Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема: рухливі ігри для дітей старшого шкільного віку




Практичне заняття 6

Опис гри.

Побудова граючих та ж що і в грі «Рухома мета», тільки в середину кола йдуть ті гравці, які водять. Один з них захищає іншого від попадання в нього м'ячем. Захищати можна: руками, ногами, всім корпусом.

Правила гри. Якщо гравцю все ж таки не вдасться захистити і в того, хто водить потраплять м'ячем, то вони обидва міняються з тим, хто потрапив в того, який водить, і з тим, кого він вибере собі в захисники.

Примітка. Потім гра починається спочатку.

Завдання: Ознайомлення студентів з рухливими іграми для дітей старшого шкільного віку, ігри з елементами загально розвиваючих вправ та з елементами спортивних ігор (баскетбол, волейбол). Ознайомлення з методикою їх проведення.

На практичному занятті студенти приймають безпосередню участь в іграх: «М'яч в центр»; «М'яч середньому»; «Естафета з веденням м'яча і кидком в корзину»; «Боротьба за м'яч»; «М'яч капітану»; «Пасування волейболістів».

Знати: зміст рухливих ігор з елементами загально розвиваючих вправ та з елементами спортивних ігор (баскетбол, волейбол).

«М'яч в центр» («М'яч середньому»)

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: волейбольні м'ячі

Підготовка до гри. Гравці діляться на 2 рівні команди, і кожна з них шикується по кругу на відстані витягнутих рук або по ширше. Таким чином, виходить два кола. Гравці в обох колах розраховуються по порядку номерів. Перші номери встають в середину своїх кіл з м'ячем в руках. Добре відзначити місця знаходження гравців колами на відстані 1-1,5 м один від одного.

Опис гри. За сигналом керівника центральні гравці, які знаходяться в колах, передають м'яч другим номерам, одержують його від них назад, передають третім, також одержують назад і т.д. Коли центральний гравець отримає м'яч від останнього (по нумерації) гравця, він передає його другому гравцю і міняється з ним місцем. Другий гравець стає в середину кола і так само починає гру: передає м'яч третьому, одержує від нього, передає четвертому і т. д., поки не дійде до останнього гравця, яким буде гравець під номером один. Потім він віддає м'яч третьому гравцю і міняється з ним місцем. Третій гравець також передає м'яч по черзі всім гравцям і т.д.

Гра закінчується, коли всі побувають в ролі центрового. Перемагає команда, що закінчила першою передачу м'яча.

Правила гри. 1. Передавати м'яч можна будь-яким встановленим способом: однією або двома руками, знизу, від грудей, через голову, з ударом м'яча об землю, волейбольним пасом, ногою по землі. 2.М'яч передається всім гравцям у певній послідовності. 3. Той, хто упустить м'яч або не піймає його, повинен сам його підняти і продовжувати гру. 4. Черговий центровий гравець може починати передачу м'яча, як тільки піймає його від попереднього центрового.

«Естафета з веденням м'яча і кидком в корзину»

Місце проведення: баскетбольний майданчик.

Інвентар: баскетбольні м'ячі, булави.

Підготовка до гри. Гра проводиться на баскетбольному майданчику. Гравці діляться на дві рівні команди і шикуються одна проти іншої у бічних ліній в правому кутку. Стартовою межею служить лицьова лінія. Гравці, що стоять попереду, встають у стартової межі і одержують по м'ячу. Інші стоять збоку від них за бічною лінією.

ООООООО-

 

 

Опис гри. По команді керівника «Увага, марш!» перші гравці біжать вперед, ударяючи м'яч об підлогу, добігають до щитів, що стоять на протилежній стороні, ударяють м'ячем об щит або закидають м'яч в корзину (за домовленістю), повертаються назад, ведучи м'яч також ударами об підлогу до середини майданчика, звідки передають м'яч наступному гравцю. Наступні гравці в командах переходять на стартову межу (у лицьової лінії) і, піймавши м'яч, виконують те ж завдання. Гра продовжується до тих пір, поки всі гравці не виконають встановленого завдання.

Виграє команда, що швидше закінчила гру та допустила менше помилок або не має їх зовсім. Якщо команда закінчила гру пізніше, але допустила значно менше помилок, то вона вважається переможницею.

Правила гри. 1. Першим гравцям не дозволяється вибігати із стартової межі до сигналу, а подальшим – до ловлі м'яча від попереднього. 2. З м'ячем бігти не можна, його слід вести, ударяючи об підлогу. 3. Якщо за домовленістю треба потрапити м'ячем в корзину, то гравець не має права бігти до тих пір, поки не виконає це завдання; може бути, що йому доведеться зробити декілька кидків. 4. Повертаючись назад, гравець може передати м'яч гравцю своєї команди тільки зі встановленого місця. 5. Штрафні бали за допущені помилки підраховуються в кінці гри.

