Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Розробка сценарію




Сценаристка – вид діяльності з написання сценаріїв. У створенні телереклами необхідною умовою є написання літературного та режисерського сценаріїв. Літературний – сценарій, у якому текстом викладена ідея рекламного ролика. Режисерський – сценарій, де чітко визначені всі візуальні, вербальні й аудіальні компоненти рекламного ролика.

Тільки маючи чітко сформульовану ідею і образ рекламного товару, можна переходити до їх конкретного драматургічного втілення, тобто до написання літературного сценарію. На основі літературного сценарію пишеться режисерський сценарій.

Принципи драматизації сприяють закріпленню реклами у свідомості споживача. Серед них назвемо «рух від щастя до нещастя», оскільки драму цікавить персонаж, який долає перешкоди у досягненні мети.

Глядачу необхідно запропонувати прийняти участь в сюжеті, енергія якого постійно зростає. У стані максимальної внутрішньої енергії глядач може досягти верхівки щастя, дарованого мистецтвом, – катарсису. Для цього необхідно зворушити глядача, залучити його до сюжету, зробити глядача активним учасником сюжету. Дослідники вважають, що цікавість – початковий рівень зацікавленості і як наслідок – емоційної замученості.

А.Мітта наводить нескладні правила розпалювання глядацького інтересу.

1. Надавати інформацію маленькими порціями.

2. Кожного разу повідомляйте менше, ніж бажає знати аудиторія. Доки ви контролюєте інформацію, ви господар становища.

3. Найбільш цікаві фрагменти інформації повідомляйте наприкінці

реклами.

4. Застосування проблемної ситуації, сюрпризів, несподіванок.

Драматичний твір змушує глядача співчувати героям, мати з ними духовну спільність.

Класична схема побудови рекламного ролика за правилами драматургії виглядає наступним чином: експозиція – зав’язка – роз’язка – висновки.

Експозиція чітко і лаконічно вводить глядача в ситуацію, яка представляє місце і час дії, головних діючих осіб, окреслює межі умовності.

Зав’язка – в ній відбуваються події, які розкривають головні споживчі властивості об’єкта реклами. В основі цих подій – драматична ситуація.

Розв’язка – це різкий поворот в ході подій, що відбуваються в рекламному фільмі, які завершуються напруженим вирішенням проблеми. При цьому демонструються основні споживчі якості товару. Розв’язка має бути раптовою, несподіваною, енергійною, високоемоційною.

Висновки – цей етап характеризується завершенням сюжету з точки зору драматургічної і рекламної. Тут застосовується дикторський текст, що супроводжує показ об’єкта реклами, або лунає «крилата» фраза головної діючої особи.

Рекламний фільм має бути дотепним, цікавим, його головна ідея має однозначно сприйматися глядачами.

Написання літературного сценарію здійснюється за основними законами драматургії.

Основою драматургії є драма, тобто літературний твір, специфіку якого складають сюжетність, конфліктність дій і розподіл їх на сценічні епізоди, складний ланцюг висловлювань персонажів. Драма як вид літературного мистецтва включає в себе велику кількість жанрів, найпоширенішими серед них нині є трагедія, комедія, трагікомедія, мелодрама, фарс, водевіль.

Драматичний твір має починатися з однієї простої дії. Далі, за правилами драми, повинен бути підйом до везіння, слави, вдачі. Саме на цьому піку здійснюється падіння у безодню, до провалу, нещастя. Це, за законами драми, називається рухом від щастя до нещастя, оскільки драму цікавить персонаж, який переборює життєві труднощі. Глядачеві необхідно запропонувати взяти участь у сюжеті, енергія якого постійно зростає. У зв’язку з цим назвемо нескладні правила, що допомагають розпалити інтерес у аудиторії:

· Подання інформації маленькими порціями.

· «Найсмачніші» шматочки інформації варто залишити для подання наприкінці.

· Кожного з персонажів необхідно зорієнтувати на боротьбу за кожну краплину інформації. Чим більше праці вкладено у пошук інформації, тим цінніша вона для аудиторії.

Отже, драматичну ситуацію визначають три чинники:

· Людина знаходиться у безвихідному становищі.

· Загроза розвитку негативної ситуації заставляє людину шукати вихід.

