Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Клас. Мова образотворчого мистецтва




35 годин (1 година на тиждень, із них 3 год – резервний час)

 

Основна лінія програми 2 класу – ознайомлення з різними видами візуальних мистецтв та з засобами художньої виразності.

Провідними навчальними завданнями стосовно образотворчих знань, умінь і навичок, що проходять через увесь курс у 2 класі, залишаються “форма” і “колір”. Крім того, програмою передбачено опановування композиційними прийомами (на елементарному рівні) у різних видах образотворчого мистецтва.

 

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
  Тема 1.Мова графіки та живопису 8 годин •Бесіда ”Мистецтво в нашому житті”. Пропедевтичне ознайомлення з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них. •Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. •Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Елементарні графічні способи передавання характеру поверхні, форми та декору зображуваних предметів. •Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою “гратографія”. •Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. •Колір – головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. •Основні, похідні, теплі, холодні кольори (актуалізація знань). •Уведення понять “хроматичні”, “ахроматичні” кольори. Збагачення палітри колірних відтінків.   Орієнтовні тематичні завдання (на вибір): “Сонячний день”, “Хитра пляма”, “Столітній дуб”, “Хто в що одягнений?” (луска риб, пір¢я птахів, кора дерев тощо), “Айстра – зоряна квітка”, “Таємничий ліс уночі”, “Золота осінь”, “Щедрий урожай”, “Осінній букет”, “Гарячі піски пустелі”, “Синій вечір”, “Котик мій сіренький”, “Осінній дощик” тощо. Матеріали та техніка виконання (на вибір): Олівець, фломастери, ручки, воскові крейди, туш, cвічка, білий чи кольоровий папір, картон, гуаш, акварель тощо. Плямографія, гратографія, монотипія, акватипія, інші графічні, живописні та змішані техніки. Учень (учениця) милується, намагається виразити емоційне ставлення (образотворчими та мовленнєвими засобами, мімікою) до: -різноманітності неживих об’єктів і живих істот; -багатства форм і барв в оточуючому світі та творах мистецтва, їх гармонійного поєднання; визначає: -найістотніші ознаки живопису та графіки як видів образотворчого мистецтва; користується назвами: -елементарних графічних і живописних матеріалів та інструментів; -простих геометричних форм; -різних видів і типів ліній; -основних і похідних кольорів та їх відтінків; має уявлення про: -передачу різних за характером поверхонь графічними засобами (лінія, штрих, крапка, пляма); -прийоми техніки “гратографії”; -хроматичні та ахроматичні кольори; -передачу кольором певного настрою залежно від стану природи (веселий, сумний, тривожний, спокійний тощо); -створення друкованого зображення з використанням елементарних прийомів техніки моно(аква)типії; уміє: -передавати прості за характером силуетні форми і поверхні предметів та об’єктів живої природи кольором, різнохарактерними лініями, штрихами, крапками, плямою; -передавати простір (“земля – небо”, “вода – небо”) та його плановість шляхом вибору лінії горизонту та за принципом “ближче – нижче, більше”, “далі – вище, менше”; -отримувати похідні кольори та їх відтінки; -раціонально організовувати та прибирати робоче місце; дотримується: -правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами.
  Тема 2.Мова скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва 7 годин •Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художника-скульптора. •Поняття про об’єм та фактуру як засоби виразності скульптури. •Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні у рельєфі. •Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. •Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування у зображенні архітектурних об’єктів. •Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (декоративні форми та колір, орнамент). •Розширення уявленнь про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові. Поєднання силуетної форми та декору.   Орієнтовні тематичні завдання (на вибір): Герої казки “Цибулино”, “Гарбузові родичі”, “Лісові звірята”, “Золота рибка”, “Підводне царство”, “Казкові будиночки”, “Хатинка Бабусі-Ягусі”, “Чарівні куполи”, “Вулиця казкового міста” (колективна форма роботи), “Диво-звір”, ”Скатертина для Снігуроньки”, “Новорічна іграшка”, “Різдвяні голубки” тощо.   Матеріали та техніка виконання (на вибір): Пластилін, глина, солоне тісто, пластика, для рельєфу – картонна основа, гуаш, папір білий, кольоровий або тонований, фольга тощо. Ліплення, аплікація, паперопластика, витинанка, штампування, декоративний розпис, інші графічні, живописні та змішані техніки. Учень (учениця) милується і виявляє (мовленнєвими та образотворчими засобами): -емоційне ставлення до краси, створеної руками людини; спостерігає, порівнює та аналізує (за допомогою учителя): -різницю між скульптурним зображенням та живописним (графічним); -будову та пропорції тіла людини (співвідношення між тулубом і головою, довжина рук та ніг у порівнянні з тулубом); -складові частини будови тіла тварин; -геометричну форму архітектурних споруд; має уявлення про: -особливості скульптурного зображення, (об¢ємність, опуклість, узагальненість форми); -заповнення рельєфної форми простим оздобленням; -прийоми пензлевого та пальцевого розпису; -оптимальну послідовність виконання художньо-творчого завдання; вживає (при підтримці учителя): -спеціальну термінологію у спілкуванні з приводу мистецтва (архітектура, орнамент, рельєф, силует тощо); називає: -основні складові частини будівлі (фундамент, стіни, стеля, дах, вікна, двері, куполи, брами); уміє: -створювати на основі геометричних форм та за допомогою елементарних прийомів обробки (трансформації) паперу прості за характером об¢ємні зображення; -виконувати силуетні зображення нескладних архітектурних об¢єктів, збагачувати їх декором; -на початковому рівні зображати елементи візерунків та орнаментів способом штампування; дотримується правил: -техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами.
