Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Основна. 1. Філософія мистецтва як наукова дисципліна




ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ

1. Філософія мистецтва як наукова дисципліна

2. Концептуальні проблеми філософії мистецтва

3. Напрямки і течії філософії мистецтва ХІХ–ХХ ст.

4. Ф. Ніцше та художня культура ХХ ст.

5. Концепція мистецтва Ф. Ніцше

6. Філософія музики Ф. Ніцше

7. Герменевтика В. Дільтея як метод інтерпретації мистецтва

8. Теорія «поетичного світогляду» В. Дільтея

9. Концепція «художньої інтроспекції» В. Дільтея

10. «Естетична онтологія» М. Гартмана

11. Фантазія і творчість в концепції М. Гартмана

12. Теорія краси М. Гартмана

13. «Філософія символічних форм» Е. Кассірера

14. Твір мистецтва як еrgon в концепції Е. Кассірера

15. Теорія міфу Е. Кассірера

16. Мистецтво і буття в філософії М. Гайдеггера

17. «Джерело художнього твору» М. Гайдеггера

18. «Поетичне мислення» М. Гайдеггера

19. Філософія і література в концепції Г. Гадамера

20. «Актуальність» прекрасного Г. Гадамера

21. Автор та інтерпретатор в естетиці Г. Гадамера

22. «Феноменологія естетичного досвіду» М. Дюфренна

23. Мистецтво і політика в концепції М. Дюфренна

24. «Смерть мистецтва» та її фігури в теорії М. Дюфренна

25. «Метапоетика» Г. Башляра і філософія літератури ХХ ст.

26. Концепція «матеріальної уяви» Г. Башляра

27. Теорія «retentissement’у» Г. Башляра

28. «Реальна естетика» Е. Суріо

29. «Мистецтво і філософія» Е. Суріо

30. Типологія «художніх форм» Е. Суріо

31. Теорія роману Х. Ортегі-і-Гассета

32. «Дегуманізація мистецтва» Х. Ортегі-і-Гассета

33. Концепція елітарного мистецтва Х. Ортегі-і-Гассета

34. «Естетична теорія» Т. Адорно

35. «Філософія нової музики» Т. Адорно

36. Соціологія мистецтва Т. Адорно

37. «Твір мистецтва в добу його технічної репродукції» В. Беньяміна

38. Філософія кіно В. Беньяміна

39. Філософія фотографії В. Беньяміна

40. «Революція сучасного мистецтва» Г. Зедльмайра

41. «Протейний художник» Г. Зедльмайра

42. «Пара-мистецтво» Г. Зедльмайра

43. «Ідея» Е. Панофського як феномен історії мистецтва

44. «Образ» в концепції Е. Панофського

45. Іконологія Е. Панофського: метод і практика

 

ЛІТЕРАТУРА ДО ВСЬОГО КУРСУ

1. Американская философия искусства: основные концепции второй половины ХХ века: Антология / Под ред. Б. Дземидока и Б. Орлова. – Екатеринбург: Деловая книга, Бишкек: Одиссей, 1997. – 319 с.

2. Бибихин В. Поэтическая философия // Бибихин В. Язык философии. – СПб.: Наука, 2007. – С. 322–335.

3. Богданова Н. Сутність «естетичної свідомості» // Мультиверсум. – 2006. – Вип. 58. – С. 179–185.

4. Богданова Н. Структура «естетичної свідомості» // Вища освіта України. – 2006. – № 2. – С. 215–220.

5. Богданова Н. Теоретична рефлексія поняття «естетична свідомість» // Нова парадигма. Альманах наук. праць. – К.: Нац. пед. унів. ім. М. Драгоманова, 2006. – Вип. 58. – С. 52–61.

6. Бонецкая Н. «Образ автора» как эстетическая категория // Контекст ’1985. – М.: Наука, 1986. – С. 241–269.

7. Бычков В. Феномен неклассического эстетического сознания // Вопросы философии. – 2003. – № 10. – С. 61–72; № 12. – С. 80–92.

8. Бычков В. К проблеме метафизики эстетического опыта // Эстетика: Вчера. Сегодня. Всегда: Сбор. науч. статей / Под ред. В. Бычкова и Н. Маньковской. – М.: ИФ РАН, 2008. – Вып. 3. – С. 5–24.

9. Бычков В. Проблемы и болевые точки современной эстетики // Эстетика: Вчера. Сегодня. Всегда: Сбор. науч. статей / Под ред. В. Бычкова и Н. Маньковской. – М.: ИФ РАН, 2005. – Вып. 1. – С. 3–39.

10. Видгоф В. Целостность эстетического сознания: опыт философского анализа. – Томск: Изд-во Томск. ун-та, 1992. – 153 с.

11. Бычков О. Эстетический смысл традиционного текста в современной герменевтике // Эстетика на переломе культурных традиций: Сб. науч. статей / Под ред. М. Маньковской. – М.: ИФ РАН, 2002. – С. 80–94.

12. Вайман Т. О художественном методе // Современное искусствознание: методологические проблемы: Сб. науч. статей. / Под ред. Т. Ваймана. – М.: Наука, 1994. – С. 157–189.

13. Вдовина И. Феноменолого-герменевтическая методология анализа произведений искусства // Эстетические исследования: методы и критерии. – М.: ИФ РАН, 1996. [Эл. ресурс].

14. Волек Я. К анализу понятия «артефакт» // Чешская и словацкая эстетика ХIХ–ХХ в. / Сост. З. Матгаузер, Й. Байер, Ф. Мико. – В 2 т. – Т. 2: ХХ век. – М.: Искусство, 1985. – С. 266–279.

15. Громов Е. Творческий метод: фантом или реальность? // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 137–157.

16. Гройс Б. Искусство и утопия. – М.: Художественный журнал, 2003. – 236 с.

17. Гройс Б. Комментарии к искусству. – М.: Художественный журнал, 2004. – 341 с.

18. Грякалов А. Письмо и событие: эстетическая топография современности. – СПб.: Наука, 2004. – 484 с.

19. Данто А. Космополитический алфавит искусства // Боррадори Дж. Американский философ: Беседы с Куайном, Девидсоном, Патнэмом, Нозиком, Данто, Рорти, Кэйвлом, МакИнтайром, Куном. – М.: Дом интеллектуальной книги, 1998. – С. 126–143.

20. Диденко В. Философия и содержательные структуры в живописи // Теоретические проблемы художественно-эстетической деятельности. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – С. 14–21.

21. Долгов К. Объективное и субъективное в искусстве // Искусство и общество: VI Международный конгресс по эстетике. – М.: Наука, 1972. – С. 225–237.

22. Долгов К. Парадоксы и антиномии современной эстетики и искусства // Эстетические исследования: методы и критерии. – М.: ИФ РАН, 1996. [Эл. ресурс].

23. Дробинская М. Искусство: понятие, специфика, сущность // Проблемы современной науки: сбор. статей. – М.: Наука, 1999. – С. 38–52.

24. Дудков Е., Жидков В., Соколов К. Введение в социологию искусства: Учеб. пос. для гуманит. вузов. – СПб.: Алетейя, 2001. – 256 с.

25. Зись А. Методологические искания в западном искусствознании: критический анализ. – М.: Искусство, 1984. – 311 с.

26. Зись А. У истоков теоретического искусствознания // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 205–238.

27. Иванов В. Гуманитарий: ученый или художник? Меняющиеся критерии и границы гуманитарного знания // Новое литературное обозрение. – 2006. – № 80. – С. 402–421.

28. Камоцкая И. Методологическое значение категорий «объективное» и субъективное для характеристики художественного образа // Теоретические проблемы художественно-эстетической деятельности. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – С. 3–8.

29. Киселева М. Культурологический подход к исследованию искусства // Эстетические исследования: методы и критерии. – М.: ИФ РАН, 1996. [Эл. ресурс].

30. Кондратьев Е. Семиотические и феноменологические аспекты проблемы синтеза искусств в художественном авангарде // Вестник Моск. ун-та. – Серия 7. Философия. – 2002. – № 1. – С. 104–110.

31. Кретов А. Взаємозв’язок мистецтва та влади як естетична проблема // Тези наук. читань з нагоди 60-річчя проф. А. Канарського. – К.: Київ. держ. ун-т, 1996. – С. 29–30.

32. Кривцун О. История искусств в свете культурологии // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 51–78.

33. Кривцун О. Ритмы искусства и ритмы культуры: формы исторических сопряжений // Вопросы философии. – 2005. – № 6. – С. 50–62.

34. Курбановский А. История искусства как археология визуальности // Искусствознание. – 2005. – № 2. – С. 252–273.

35. Куликов Ю. К методологии изучения основных сфер художественной деятельности // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 121–136.

36. Куликов Ю. О сущности и природе художественной ценности // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 98–121.

37. Куркина Л. Предмет и метод исследования в западноевропейской теории интерпретации: критический анализ // Вопросы истории и теории эстетики. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1975. – С. 178–187.

38. Логиновских М. Соотношение чувственного и рационального в художественном творчестве // Теоретические проблемы художественно-эстетической деятельности. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – С. 8–14.

39. Любимова Т. Аксиологическое построение произведения искусства // Эстетические исследования: методы и критерии. – М.: ИФ РАН, 1996. [Эл. ресурс].

40. Мамардашвили М., Пятигорский А. Сознание и символ // Эстетические исследования: методы и критерии. – М.: ИФ РАН, 1996. [Эл. ресурс].

41. Маньковская Н. Классическая и неклассическая эстетика // Аспекты культуры: классика и современность. – М.: ВГИК, 2001. – С. 154–194.

42. Маньковская Н. Неклассические формы художественно-эстетичес-кого сознания // Поколение в социокультурном контексте ХХ века: сбор. статей. – М.: Наука, 2005. – С. 545–565.

43. Маньковская Н. Саморефлексия неклассическойэстетики // Эстетика на переломе культурных традиций: Сб. науч. статей / Под ред. Н. Маньковской. – М.: ИФ РАН, 2002. – С. 5–24.

44. Мартыненко Н. Специфика искусства и его социализирующее воздействие на личность // Вопросы культурологии. – 2007. – № 10. – С. 47–50.

45. Михайлов А. О методе в искусстве // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 189–204.

46. Моррис Ч. Наука, искусство и технология // Современная книга по эстетике. – М.: Иностр. литература, 1957. – С. 338–341.

47. Найдорф М. После кризиса: к итогам институционального кризиса искусств в ХХ веке. – Одесса: без изд., 2009. – 64 с.

48. Певницкая Е. Эстетика и мышление // Философские науки. – 2003. – № 9. – С. 70–80.

49. Петровская Е. Визуальность: к постановке проблемы // Русская антропологическая школа. Труды. – Вып. 3. – М.: РГГУ, 2005. – С. 7– 11.

50. Полок Г. Созерцая историю искусства: видение, позиция и власть // Введение в гендерные исследования. Хрестоматия / Под ред. С. В. Жеребкина. – Х.: Харьков. центр гендер. иссл., 2001. – Ч. 2. – С. 718–737.

51. Поліщук Ю. Проблема художнього мислення: посткласичний естетичний дискурс // Вісник держ. академії керівних кадрів культури і мистецтв. – К.: ДАКККіМ, 2007. – № 2. – С. 28–33.

52. Поліщук Ю. Художнє мислення: естетико-культурологічний дискурс. – К.: Парапан, 2007. – 208 с.

53. Поліщук Ю. Художнє мислення і естетичні ціннісні орієнтації особистості // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – К.: Київ. нац. лінгв. ун-т, 2006. – Вип. 18. – С. 327–332.

54. Поліщук Ю. Художнє мислення та творчість // Гуманітарний часопис: збір. наук. праць. – Х.: Харків. нац. аерокосмічн. ун-т, 2008. – № 1 (14). – С. 113–117.

55. Поліщук Ю. Художнє мислення: природа і сутність // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – К.: Київ. нац. лінгв. ун-т, 2007. – Вип. 20. – С. 48–54.

56. Поліщук Ю. Художнє мислення: філософсько-естетичний дискурс (до проблеми семантичного поля поняття) // Гуманітарний часопис: збір. наук. праць. – Х.: Харків. нац. аерокосмічн. ун-т, 2005. – № 4. – С. 72–77.

57. Ричардс А. Наука и поэзия // Современная книга по эстетике. – М.: Иностр. литература, 1957. – С. 320–337.

58. Рыков А. Классическая и современная теория искусства: основные проблемы // Рыков А. Постмодернизм как радикальный консерватизм. – СПб.: Алетейя, 2007. – С. 90–145.

59. Савчук В. Конверсия искусства. – СПб.: Петрополис, 2001. – 288 с.

60. Салеев В. Эстетическое и художественное // Вестник Моск. ун-та. – Серия 7. Философия. – 1986. – № 3. – С. 52–61.

61. Самосознание культуры и искусства ХХ века: Западная Европа и США. – М.: Университетская книга, 2000. – 640 с.

62. Скальська Д. Естетичні виміри філософсько-антропологічних вчень XX ст. – Івано-Франківськ: Факел, 2003. – 231 с.

63. Скальська Д. Естетична теорія в контексті антропологічного повороту філософії ХХ ст. // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – К.: КДЛУ, 1999. – С. 39–51.

64. Скальська Д. Естетичні проблеми сучасної філософської антропології // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. – К.: ДАКККіМ, 2002. – Вип. VІІІ. – Ч. 1. – С. 68–83.

65. Тевосян А. Теории искусства в конце ХХ в.: итоги и перспективы // Вестник Российской Академии наук. – 2000. – Т. 70. – № 2. – С. 177–179.

66. Философия воображения: Сб. науч. статей. – СПб.: Изд-во СПб. ГУ, 2000. – 184 с.

67. Французская философия и эстетика: Сб. науч. статей. – М.: Искусство, 1995. – 271 с.

68. Чміль Г. Мистецькі ландшафти у феноменологічній редукції сприйняття фактів культури // Вісник держ. академії керівних кадрів культури і мистецтв. – К.: ДАКККіМ, 2001. – № 3. – С. 13–17.

69. Чміль Г. Образ автора в художній практиці ХХ ст. // Вісник Харків. нац. ун-ту. імені В. Н. Каразіна. – Серія. Філософія: Філософські перипетії. – 2001. – № 531. – С. 221–234.

70. Ястребова Н. Единство и альтернативность европейского эстетического опыта // Современное искусствознание: методологические проблемы. – М.: Наука, 1994. – С. 78–97.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 356; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.037 сек.