Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Lesson 1. Unit IV business and finance




Unit IV business and finance

Choose the word or word combination to match the definition.

1. An advertisement on radio or on television.

a) article b) review c) commercial

 

2. A phrase used in advertisements to attract attention to the product.

a) celebrity b) slogan c) proverb

 

3. The perception that the public has of a person or organization.

a) attitude b) reputation c) image

 

4. A company which sells goods or equipment to another company.

a) customer b) supplier c) retailer

 

5. The group of people that the company wants to buy the product.

a) target market b) local market c) competitive market

 

6. A customer of someone who provides a professional service.

a) buyer b) client c) seller

 

7. An organized movement for consumer protection.

a) consignment b) consumption c) consumerism

 

8. The study of what products and services customers might like to buy.

a) market penetration b) market demand c) market research

 

9. A group of consumers for whom a business has designed a product and marketing strategy.

a) supermarket b) target market c) financial market

 

10. The company that sells the largest amount of a specific commodity in a particular area.

a) market trend b) market share c) market leader

 

11. Items created to be used in everyday life.

a) durable goods b) consumer goods c) industrial goods

 

12. Goods that can be imported without customs duties.

a) perishable b) luxury goods c) duty-free goods

 

13. Something that earns a lot of money.

a) money broker b) money spinner c) money-maker

 

14. A product sold at a loss to encourage trade.

a) loss leader b) moneylender c) cash cow

 

15. The movement of goods to places where they can be sold.

a) marketing b) promotion c) distribution

 

16. The amount of money for which something can be bought or sold.

a) charge b) value c) price

 

17. An exhibition where companies in a particular industry display their products to potential buyers.

a) trade gap b) trade fair c) trade mark

 

18. The work of presenting a good image of an organization to the public.

a) public monopoly b) public relations c) public spending

 

19. The combination of factors that influence sales and can be controlled by a company, these include product, pricing, promotion and place.

a) marketing concept b) marketing environment c) marketing mix

 

20. Bringing in more money than is spent.

a) profitable b) promotional c) productive

 


Text: Costs. Assets and Liabilities

Grammar: Reported Questions, Orders, Requests

 

Terms to remember:

 

costs витрати, видатки; вартість, собівартість
output продукція; випуск, виготовлення; обсяг виробництва; продуктивність
fixed costs основні витрати
variable costs змінні витрати
direct costs прямі витрати
indirect costs непрямі, посередні витрати
overhead costs/overheads накладні витрати
expenses/expenditure витрати, видатки
assets and liabilities активи та пасиви
fixed assets неліквідні активи; основний капітал
current assets поточні оборотні активи (кошти), оборотний капітал
receivables рахунки дебіторів; дебітори, дебіторська заборгованість
deposit депозит, вклад у банку
generate, (v) створювати
long-term liabilities довгострокові зобов’язання (пасиви)
current liabilities короткострокові зобов’язання (пасиви)
be due for (v) бути зобов’язаним; підлягати виплаті

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-29; Просмотров: 1749; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.