Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Сутність справи про викрадення Європи




ВИКРАДЕННЯ ЄВРОПИ

ПІСЛЯМОВА. РОЗШУК У СПРАВІ

 

 

Міф про викрадення Європи користується величезною популярністю у мит

ців, які з цієї теми створили сотні картин і скульптур. Особливо в сучасних мит

ців України і Росії, які надали найбільше у світі різноманітних мистецьких ін

терпретацій йому. Імовірно, якби дочка фінікійського царя звалася не Європою,

то міф про викрадення Зевсом дівчини, що змагалася красою з богинями, не

став би таким метафорично значущим. Але чи міг бути міф про викрадення ге

роїні з іншим іменем? Спробуймо дослідити.

Юна красуня Європа, згідно з міфами, дочка фінікійського царя Агенора,

онука Нептуна, одного разу збирала квіти на лузі біля моря. Побачивши гарну

дівчину, Зевс вирішив її викрасти. Він перетворився на величезного білосніж

ного бика з блискучою шерстю і зігнутими, як серп, рогами і, прийшовши на

луг, де Європа гралася з подругами, ліг до її ніг. Поглядом він запросив її підій

нятися йому на спину. Нічого не підозрюючи, діва сідає на спину мирної твари

ни. Раптово бик скаженіє і стрімко кидається у хвилі. Європі не лишається ні

чого, як міцно триматися за роги. У відкритому морі, з появою дельфінів та ін

ших морських тварюк, які піднялися з дна, щоб вітати і супроводити бика, у Єв

ропи зникає найменший сумнів, що її викрадачем є бог. Дівчина кликала на до

помогу, плакала. Подорож закінчилася не так і сумно, бо після висадки на Кри

ті Європа від союзу із Зевсом народила трьох могутніх і мудрих синів.

Ерік Берн, аналізуючи цей міф у книзі "Люди, які грають в ігри", вбачає най

цікавіше в тому, що, незважаючи на бурхливі ридання і протести, Європа жод

ного разу не вимовила рішучого "Стоп!" або "Нумо, вези мене назад!" Натомість

вона перейнялася розгадуванням особи викрадача. Виражаючи словесний про

тест, Європа діяла достатньо обережно, щоб не зірвати дію драми. Вона підко

рилася перебігу подій і стала цікавитися їх завершенням. Її ридання мали той

двозначний характер, який називається "ігровим", або "сценарним". Фактично

вона грала у "Спокуси мене", що пречудово укладалося у призначений їй сцена

рій, згідно з яким вона ставала матір'ю трьох сильних і сміливих чоловіків. Гуч

ні протести позбавляли її відповідальності за те, що нібито вона із викрадачем

фліртувала.

Що приваблює в цьому міфі сучасних митців? Поперше, метафоричне по



 

Розшук у справі викрадення Європи


 

 


 

 

рівняння сучасного феномена Європи як цивілізації із гарною дівчиною славет

ного роду, котру викрав сам Зевс. Подруге, факт, що гарну і неприступну Єв

ропу можна викрасти. І, потретє, те, що сама Європа не заперечує проти свого

викрадення. Міф ніби надає шанс усім іншим культурам "завоювати" Європу.

Очевидно, потреба інтеграції з Європою, тобто оволодіння нею, привласнення

її краси і доброчинності, сприяє привабливості міфу як ідеї для мистецької ін

терпретації. На другому плані, одначе, залишається неординарна особистість

викрадача – ЗевсаЮпітера, верховного античного божества. Незрозумілим за

лишається питання, навіщо справжньому європейцю Зевсу (усетаки він жив

на Олімпі) довелося перетворюватися на бика. Ймовірно, інформація, яку він

мав про фінікійську (азійську) царівну Європу, не залишала йому надії на вза

ємність до нього як Зевса з європейською ідентичністю? Щоб "викрасти" сучас

ну Європу, міф вимагає від її викрадача компетентної всемогутності, неорди

нарності, здатності до імітації та перевтілення.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 611; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.