· Людина шукає вихід і стає на боротьбу з антагоністами.

У написанні літературного сценарію важливу роль відіграють: ідея рекламного ролика, тема та єдиний художній образ.

Композиційна схема побудови літературного сценарію рекламного ролика має такий вигляд:

Експозиція – Зав’язка – Кульмінація – Розв’язка - Висновки

Експозиція – введення глядача у ситуацію, виділення меж умовностей, місця і часу дії, представлення головних діючих осіб. Вона повинна бути короткою, щоб режисер зміг її подати мінімальною кількістю планів, бажано одним.

Зав’язка – емоційний сюжетний епізод, який характеризується певним напруженням і показує існування певної проблеми, послідовне здійснення подій, які мають бути спрямовані на розкриття споживчих властивостей товару.

Кульмінація – найвища точка боротьби. За законом «золотого січення» має знаходитися ближче до фіналу.

Розв’язка – це різкий поворот у перебігу подій, який сприяє тому, що створена напруженість виливається у вирішення проблеми. При цьому демонструється основна споживча властивість товару чи однозначна ситуація для розкриття такої властивості згодом. Розв’язка повинна бути чітко вмотивована, неочікувана, енергійна, високоемоційна.

Висновки – це завершення сюжету реклами. Найчастіше використовується дикторський текст, що супроводжує показ об’єкта реклами, або заключна фраза головної дійової особи.

На основі літературного сценарію розробляється режисерський сценарій. Головна мета його – розділити візуальні та аудіальні елементи для того, щоб потім можна було провести знімальні і компонувальні роботи.

Основними виразними засобами режисури є мізансцена, атмосфера і темпоритм.

Мізансцена - це сума тих рухів, які за логікою дії виконує актор відповідно до тексту, а також це – розташування актора на сцені. У телевізійній і кінорекламі у мізансцену часто втручається камера, яка наїжджає і від’їжджає, знімає актора та інші предмети під різними ракурсами, на різних планах. Камера начебто рухається разом із глядачами. При цьому вона встановлює саме той ракурс, який обрано режисером. Рух камери може бути плавним або скачкоподібним, переривчастим тощо. Іншими словами, мізансцена – це композиційна організація сценічного чи кіно простору.

Атмосфера – це матеріальне середовище, в якому існує певний образ. До неї належать звуки, ритми, характери, декорації, освітлення, костюми, речі, кольори, аудіо ряд, шрифт слогану тощо.

Темпоритм – це швидкість (темп) і частота швидкості (ритм) здійснення певних рухів, зміни кадрів, предметів тощо.

Усі три виразних засоби режисури взаємопов’язані. Жоден із них не може існувати окремо.

Як правило, режисерський сценарій ділиться на такі графи:

1. Номер кадру. У цій графі описується місце зйомки, згадується павільйон чи натура, час, а також те, що є важливим для кількості освітлення та всієї операторської роботи.

2. План. Визначається розмір плану і спосіб зйомки. Якщо кадр знімається з непорушної точки, тоді не пишуть нічого, крім визначення розміру; якщо кадр знімається у русі, це зазначається.

3. Спосіб зйомки звуку. Виконуються спеціальні примітки: звук знімається синхронно, без звуку, озвучування відбувається під «фонограму».

4. Довжина кадру у метрах.

5. Відео ряд. Надається опис зображення у кадрі. Залежно від складності побудови рекламного ролика цей стовпчик може бути один або кілька.

6. Аудіо ряд. У такій колонці відмічається характер звуку: шуми, голоси, репліки, музика.

7. Примітки. У цій колонці відмічаються технічні засоби зйомки: спец ефекти, характер масовки, костюми.

Після розробки режисерського сценарію створюють розкадровку.

Розкадровка – це послідовність розташованого на макеті ілюстративного матеріалу для телевізійного рекламного ролика. Розкадровка є макетом, який складається із схематичного зображення певної кількості майбутніх кадрів.

Після здійснення розкадровки настає момент безпосередньої зйомки. Відповідно до зазначених кадрів знімають персонажі як окремо, так і в дії, фотографуються об’єкти реклами і малюнки, записують голос і текст. Настає час роботи оператора, який має працювати разом із режисером.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 2283; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.