Примітка. Завдання в естафеті з елементами баскетболу можуть бути різноманітними: 1) на шляху ставляться булави; гравець повинен ударами об підлогу обвести м'яч навкруги них, а потім кинути в корзину або щит; 2) гравець, який добіг до щита, може спробувати один раз кинути м'яч в корзину; попадання зараховується як очко; в цьому випадку виграє команда, що заробила більше очок; 3) пари з кожної команди, передаючи м'яч на ходу один одному, добігають до щита, потрапляють один раз в корзину і повертаються назад, також передаючи м'яч один одному. В даному випадку зараховується і попадання, і правильність передач без пробіжок. Можливі і інші завдання.

«Боротьба за м'яч»

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: кольорові пов'язки або жилети, волейбольний м'яч.

Підготовка до гри. В грі беруть участь дві рівні команди. Гравці однієї з команд надягають кольорові пов'язки або жилети. Майданчик для гри обмежується.

Капітани команд йдуть на середину майданчика. Вся решта гравців, розміщуючись по майданчику, встає парами: один гравець з однієї команди, інший - з іншої.

Опис гри. Керівник підкидає м'яч між капітанами, які прагнуть піймати його або відбити кому-небудь з своїх гравців. Заволодівши м'ячем, гравець прагне передати його кому-небудь з гравців своєї команди. Гравці іншої команди відбивають, перехоплюють м'яч у супротивників і передають своїм гравцям. Задача граючих – зробити 10 передач підряд між своїми гравцями. Команда, якій це вдасться, виграє очко, і гра починається спочатку з середини майданчика. Якщо м'яч перехоплюється суперниками, рахунок передач починається знову.

Гра проходить 10–15 хв. Виграє команда, що набрала більше очок.

Правила гри. 1. Виривати м'яч не можна, можна тільки вибивати його і перехоплювати. 2. Якщо м'яч вилетить за межі майданчика, то команда супротивників вкидає його з того місця, де він перелетів межу. 3. Якщо за м'яч схопляться одночасно два гравці, то суддя зупиняє гру свистком і розігрує між ними спірний м'яч. 4.М'яч можна вести тільки ударяючи об підлогу. Якщо гравець пробіг з м'ячем більше двох кроків, суддя зупиняє гру, і м'яч вкидає гравець іншої команди з межі майданчика напроти того місця, де допущена помилка. 5. Якщо під час передач м'яч перехоплений супротивником, рахунок передач анулюється і починається спочатку. 6. Якщо під час передач супротивник припустив грубість (вирвав м'яч, умисно штовхнув), суддя зупиняє гру і віддає м'яч команді, гравець якої передавав м'яч.

«М'яч капітану»

Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар: кольорові пов'язки, баскетбольний м'яч.

Підготовка до гри. В залі (на майданчику розміром не менше 6X12 м) обкреслюються два протилежні кути і проводяться паралельно лінії, створюючи коридори біля кожного кута – нейтральні зони. Посередині майданчика креслять коло для початку гри.

 
 

 


Рис. №3

 

 

Гравці діляться на дві рівні команди; в кожній вибирають капітана і водячого. Одна команда від іншої відрізняється пов'язками. Ловці команд встають в кутках залу. Гравці з різних команд розміщуються парами по всьому майданчику довільно. У центральному колі знаходяться капітани, кожний особою у бік свого ловця.

Опис гри. Керівник, вийшовши на середину майданчика, кидає м'яч вгору між капітанами. Кожний з них прагне відбити м'яч своїм гравцям. Заволодівши м'ячем, гравці кожної команди прагнуть шляхом передач підвести м'яч якомога ближче до свого гравця і кинути його так, щоб він піймав його на льоту. Супротивники прагнуть перехопити м'яч і, у свою чергу, підвести його і кинути своєму ловцю. Гравці заважають ловцю піймати м'яч. При цьому в нейтральну зону не мають права заходити ні граючі, ні ловець.

Гравці кожної команди діляться на захисників і нападаючих. Ті і інші пересуваються по всьому полю, але захисники прагнуть бути ближче до свого ловця, а нападаючі – ближче до ловця супротивників.

Коли ловець з однієї команди піймає м'яч на льоту, гра починається знову з центру майданчика, а за ловлю м'яча ловцем команда одержує очко.

Перша половина гри триває 10-15хв, після чого команди обміняються сторонами майданчика і грають другу половину гри. Виграє команда, що отримала більше очок.