Узагальнення -1 год  
  Тема 3.Композиційні прийоми у графіці та живописі 9 годин •Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображення (вибір формату, розміру зображення). •Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. •Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів. •Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. •Статична та динамічна композиції Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). •Способи передавання глибини простору, за принципом “ближче – нижче”, “ближче – більше”, “далі – вище”, “далі – менше”; •Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції. •Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. •Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування.   Орієнтовні тематичні завдання (на вибір): Ілюстрації до казок“Котик і Півник”, “Заєць та Їжак” “Улюблений казковий герой”, “Лижник”, “Хокеїсти”, “Зимові розваги”, “Смачні фрукти”, “Зимова ніч”, “Хуртовина”, “Перші проліски”, “Святковий букет”, “Танок метеликів”, “Cвітає. Край неба палає…”, “Весна прийшла!” (колективна форма роботи) тощо.   Матеріали та техніка виконання (на вибір): Кольорові олівці, фломастери, воскові крейди, туш, гуаш, папір кольоровий, тонований тощо. Гратографія, монотипія (з графічним доопрацюванням), інші графічні, живописні та змішані техніки. Учень (учениця) виявляє (на рівні вікових можливостей): -особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва та естетичного у житті, прагне до спілкування з ним; орієнтується в поняттях та вживає: -у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну термінологію (формат, пропорції, симетрія тощо); -у художньо-творчій діяльності назви різних колірних відтінків, які використовує для передачі певного стану природи, настрою; має уявлення про: -деякі просторові явища (лінію горизонту, ілюзорне зменшення віддалених предметів, часткове загороджування дальних предметів ближніми); -врівноважену та неврівноважену, симетричну та асиметричну композиції; уміє: -узгоджувати зображення з форматом; -малювати великі цільні зображення, уникаючи дрібності, узгоджувати величину зображення з розміром робочої поверхні; -повною мірою використовувати всю зображувальну площину, заповнювати малюнок кольором не залишаючи білих прогалин між елементами зображення і тлом (у роботі на білому папері); -передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об’єктів; -змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору; дотримується: -правил культури поведінки, гігієни та техніки безпеки під час виконання завдань на уроці та у самостійній художньо-творчій роботі.  
  Тема 4.Композиційні прийоми у скульптурі та декоративно-прикладному мистецтві 8 годин •Розширення понять про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. •Формування художньо-конструктивних навичок створення статичного чи динамічного образу у скульптурі (круглій або рельєфі); •Декоративна стилізація форми (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі. •Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. •Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. •Використання стилізації та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. •Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. •Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофрування, прорізуванням, скручуванням тощо.   Орієнтовні тематичні завдання (на вибір): Герої казки “Буратіно”, “У зоопарку”, “Дельфін”, “Паперові диво-квіти”, “Чарівний птах”, “Дивовижні коники і баранці”, “Великодні писанки”, “Чудові візерунки” (для оздоблення серветки, закладки тощо), “Гарний посуд”, “Весняний килимок”, “Пташка серед квітів”, “Чарівна ваза”, “Панно з квітами” (колективна форма роботи) тощо. Матеріали та техніка виконання (на вибір): Пластилін,глина, солоне тісто, для рельєфу – картонна основа, гуаш, папір білий, кольоровий, тонований, фломастери, воскові крейди тощо. Ліплення, паперопластика, декоративний розпис, витинанка, графічні, живописні та змішані техніки.   Учень (учениця) милується та виражає емоційне ставлення (мімікою, мовленнєвими та образотворчими засобами): -до краси явищ навколишнього світу та рукотворної краси; орієнтується в поняттях та вживає: -у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну термінологію (пропорції, орнамент, рослинний та геометричний візерунок, декоративний, ритм, панно тощо); сприймає та візуально розрізняє: -круглу скульптуру і рельєф (опуклий, заглиблений); -рослинний і геометричний орнамент; має уявлення про: -шляхи декоративної стилізації реальної форми; -ритм як засіб створення орнаменту; -особливості кольору в декоративному зображенні; -ефекти поєднання великих і дрібних елементів у декоративній композиції; уміє: -узгоджувати зображення з форматом; -в об’ємному зображенні створювати виразну цілісну пластичну форму; -вирізати симетричні форми; -використовувати різноманітні прийоми обробки паперу при роботі в техніці паперопластики; дотримується: -правил безпечного користування художніми матеріалами та інструментами, ножицями, клеєм; володіє: -навичками раціональної організації робочого місця; -елементарними навичками роботи в колективі; прагне: -прикрашати середовище власною художньою працею.
Узагальнення -2 год    



Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 628; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.