Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 7. Проблеми онтології у філософії ХХ ст




1. До представників екзистенційної філософії належать:

а) Платон; б) К’єркеґор; в) Аристотель; г) Сартр; ґ) Гайдеґер; д) Сенека.

 

2. Філософія екзистенціалізму має дві спрямованості. Вкажіть правильну відповідь:

а) матеріалістичну й ідеалістичну;

б) раціоналістичну й ірраціоналістичну;

в) релігійну й іррелігійну.

 

3. Некласична філософія М. Гайдегера ґрунтується на:

а) особливому різновиді ствердження проти правил логіки

б) способі одночасного заперечення і збереження певного змісту

в) виявленні структури людського буття “зсередини”

г) уподібненні та встановленні тотожності між об’єктами реальності

 

4. Чи вірно, що за М. Гайдегером, центральне питання класичної онтології про існування зовнішнього світу немає розв’язання?

а) так б) ні

 

5. Особливість людського буття, за М. Гайдегером, полягає у тому, що:

а) людина як мисляча істота є єдиною, яка здатна визначати себе стосовно буття

б) людина має відчуття прекрасного

в) людина може стати месією

г) людина немає почуття міри

 

6. “Належати до буття” у розумінні М. Гайдегера означає:

а) бути вкоріненим у буття, співвідносити себе з ним та відповідати йому

б) комунікувати з іншими

в) практику освоєння культурних та природних ресурсів

г) свідому відмову від будь-яких форм індивідуального володіння життєвими благами

 

7. Вихідним принципом екзистенціальної онтології є:

а) мислення б) монада

в) суб’єктивний світ людини г) реальна можливість

 

8. Поняття “екзистенція” в екзистенціальній філософії:

а) вказує, що в світі речей “екзистенція” (існування) протилежне “есенції” (сутності);

б) означає несправжнє існування людини;

в) означає справжнє існування людини в протилежність несправжньому;

г) є синонімом поняття “буття взагалі”.

 

9. Поняття “Dasein” тлумачимо, за М. Гайдегером як:

а) присутність мене-знаючого-для-мене-рефлектуючого

б) тут буття людини, що дане їй як безпосереднє переживання наявної ситуації

в)буття свідомості, що пізнає, досліджує, ставить мету

г) єдність розуму та життя

 

10. До характеристик „Dasein” належать:

а) турбота людини про своє буття, яке зацікавлене іншими людьми та речами у процесі самореалізації

б) умоглядна спроба осмислення наявної ситуації через неможливість віднайти себе у світі

в) невразливість людських переживань щодо часових змін

г) визнання значущості свого вродженого Я

 

11. Які види екзистенції виділяє М. Гайдегер?

а) загальна і конкретна б) рефлексивна та інтуїтивна

в) справжня і несправжня г) базова і надбудована

 

12. Відчуженість людського буття виявляється в:

а) неможливості реалізувати індивідуальне покликання

б) віддаленості від природи

в) відірваності від власного “Я”

г) надміру технологічних інновацій

д) браку значущих міжособистісних стосунків

 

13. Сутнісними характеристиками Dasein є:

а) страх б) любов до Батьківщини

в) позитивна оцінка можливостей людини г) турбота

ґ) оптимістичне бачення майбутнього е) надія

 

14. Чи вірно, що екзистенціал страху виражає легкодухість людини?

а) так б) ні

 

15. “Екзистувати” у розумінні екзистенціалістів означає:

а) виходити за межі впорядкованої свідомості та емпіричного світосприйняття

б) раціональне й прогнозоване ставлення до дійсності

в) позбавляти власне життя сенсу, оскільки воно скінчене

г) відмовлятися від вибору на користь соціально організованого досвіду

 

16. Що, згідно з екзистенціалізмом є екзистенцією?

А. Жити в оточенні зручних речей та людей.

В. Обстоювати своїм життям власну неповторність.

С. Присвятити життя великій політиці або науці.

