Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Образотворче мистецтво та іконопис




Провідними жанрами образотворчого мистецтва Київської Русі були мозаїка, фреска, іконопис та книжкова мініатюра.Жанри монументального живопису-фреска і мозаїка-складалися на основі візантійських шкіл.Фресками-розписами водяними фарбами по сирій штукатурці - вкривалися стіни православних храмів.Така техніка вимагала від художника майстерності, швидкого і точного нанесення малюнка і фарб.Відповідно всю композицію необхідно виконати протягом одного дня.Зате фарби добре вбираються, висихають разом з штукатуркою, не обсипаються і не вицвітають.Завдяки чудовим властивостям техніки давньоруські розписи витримали випробування часом.Значною складністю відмічене мистецтво мозаїки.Мозаїчні зображення складалися зі смальти–кубиків кольорового скла. Колірна гама смальти нараховувала безліч відтінків.Цілий світ давньоруського мистецтва в єдиному ансамблі архітектури, живопису і декоративно-прикладного мистецтва дійшов до нас у київському Софійському соборі.І мозаїки, і фрески виконані за єдиним задумом,у єдиному стилі. Мозаїки прикрашають переважно центральну частину собору, передусім вівтар.Здатність мозаїк мерехтіти у світлі сонячних променів і свічок пояснюється тим, що мозаїчне кольорове скло вдавлювалося у сиру поверхню штукатурки під різними кутами.Фігури були чудово видно з будь-якої частини приміщення і немовби оживали, що справляє велике враження.Головна мозаїка-велична і сувора фігура Христа-Вседержителя на склепінні центрального купола.Напевно, найбільш знаменита мозаїчна Богоматір-Оранта.Оранта-назва у візантійській традиції сюжету з зображенням Богоматері, яка молиться.Діва Марія, яка підняла у молитовному жесті руки, постає на золотому фоні.Всі стіни, стовпи і склепіння Софійського собору вкривав фресковий живопис.Розробка тематики фрескових розписів Софійського собору була справою державної ваги, керував нею митрополит Ілларіон.Розписи читаються як книга, складаються у три цикли: євангельські, біблійні сюжети і житія святих-заступників княжого роду.На стіні під арками хорів містилася велика композиція з зображенням Ярослава, який підносить Христу модель Софійського собору, і всієї княжої сім'ї.Собор доніс до нас єдині у всій Європі зразки світського монументального живопису ХIст.У прямому зв'язку з введенням християнства перебуває виникнення і розвиток національної традиції іконопису.Ікони писалися на дошках.Дошку вкривали особливим ґрунтом, потім наносили малюнок, по якому писали фарбами.Теми, композиції, колірна гама зображень на іконах підкорялися суворим правилам-канону.Найдавніші з ікон, які збереглися до сьогодні, датуються приблизно часом князювання Володимира Мономаха.Привезена з Візантії ікона “Володимирська Богоматір” послужила основою цілого ряду ікон, які отримали назву “Замилування”.Поява мистецтва книжкової мініатюри співпадає з появою найдавніших писемних пам'яток. Рукопис з кольоровими ілюстраціями називався “лицьовий”.Зображенням трьох євангелістів-Іоанна, Луки і Марка-було прикрашене Остромирове Євангеліє.Четвертого євангеліста, Матвея, немає, але для малюнка був залишений чистий аркуш.“Лицьовим” є знаменитий “Ізборник” Святослава.Крім сюжетних ілюстрацій, книги багато орнаментувалися.Про мініатюри Київської Русі ми можемо скласти уявлення по так званому радзивілівському літопису XVст.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 745; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.034 сек.