Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Основні напрями у філософському вченні Стародавнього Китаю




Особливості філософії у Стародавньому Китаї.

Історія Стародавнього Китаю розпадається (не рахуючи неоліту) на шість періодів:

Шан-Інь (18-12 ст. до н.е.);

Чжоу - Західне Чжоу (12-8 ст. до н.е.);

Чжоу - Східне Чжоу - Лего (тобто "окремі держави");

Чжоу - Східне Чжоу - Чжаньго (тобто "б'ються держави");

імперія Цінь (221-206 рр. до н. е.);

Хань (кінець III ст. до н.е. - II ст. н.е.).

У Стародавньому Китаї міфологія була розвинена слабо. Древні китайці були для цього дуже практичними людьми.

Філософія в Китаї виникає в кінці III періоду в історії Стародавнього Китаю і отримує свій найвищий розквіт в наступний період Чжаньго. Цей період "борються держав, царств" був також тим, що часто називають "золотим століттям китайської філософії". Дійсно, в ті часи вільно і творчо існувало шість основних філософських шкіл:

конфуціанство;

моізм;

школа закону ("фа-цзя"), по-європейськи - легізму;

даосизм;

школа "інь-ян" (натурфілософи);

школа імен ("мін-цзя").

При цьому в більшості шкіл переважала практична філософія, пов'язана з проблемами життєвої мудрості, моралі, управління. Це майже цілком відноситься до конфуціанство, моізму, легізму, світоглядні підстави політико-етичних навчань яких були або слабкі, або запозичені з інших шкіл, наприклад з даосизму - найбільш філософічно з шести шкіл старокитайської філософії. Старокитайська філософія була малосістемна. Це пояснюється тим, що вона була слабко пов'язана навіть із тією наукою, яка існувала в Китаї, а також слабким розвитком старокитайської логіки. У Китаї не було свого Арістотеля, була слабка і раціаналізованность старокитайської філософії. Сам давньокитайський мова без суфіксів і флексій утруднював вироблення абстрактного філософського мови, але ж філософія - світогляд, що користується філософською мовою.

1.2 Специфіка філософії давньої Індії.

Становлення філософської думки в Стародавньому Китаї спостерігається вже у VІІ ст.. до н.е. Сама зміна традиційних общинних суспільних відносин на основі економічного прогресу, поява грошей, суб'єктивної реальності створили умови для розвитку філософії.

Найвпливовішим ідеалістичним напрямом, що виникає в VI—V ст. до н. е. і зберігає своє значення аж до наших днів, було філософське вчення видатного мислителя Конфуція (551—479 рр. до н. є.), яке дістало назву конфуціанства. Першим етапом у становленні конфуціанства була діяльність самого Конфуція. У його особі конфуціанство становило етико-політичне вчення, в якому центральне місце посідали питання природи людини, її етики і моралі, життя сім’ї та управління державою. Характерною рисою вчення Конфуція є антропоцентризм. У центрі уваги його вчення перебувають проблеми людини. Він розробляє концепцію ідеальної людини, благородного мужа не за походженням, а завдяки вихованню в особі високих моральних якостей та культури. Фундаментальним поняттям вчення Конфуція є поняття «жень» — гуманність.

«Жень» визначає відносини між людьми, пропагує любов до людей, повагу до старших за віком або вищих за соціальним становищем. Особливе місце у вченні Конфуція займає концепція «сяо» — синівської поваги до батьків. З точки зору Конфуція, життя та смерть визначаються долею, а багатство та знатність залежать від неба. «Небо» — це прабать­ко світу і найвища духовна сила, що визначає суть природи та людини.

Першою філософією матеріалістичного напряму в Китаї був даосизм. Засновником даосизму вважається Яао-цзи (VI—V ст. до н. є.). Даосизм наголошує на діалектичній ідеї загальної рухомості і мінливості світу. Дао – це шлях, надбуття, це єдине, вічне і безіменне, безтілесне і безформне, воно – основа всього сущого.

Життя природи і людини підпорядковане всезагальному закону „дао”. Згідно з цим законом будь-яка річ, досягши певного ступеня розвитку, перетворюється на свою протилежність. Даоси вчили беззастережної підпорядкованості всієї життєдіяльності людини закону „дао”, неможливості діяти всупереч „дао”. Виходячи з космоцентричної концепції взаємозв’язку людини з природою, китайська філософія сповідувала захист природи, висувала принцип невтручання у її розвиток, наслідування її законів.

Отже, у більшості філософських шкіл переважала практична філософія, яка була тісно пов’язана з проблемами життєйської мудрості, моралі, пізнання природи і соціальним управлінням. Хоча ця філософія була мало системна і в ній проявився слабкий зв’язок навіть з тими науками, які існували тоді в Китаї, однак за формою і методами постановки проблем ця філософія є широкомасштабним явищем.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 984; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.