D. Жити як живеться.

 

17. Які теоретичні джерела марксистської філософії?

А. Патристика Августина. В. Матеріалізм Фейєрбаха. С. Діалектика Гегеля.

D. Діалектика Сократа. Е. Філософія Аквінського.

 

18. Основним принципом діалектико-матеріалістичної філософії є

А. Еволюція Всесвіту, що вміщує в себе людину.

B. Мислення як вільний акт мислення, що дає собі свій предмет.

С. Первинність матерії, природи та вторинність свідомості, духу.

 

19. Згідно з діалектико-матеріалістичною філософією, матерія – це поняття для позначення:

А. Невизначеного і безформного субстрату, що є носієм властивостей речей.

В. Об’єктивної реальності, що дана нам у відчуттях та існує незалежно від нас.

С. Духовної основи всього існуючого, якою є Бог.

 

20. На яких принципах ґрунтується діалектико-матеріалістична філософія?

  • первинності матерії і вторинності духу
  • партійності
  • матеріальної єдності світу
  • індивідуації реального буття
  • еволюції всесвіту, що вміщує в собі людину

 

21. Яке з наведених нижче тверджень є визначенням простору в марксизмі?

  • Будь-яка зміна взагалі
  • Протяжність об’єктів, їх розташування
  • Тривалість і швидкість перебігу процесів
  • Черговість події серед інших подій

 

22. Яке з наведених нижче тверджень є визначенням руху в марксизмі?

А. Механічне переміщення. В. Суспільні трансформації.

С. Будь-яка зміна взагалі. D. Обмін речовин в організмі.

 

23. Яке з наведених нижче тверджень є визначенням часу в марксизмі?

  • будь-яка зміна взагалі
  • протяжність об’єктів, їх розташування
  • тривалість і швидкість перебігу процесів
  • логічна черговість думок

 

24. Виділіть характерні риси відображення.

А. Адекватність. В. Ілюзорність. С. Універсальність. D. Інформативність. E. Антропоморфність. F. Активність.

 

25. Яка онтологія в структурі реального буття виділяє такі шари: матеріальний, органічний,

психічний і духовний?

А. Діалектико-матеріалістична онтологія Ф. Енгельса.

В. Критична онтологія Н. Гартмана.

С. Екзистенційна онтологія М. Гайдегера.

D. Християнсько-еколюційна онтологія П. Тейяра де Шардена.

 

26. Виберіть правильну відповідь. Н. Гартман розробив:

А. Діалектико-матеріалістичну онтологію. В. Фундаментальну онтологію.

С. Християнсько-еволюційну онтологію. D. Критичну онтологію.

 

27. Виберіть правильну відповідь. Буття, за Н. Гарманом, це:

А. Смисл, який людина накладає на все існуюче.

В. Найширше поняття про існування як матеріального, так і духовного.

С. Самодостатня основа всього існуючого.

 

28. Які сфери буття виокремив Н. Гартман?

А. Соціальну та культурну. B. Реальну та ідеальну.

С. Матеріальну та духовну. D. Фізичну та Психічну.

 

 

29. Якому спрямуванню некласичної онтології відповідають філософські погляди П. де Шардена?

а) діалектико-матеріалістичному б) ірраціонально-еволюційному

в) християнсько-еволюційному г) екзистенціалістському

 

30. Що є субстанцією Всесвіту в онтології П. Тейяра де Шардена?

А. Абсолютний дух. В. Тканина універсуму. С. Електромагнітне поле.

D. Генетичний код. E. Елементарні частки

 

31. З поглядами якого філософа порівнюють вчення П.Т. де Шардена?