Правила гри. 1. Бігати з м'ячем не дозволяється. Гравець з м'ячем може зробити не більше 2 кроків, а на 3-му передати м'яч. В іншому випадку супротивники викидають м'яч збоку, напроти того місця, де допущена помилка. 2.М'яч вважається спійманим, якщо ловець піймав його в повітрі або після відскоку від супротивника. М'яч, спійманий після відскоку від землі або стіни, не зараховується. 3.М'яч, що вилетів за межу майданчика, вкидає гравець команди супротивника з місця, де м'яч пролетів межу. 4. Якщо захисник або нападаючий зайдуть в нейтральну зону, м'яч вкидається супротивником збоку. 5. Якщо ловець при ловлі м'яча вискочить в нейтральну зону, ловля не зараховується. 6. Після того, як ловець піймає м'яч, гру починають з середини або супротивник вкидає м'яч з лицьової сторони біля кута майданчика (за домовленістю). 7. Не можна штовхати один одного і виривати м'яч. За порушення цього правила дається штрафний кидок: потерпілий гравець стає в 5–6м від свого ловця і кидає йому м'яч, який може відбивати тільки один із захисників команди супротивника (всі інші знаходяться за штрафною лінією). Штрафна лінія креслиться в 5–6м від межі кута, в якому знаходиться ловець. 8. Якщо 2 гравці одночасно схоплять м'яч, дається спірний кидок (див. опис гри «Боротьба за м'яч»).

«Пасування волейболістів»

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: волейбольні м'ячі.

Підготовка до гри. Гравці встають в коло на відстані витягнутих рук. Гравець, який водить, бере волейбольний м'яч і входить з ним в середину кола. Якщо граючих багато і дозволяє приміщення, то вони утворюють два кола і в кожному грають самостійно.

Опис гри. Гравець, який водить, підкинувши м'яч, відбиває його будь-якому гравцю. Той передає його кистями (як у волейболі) кому-небудь з граючих або гравцю, який водить, який, у свою чергу, таким же способом передає м'яч іншому гравцю.

Мета гри – не дати м'ячу торкнутися землі, якомога довше протримати його в повітрі. Як тільки м'яч торкнеться землі, на місце ведучого йде гравець, через якого м'яч впав на землю. Той, хто водив, встає на його місце. На місце ведучого йде також гравець, який торкнувся м'яча 2-3 рази підряд. Гра продовжується встановлений час. Кращими вважаються гравці, які жодного разу не були такими, якими водили.

В цій грі можна підраховувати, скільки разів вдалося граючим відбити м'яч в повітрі, не давши йому торкнутися землі. Можна провести змагання між граючими, розділивши їх на 2 групи. Перемагає та група, яка довше протримає м'яч в повітрі. Починають гру 3 рази (якщо грають в 2 командах) і грають до помилки в якій-небудь команді. Можна встановити для гри час і вважати переможницею команду, в якій буде менше падінь м'яча або інших порушень правил.

Якщо гравців мало, вводиться іноді таке правило: гравець, який зробив помилку, виходить з гри. Переможцем вважається останній гравець, який залишився.

Правила гри. 1. Не можна відбивати над собою м'яч більше одного разу. Гравець, який допустив помилку йде водити; якщо рахують бали за кожну передачу м'яча, то рахунок починається спочатку. 2. Коли м'яч вилетів з кола, він може бути «врятований», якщо хто-небудь з граючих встигне підбігти до нього і відбити його в коло, не давши впасти на землю. 3.М'яч дозволяється відбивати кистю, головою та плечем.

При проведенні варіанту з вибуванням краще грати без того, який водить.

«Передав-сідай»

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: волейбольні м'ячі.

Підготовка до гри. Гравці діляться на 2рівні команди і шикуються в колони поодинці, паралельно одна інший. Кожна команда вибирає капітана, який встає напроти своєї команди на відстані 5-8 кроків. У капітанів в руках по м'ячу.

Опис гри. По сигналу керівника капітан передає м'яч (двома руками від грудей або іншим встановленим способом) першому гравцю колони, який ловить його, повертає назад капітану і зразу ж приймає упор сівши. Потім капітан обмінюється передачами з 2-м, 3-м і рештою гравців команди. Кожний гравець, що зробив у відповідь передачу приймає упор сівши.

 

 

Коли останній в колоні гравець віддає м'яч капітану, той піднімає його вгору, і вся команда швидко встає.

Перемагає команда, що закінчила передачі м'яча першою і що не порушила правил.

Правила гри. Ніхто не повинен пропускати своєї черги. Гравець, який не піймав м'яч, зобов'язаний збігати за ним, повернутися на своє місце і продовжувати передачі.

Гра ускладнюється, якщо останній в колоні гравець, отримавши від капітана м'яч, біжить (ведучи м'яч) на місце капітана, а той встає на початок колони. Після цього гравець, який стоїть перед колоною, знову обмінюється передачами з рештою гравців. Таким чином, в ході гри кожний побуває в ролі капітана.

Гра закінчується, коли гравець, який починав гру знову, виявиться попереду.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 6508; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.023 сек.