, так і в позаурочній навчальній роботі. Вони займають звичайно 10-15 хвилин і спрямовані на вдосконалювання пізнавальних здібностей учнів, є гарним засобом для розвитку пізнавальних інтересів, осмислення й закріплення навчального матеріалу, застосування його в нових ситуаціях. Це різноманітні вікторини, кросворди, ребуси, шаради, головоломки, пояснення прислів’їв і приказок, загадок.

Гра-подорож. Їх можна проводити як безпосередньо на уроці, так і в процесі позакласних занять. Вони служать, в основному, цілям поглиблення, осмислення й закріплення навчального матеріалу. Активізація учнів в іграх-подорожах виражається в усних оповіданнях, питаннях, відповідях, у їхніх особистих переживаннях і судженнях. Сюжетна (рольова) гра відрізняється від ігор-вправ і ігор-подорожей тим, що інсценуються умови уявлюваної ситуації, а учні грають певні ролі.

Гра-змагання може містити в собі всі вищезгадані види дидактичних ігор або їхні окремі елементи. Для проведення цього виду гри учні діляться на групи, команди, між якими йде змагання. Істотною особливістю гри-змагання є наявність у ній боротьби й співробітництва. Елементи змагання займають провідне місце в основних ігрових діях, а співробітництво, як правило, визначається конкретними обставинами й завданнями. Гра-змагання дозволяє вчителеві залежно від змісту матеріалу вводити в гру не просто цікавий матеріал, але досить складні питання навчальної програми. У цьому її основна педагогічна цінність і перевага перед іншими видами дидактичних ігор.

У реальній практиці навчання всі види ігор можуть виступати і як самостійні, і взаємно доповнювати один одного. Використання кожного виду ігор і їхніх різноманітних сполучень визначається особливостями навчального матеріалу, віком учнів і інших педагогічних факторів.

Вимоги до проведення дидактичних ігор:

- гра - форма діяльності учнів, у якій усвідомлюється навколишній світ, що відкриває простір для особистої активності й творчості;

- гра повинна бути побудована на інтересі;

- обов'язковий елемент змагальності між учасниками гри.

Етапи гри включають:

1. Попередню підготовку: клас розбивається на команди, приблизно рівні по здібностях, учням даються домашні завдання по командах.

2. Гра.

3. Висновок по уроку: висновки про роботу учасників гри й оцінювання.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 368; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.