а) Т. Аквінського б) Б. Паскаля

в) М. Кузанського г) К. Войтили

 

32. Принцип еволюції, запропонований П. де Шарденом, з’ясовує:

а) можливості й здібності людини у пізнанні Бога

б) можливості й здібності людини у пізнанні Всесвіту

в) головну умову розвитку Всесвіту до єдності, у центрі якого є людина

г) прагнення людини опанувати стихійним силами природи

 

33. Некласична онтологія П. де Шардена розглядає людину як:

а) вісь, вершину і перспективу еволюції

б) статичний центр всесвіту

в) таку, що наділена надприродними властивостями

г) тотожну іншим біологічним істотам

 

34. Згідно з концепцією християнсько-еволюційної онтології, “тканина універсуму” характеризується:

а) інертністю своїх складових, що однорідно співіснують

б) роздрібненістю й неодноманістю своєї внутрішньої та зовнішньої природи

в) єдністю, плюральністю, енергетичністю

г) монолітністю, містичністю, космологічністю

 

35. Матеріальний світ, згідно з П.де Шарденом, розвивається за:

а) біологічним законом ускладнення б) біологічним законом спрощення

в) законом історії колових рухів г) законом лінійної стріли історії

 

36. П. де Шарден виокремлює такі рівні буття:

а) міфологічне, релігійне, філософське, наукове

б) переджиття, життя, думка, наджиття

в) тимчасове, доведене, істинне, надістинне

г) класичне, некласичне, божественне, містичне

 

37. Еволюцію універсуму на рівні життя визначає:

а) глибинний (психічний) порив феномену життя б) боротьба за існування

в) поступове спрощення матерії г) науковий підхід

 

38. Суть ноогенезу полягає у:

а) розвитку анатомо-фізіологічної системи організму

б) індивідуальному розвитку будь-якого організму

в) взаємодії організму із зовнішнім середовищем

г) поступовому розвитку духу людини, її пізнавальних можливостей

 

39. Дайте визначення “ноосфери”:

а) це абсолютно духовна, невидима і реальна сфера думки поза і над біосферою

б) це кінцева фаза еволюційного циклу перетворень тканини Універсуму

в) це видиме нове покриття Землі, що постало у процесі трансформацій в космосі

г) це продукт штучної матерії, створений фізиками

 

40. Чи вірно, що саме людина, нарощуючи духовну енергію, творить ноосферу?

а) так б) ні

 

41. Зміст “планетизації людства”, за П. де Шарденом, полягає у:

а) некерованому поширенні глобалізаційних тенденцій

б) масовому згуртуванні людства з метою духовного об’єднання й оновлення

в) інволюціному способі саморозуміння

г) освоєнні енергії еволюції для матеріально-технічного прогресу

 

42. Суть цілісної перспективи людського життя й досвіду базується на:

а) виключно колективному підпорядкуванні Я-свідомостей загалу

б) регулярному випробуванні особистості

в)духовній гармонізації та максимальній персоналізації Я-свідомостей

г) усвідомленні скінченності свого існування

 

43. Ноосфера, згідно з В. Вернадським, це:

А. Розумне покриття Землі, створене людиною.

В. Духовна оболонка Землі, що має Божественне походження.

С. Генетична структура життя на Землі.

D. Соціальне покриття Землі, створене людиною.

 

44. Під впливом чого біосфера здатна здійснити перехід у ноосферу, згідно зі вченням В. Вернадського?

а) наукової думки

б) піфагорійської гармонії чисел

в) універсальної обумовленості усіх явищ природної та суспільної дійсності

г) міжкультурного діалогу

 

45. Чи вірно, що на сучасному етапі еволюції людського знання ноосфера вже існує?

а) так б) ні

 

 

Дайте визначення наступних понять:

Діалектика (за Енґельсом)

Матерія у діалектико-матеріалістичній філософії

Рух у діалектико-матеріалістичній філософії

Буття (за Гартманом)

Індивідуація (за Гартманом)

Тканина універсуму та її природа (за П. де Шарденом)

Ноосфера (за П. де Шарденом)

Ноосфера (за Вернадським)

Справжнє і несправжнє існування (за Гайдеґером)

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 390; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.072 сек.