Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Види розповсюдження моди

План

Модерн

Модерн
-від франц. moderne-новітній, сучасний

Період існування: Виникає в 90-ті роки 19 ст. Основні принципи сформулював Ван де Вельде__________ ____________________________________________________ Виробництво речі, яка була б одночасно і технічною і естетичною. Використовували механізовану працю не для імітації традиційних кустарних стилів
Інтер’єр
Асиметричні форми
Джерела стилю
фігурно-орнаментальні мотиви кріто-мікенської культури; японська тонка графіка, архітектура
Історичне значення: покінчив з еклектизмом, розчистив шлях для сучасної архітектури та мистецтва побутової речі
  лінії (напрями) в розробці меблівстилю «модерн»
конструктивна-ясність, прямолінійність форм
декоративна-капризні форми
Архітектура
Прагнення до раціональних конструкцій. Використовували залізобетон, облицювальну кераміку.


6.

Задача
Створення єдиного предметного середовища
Генеза сучасного стилю

  напрями
конструктивізм
формалізм
з 1910 р.

Напрями Формалізму
1. Імпресіонізм________________________________________________________________________________________________________________- 2. Експресіонізм______________________________________________________________________________________________________________ 3. Кубізм_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  
констру-ктивізм
в його основі-естетика доцільності (раціональність форми без декоративної романтики модерну

Художні напрями: абстракціонізм, сюрреалізм, поп-арт, футуризм, гіперреалізм


Архітекту-ра
просторова структура, що утворена взаємно пересічними площинами. Надмірне теоретизування. Кубоконструктивізм. Німеччина-проекти хмарочосів (Міс ван дер Рое)
1919-1939 рр.

Архітектура
Америка-хмарочоси. Франція-гуманістичні принципи житла (ле Корбюз’є)/ Р.Нейтр-вільне планування житла, розсувні стіни Німеччина-прості, раціональні форми
1945-1960 рр.

Меблі
Формалізм (овальні) форми з техніки. Але раціональний внутрішній простір. Нові типи трансформованих меблів


Напрями: класичний, кантрі, етностиль, рустикальний, хай-тек   Тенденції: принципи доцільності, інформативності середовища, максимальної практичності в предметах.   Задача: відмежуватися від абстрактного формоутворення та догматичного модернізму використовувати прості, чисті форми, відповідні до вимог сучасності
Сучасність

Питання для самоконтролю

1. Поясніть поняття "стиль". «еклектизм»

2. Проаналізуйте особливості античного стилю, бароко, модерну.

3. Проаналізуйте особливості рококо.

4. Які фактори впливають на зміну стилю?


Лекція 4. Розвиток моди

 

1. Мода та фактори її змін.

2. Взаємозв'язок моди із стилем. Стильові переваги індивідів.

3. Значення моди у формуванні іміджу.

4. Циклічність моди та її прогнозування.

Міні-лексикон:

Мода, імідж, циклічність моди.

 

1.Мода та фактори її зміни

Основа моди - це
Поява (створення) чогось нового (чи то нова річ (виріб), або манера, образ).
Мода
(від франц. mode, від лат. modus – міра, образ, спосіб) в широкому розумінні слова -цеіснуюче в певний період і загальновизнане на даному етапі ставлення до зовнішніх форм культури, яке виникає під впливом великої кількості соціальних факторів (економічних, соціально-психологічних, культурологічних, естетичних тощо) і періодично виникає та повторюється, а саме до стилю життя, звичаїв, традицій,одягу тощо.  

 

 


Конкретно-історичний характер
Універсальність
Особливості моди

 

 


Виконує
Прояв- ляється
Є
Проходить
Виникає
Виступає
Забезпечує
Виховуючи і формуючи
Мода в суспільстві
Функції оцінки нової речі, її визнання або не визнання
У всіх сферах суспільного життя і найперше - це у перетворювальному світі творчості людини
Соціально-психологічним і естетичним феноменом
Із особливостей психології людини і її естетичних відношень до дійсності
Зі звичаїв потреби у новизні вражень предметного або духовного середовища
Як джерело і результат інноваційних процесів у суспільстві
Одним із способів розповсюдження прогресивних досягнень суспільства, прискорюючи ознайомлення з новими речами і явищами
Пошуковий, експериментальний початок в суспільному розвитку
Можливість розриву з найближчим минулим і підготовку до найближчого майбутнього
Спільність естетичного смаку
Сприяє певною мірою єдності, однаковості та забезпечує упорядкований розвиток


