КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Business success stories of all time
MONEY AND THE BANKING SYSTEM FINANCING THE BUSINESS PROMOTION ADVERTISING PRICING MARKETING RESEARCHING THE MARKET DOING BUSINESS Unit I Reading and Translation Practice...........................................r.......24 TYPES OF BUSINESSES......... '.......................................................................................24 Unit2. Listening.....................................................................................................31 FINDING OUT ABOUT COMPANY PROFILE................................................................31 Units. Reading Comprehension.................................................................33 „CORPORATE COMBINATIONS IN THE USA................................................................33 Unit 4. Discussion.................................................................................................40 Chapter THREE Unit l Reading and Translation Practice...................................................43 MARKET STRUCTURE..................................................................................................49 Unit2. Listening...................................................................................................49 BREAKING INTO NEW MARKETS...............................................................................49 Unit3. Reading Comprehension..................................................................52 COMPETITION AND MARKET CONDITIONS...............................................................52 Unit 4. Discussion.................................................................................................59 Chapter FOUR Unit I Reading and Translation Practice..................................................62 ESSENTIALS OF MARKETING....................;.................................................................62 Unit 2. Listening....................................................................................................69 MARKETING MIX IN ACTION:...................................................................................69 Unit3. Reading Comprehension...................................................................71 MARKETING MANAGEMENT STRATEGIES...................................................................71 Unit 4. Discussion.................................................................................................77 Chapter FIVE Unit]. Reading and Translation Practice..................................................80 PRICING POLICY.........................................................................................................80 Unit 2. Listening....................................................................................................87 PRICING STRATEGY AND COSTING............................................................................87 Unit3. Reading Comprehension..................................................................92
DEMAND, SUPPLY AND MARKET EQUILIBRIUM.......................................................92 Unit 4. Discussion.................................................................................................98 Chapter SIX Unit i Reading and Translation Practice................................................102 GOALS OF ADVERTISING..........................................................................................102 Unit 2. Listening...................................................................................................109 RUNNING AN ADVERTISING CAMPAIGN.................................................................109 Unit3. Reading Comprehension..................................................................112 ADVERTISING MEDIA.................................................................................................112 Unit 4. Discussion................................................................................................119 Chapter SEVEN Unit i Reading and Translation Practice.................................................123 SALES PROMOTION...........................................................................'........................123 Unit2. Listening...................................................................................................130 DISCUSSING A PROMOTIONAL CAMPAIGN.............................................................130 Unit3. Reading Comprehension.................................................................133 DISTRIBUTION AND SALES..........................................................................................133 Unit 4. Discussion..............................................................................................140 PERSONAL SELLING...................................................................................................140 Chapter EIGHT Unit l Reading and Translation Practice.................................................144 THE FINANCIAL OBJECTIVES OF THE BUSINESS......................................................144 Unit 2. Listening...................................................................................................151 PLANNING A NEW BUSINESS.:..................,..............................................'.................151 Unit3. Reading Comprehension................................................................154 THE FINANCIAL CONTROL OF THE BUSINESS...............................;..........................154 Unit 4. Discussion...............................................................................................161 Chapter NINE Unit 1. Reading and Translation Practice..............,...................................167 THE FUNCTIONS OF MONEY....................................................................................167 Unit2. Listening..................................................................................................175 THE HISTORY OF AMERICAN MONEY AND BANKING...........................................175 Unit3. Reading Comprehension..............................................................180 TYPES OF FINANCIAL OPERATIONS......................,..................................................180 Unit 4. Discussion.......................................................:.......................................188
Chapter TEN Unit 1. Reading and Translation Practice.................................................194 BILL GATES AND MICROSOFT CORPORATION........................................................194 Unit2. Listening...................................................................................................201 MARY KAY ASH AND WALT DISNEY......................................................................201 Unit3. Reading Comprehension................................................................205 JOHN D. ROCKEFELLER AND HENRY FORD...........................................................206 Unit 4. Discussion..............................................................................................214 Keys to Exercises............................................................................................ 219 Glossary............................................................................................................... 270 Список использованной литературы.........................................312
Предисловие Данное пособие составлено в соответствии с требованиями Государственного образовательного стандарта Российской Федерации по специальности «Английский язык — профессиональный» для студентов экономических специальностей. Оно нацелено на развитие языковых навыков и коммуникативных умений студентов, таких, как говорение, аудирование, чтение и перевод. Пособие рассчитано на 280 часов аудиторной работы. Оно состоит из 10 глав, построенных по единому принципу. Каждая глава включает 4. раздела, содержащих материалы и систему упражнений, нацеленную на решение определенных задач. Раздел 1 (Reading and Translation Practice) ставит своей целью развитие навыков чтения и двустороннего перевода путем расширения активного и пассивного словаря и развития навыков грамматических трансформаций. В нем представлены тексты газетно-публицистического и специального характера по экономической тематике. Раздел содержит список слов и сочетаний тематического характера, подлежащих активному усвоению (Essential Vocabulary), и систему упражнений рецептивно-репродуктивного характера, в том числе подстановочные и трансформационные. Раздел 2 (Listening) нацелен на развитие умений и навыков аудирования, а именно: умение выделять общий объект высказываний в диалогическом общении, определять точку зрения каждого из собеседников, определять последовательность аргументов каждого из собеседников, восстанавливать пропущенное звено диалога, а также определять коммуникативное намерение каждого из собеседников. В раздел включены два диалога и упражнения, обеспечивающие контроль понимания аудиоматериала. Раздел 3 (Reading Comprehension) нацелен на развитие навыков и умений понимания основного содержания прочитанного и нахождения в тексте конкретной информации. Раздел содержит активный словарь и упражнения на контроль понимания текста и развитие навыков двустороннего перевода.
Раздел 4 (Discussion) ставит своей целью развитие навыков устной речи, в том числе ведения профессионально-ориентированной беседы на английском языке, что осуществляется с помощью упражнений коммуникативного характера (подбор адекватных речевых формул, обсуждение высказываний известных людей на экономическую тему). Упражнения, помеченные звездочкой, снабжены ключами, что позволяет использовать данное пособие для самостоятельной работы. Апробация данного пособия проходила на факультете международных экономических отношений Московского государственного открытого университета (МГОУ) и показала эффективность его применения в учебном процессе.
Chapter ONE
Дата добавления: 2014-12-29; Просмотров: 992; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |