Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Живопис




Скульптура.

Майя знали і застосовували в більшій чи меншій мірі всі скульптурні прийоми: різьблення, барельєф і горельєф, круглий і модельований обсяг. Для виготовлення дрібних предметів застосовували обсидіан, кремінь, нефрит та інші тверді або дрібнозернисті камені, а також раковину і кістку. У великихскульптурах використовувалися головним чином вапняк і іноді дерево. Їх знаряддя виготовлялися з твердих порід каменю; за їх допомогою різали, ліпили, свердлили; полірування була через кам'яного пилу, піску і води. Багато хто, якщо не всі, скульптури розфарбовувалися в різні кольори.

Скульптура могла прикрашати деталі будівель (панелі, притолоки, плити, косяки, колони, сходи), могла бути елементом, функціонально пов'язаних збудівництвом (вівтарі, святилища, трони), або бути частиною таких архітектурних комплексів, як площі, платформи, храми.

Скульптура, як і мистецтво загалом, повинна була втілювати теми, що сприяють зміцненню існуючої системи: життя божеств, які створили цю систему і стежили за її правильним функціонуванням, і влада тих, хто вважався представниками цих божеств на землі.

Боги - абстрактні істоти зображувалися символічно: у вигляді людини, тварини, рослини, а також геометрично, ієрогліфічні або шляхом поєднання елементів різних форм. Однією з найбільш частих форм зображення була маска, в якій зливалися риси людини і тварини. Маски робили з каменю, або частіше з штука. Вони були частиною орнаментації храмів і розміщувалися в тих місцях, де були найбільш помітні: на гребенях, фризах, кутах фасадів, над входами. Але вони зустрічаються і на вівтарях, на підставах стел, на написах, а також прикрашають одяг і атрибути зображених осіб.

Якщо на монументі зображувався лише одна людина, то зазвичай риси його обличчя були ідеалізовані і він завжди був пишно одягнений. Якщо ж сцені брали участь кілька персонажів, то правитель розташовувався вище інших, часто він стояв чи сидів на будь-кому з підданих або бранців, а його поза демонструвала перевагу.

Займаючись глорифікація правлячого класу в цілому, стародавні скульптори зазвичай не прагнули до індивідуалізації правлячих осіб. Що ж до простих людей, рабів і полонених, то убогість і простота їхнього одягу, а також поза, приданная їм скульптором, вказує на їх низьке походження.

Живопис з її багатством колірної гами і можливістю зображувати сцени з численними учасниками ще більш, ніж скульптура, дозволяє нам побачити життя народу майя. Вона запам'ятала сцени з життя майя неначе в русі.

До цих пір не вдалося визначити точно, яку техніку застосовували майя для настінного живопису: фреска чи по шару ще вологої штукатурки або темпера по вже сухій поверхні. Можливо, що використовувалися обидва ці методу. При аналізі деяких настінних розписів можна переконатися, що на початку якоюсь світлою фарбою намічалися контури фігур і основні внутрішні лінії; потім накладалися різні кольори, кожен на певній ділянці; зазвичай вони покривали внутрішні лінії, які потім знову прочерчивали розведеною чорною фарбою, щоб підкреслити додаткові деталі. Одні частини тіл зафарбовується темна, інші - світліше, але, мабуть, відмінностями в тональності не прагнули створити тривимірний ефект. Не помітно також спроб уявити перспективу в тих сценах, які мають кілька планів. Інтерес художника зосереджений на лінії, і дійсно малюнок виявляє велику майстерність живописця.

Фарби застосовувалися рослинного і мінерального походження. Кольори охоплюють широку гаму: червоний, жовтий, зелений, блакитний і синій, фіолетовий, сепія, кава, крім білого і чорного. Змішування кольорів та їх більша або менша концентрація давали багатющу палітру.

Дуже небагато настінні розписи встояли перед негодою і часом, і тільки деякі з них вдалося знайти і скопіювати. Ймовірно, більшість храмів мали розпису з історичними, релігійними та орнаментальними мотивами.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 373; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.