Характерні фактори соціальної сутності моди

Види концеп-ції моди Час існування концепції моди Соціальна сутність моди Спосіб створення «модних об'єктів» Класи (об'єкти) суспіль-ства моди
Насліду-вання До початку XX ст. Насліду-вання вищому класу Наслідування вищому класу Еліта
Демон-страти-вне викорис­тання До середини XX ст. Демон-стративне викорис­тання «Модний об'єкт» створюється не врахо­вуючи індивідуаль­ність Середній клас
Онов-лення соціаль-но-культур-них норм До кінця XX ст. Соціально-культурне оновлення «Модний об'єкт» створюється групами лідерів моди Модель-єри, зірки естради тощо
Індустрія моди Кінець XX ст. Стимуляція суспільства «Модний об'єкт» створюється віртуально Представ­ники телеба­чення, подіуму. Фото в журналах

Модний об’єкт:

 

 


Становлення
Панування
Згасання
 
 
 
 
 


б -__________________ ________________________________________
а -__________________ ________________________________________
г -__________________ ________________________________________
в -__________________ ________________________________________

 

Групи споживачів моди (залежно від сприйняття «модних об’єктів»):

 

.Новатори___________________________________________ ___________________________________________________ Лідери _____________________________________________ ___________________________________________________ Рання більшість______________________________________ ___________________________________________________ Пізня більшість______________________________________ ___________________________________________________ Традиціоналісти_____________________________________ ___________________________________________________


І - 1 етап - ____________________ 2 етап -
ІІІ -
ІІ - 1 етап - ____________________ 2 етап -
Фази руху моди

 

Психологічні аспекти вибору модного об’єкта:

-сенс ситуації вибору;

-соціально демографічний фактор;

-фактор престижу.

 

2. Взаємозв'язок моди із стилем. Стильові переваги індивідів.

Категорія форми


Стиль

 

Слово «стиль» у побуті – метафора.

Стиль одягу    
відображення стилю життя
втілення психологічної характеристики людини
Взаємозв’язок індивідуального стилю з модою:
 
Стиль:   - класичні - кантрі - хіпі - гаучо - екостиль - графіті - - -
Мода    

 

 


 

Стильові переваги індивідів

Романтичний стиль____________________________________ «Авангардний стиль____________________________________ Від кутюр»___________________________________________ Класичний стиль_______________________________________ Спортивний стиль______________________________________ Гламурний стиль_______________________________________  


Естетичні відчуття – продукт культурного розвитку людини.

Ступінь розвинутості естетичного смаку

впливає на споживчу поведінку

споживач з високорозвинутим естетичним смаком орієнтується на
споживач із середньорозвинутим естетичним смаком орієнтується на
 

 

 


3.Значення моди у формуванні іміджу

Імідж – від англ. «image» - відображення (у дзеркалі)

 
 
 
 
 
 
 
Складові іміджу

 

Фактори створення іміджу

Костюм візитна карточка
Баланс кольору, ліній, фактури, стилю

 

 


4.Циклічність моди та її прогнозування

 

визначає кругообіг, що існує впродовж деякого часу
Цикл – (від грецьк. «кіклос» - коло)

 

 

Модний цикл І

(характеризується коливанням стильових параметрів)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Модний цикл ІІ –

(__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________)

Методологічні моделі прогнозування моди:

1.Моделі, які будуються на функціонуванні модного циклу І

 

Моделі, які базуються на аналізі журналів мод - негативний бік: висока ймовірність суб’єктивної інтерпретації тривалості реального життя модних об’єктів
Біонічна модель функціонування моди      

 

2.Моделі, які базуються на функціонуванні модного циклу ІІ

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

3.Інтуїтивне прогнозування на основі репрезентативності

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Питання для самоконтролю

1. Поясніть поняття "мода".

2. Проаналізуйте поняття "імідж", "модний об’єкт"

3. Охарактеризуйте взаємозв’язок моди і стилю.

4. Назвіть методологічні моделі прогнозування моди.

5. У чому полягають аспекти прогнозування моди?

6. Які види модних циклів Ви знаєте?

7. Назвіть стадії життя модного об’єкта.


Список рекомендованої літератури

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Класицизм | Межа виробничих можливостей
Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 588; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.06 сек.