Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Розвиток рекламних жанрів та динаміка розвитку рекламних технологій в Україні протягом ХІХ – на поч. ХХ ст




У 1897 році в Санкт-Петербурзі була проведена перша російська виставка афіш та плакатів. На ній було зібрано понад 700 листів з різних країн. Найбільш видатними російськими художниками, які малювали плакати, у той час вважалися В. А. Андрєєв, І. Порфирій, С. С. Соломко та І. С. Галкін. Вітринна реклама в Росії так само, як і друкована, активно розвивалася. Вітрина використовувалася для показу якомога більшої кількості товару. Чим більше товарів виставлялося, тим «багатшою» вважалася вітрина. Вечорами вітрини підсвічувались електрикою або гасовими лампами. Іноді відразу тим і іншим, тому що взимку скла могли застигнути, а гасові лампи відігрівали їх.

За цей час з’явилися деякі традиції в вивісочному ремеслі. Так, у магазинів, що продають окуляри, над входом висіло гігантське пенсне із синіми стеклами в залізній оправі. Годинні магазини часто розміщали замість вивіски величезні кишенькові годинники з жерсті або дерева, на їх циферблаті значилося прізвище власника магазина. Капелюшні магазини виставляли плоскі бляшані циліндри або казанки. Емблемою майстерень хімічного чищення була вирізана з дерева рукавичка зі складеними пальцями. Над рукавичними магазинами вішали майже таку ж, але плоску. Над взуттєвими магазинами часто вішали позолочені черевики та чоботи. Над булочній обов'язково висів крендель, вирізаний з дерева і позолочений. Іноді над кренделем зміцнювалася зубчаста корона. Ковбасні теж мали свою емблему – це окіст з позолоченою шкуркою й з розмальованим зрізом. Свої особливі емблеми мали ремісники, що розташовувалися на околицях міст. Емблемою у шевців був високий чобіт з жерсті, пофарбований у чорний колір, а у кравців ножиці. Над перукарнями часто вішали мідний таз, що не вживався при голінні, але зберіг своє символічне значення.

Дореволюційна міська вулиця вражала достатком вивісок. Їх вішали над магазинами, між поверхами будинків, на балконах, між дверима і навіть на брандмауерах (глухих стінах будинків). Багато вивісок робилися в одному стилі, особливо, якщо вони рекламували схожі товари. Люди, що мають кілька магазинів, замовляли однакові вивіски для всіх. Іноді навіть фасад обробляли в стилі вивіски. У всьому світі відомо творчість Ніко Піросманашвілі, якого називали грузинським Джотто. Відображення національних традицій і тим, характерні типажі, добрий гумор роблять його вивіски такими ж неповторними і значними творами мистецтва, як ікони і старі фрески. Однак частіше все ж зустрічалися текстові вивіски, оскільки мальовничі вивіски коштували дорожче і в різні періоди історії заборонялися. Зазвичай вивіски писалися маслом на покрівельному залізі, набитому на підрамник. Рідше зустрічалися вивіски, написані на склі. Вони розміщувалися між вітринами та дверима. Іноді зустрічалися фасадні скляні вивіски. Реклама розміщувалася скрізь, де це було можливо.

Рекламні тексти в Росії тих років також були «лобовими» і прямолінійними: «Найдешевша сила!» (фабрика «всіляких двигунів»), «Попереду всіх печиво!», «Прокат карет та автомобілів!»,

Загальні висновки 1. Еволюція образотворчої реклами в Росії XIX століття йшла шляхом поступового витіснення фольклорних та ремісницьких форм та затвердження професійного виготовлення лубків, вивісок і афіш. 2. Еволюція торгово-фабричної марки і фірмового знака в Росії відповідає основним етапам, які характерні для подобних західноєвропейських позначень. Завершальне законодавче оформлення цього процесу відноситься до кінця XIX століття. 3. До останньої третини XIX століття в Росії отримують широке розповсюдження малі форми реклами: етикетки, листівки, вкладиші, програмки, візитки, що нерідко представляли собою художні мініатюри і вміло підтримували престиж відповідної фірми. До кінця XIX століття слідування фірмовому стилю відрізняло процвітаючі торговельні будинки і виробничі підприємства. 4. Плакатна реклама входить у вживання з кінця 80-х років XIX століття. Вона розшаровується і по предмету рекламування і по стильовому рішенню на три основні різновиди: торгово-промисловий плакат, соціально-політичний і присвячений популяризації таких духовних цінностей, як театр, кіно, виставка, книга. 5. До плакатної творчості долучаються на рубежі століть художники «Світу мистецтва», а в першому десятилітті XX століття представники неоросійського і неопримітивістського художніх течій, що створюють ефектні зразки рекламного плаката. 6. Впровадження в життя кіномистецтва, що його супроводжував кіноплакат, в останні роки перед Першою світовою війною вивело на широку арену зразки фотореклами масової орієнтації. 7. Синтезатором всіх діючих форм реклами були промислові виставки, що регулярно відбувалися Росії XIX століття. Об’єднання різноманітних творчих зусиль у межах виставкового простору за обмежений проміжок часу створювало сприятливі умови для взаємозбагачення концептуальних пошуків, обміну досвідом, опробування нових ідей і прийомів в різних областях діяльності, в тому числі і в сфері реклами.

 

Запитання для самоконтролю

– У чому особливості психологічного впливу друкованої реклами?

– Як проявлявся розвиток рекламного професіоналізму в російській образотворчій комунікації?

– У чому головні особливості конструювання фабричних марок і торгових знаків у Російській імперії?

– Де найбільш широко застосовувалася фотореклама на початку ХХ ст. в Російській імперії?

– Яка роль промислових і сільськогосподарських виставок як способів рекламування в Російській імперії?




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-06; Просмотров: 770; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.